http://www.ljudia.se/billjud-s82121/hogtalare-s82122/basar-c78201/zachry-bx-p12r-p372045/ tycker då dessa är prisvärda spela då jävligt bra mot de jag testat ord pris 1800. nu 999 köpt 2 st för ca en vecka sen
Ska du spela högt så rekomenderar jag gas silver elementet.. Ska du lyssna på musik i lite lägre ljudivå skulle jag kika på nått mera lättdrivet.
Gas elementet är otroligt bra men kräver som sagt enormt med effekt då det är tungdriver. Och spelar därmed inte så superexakt på lägre volym men låter kanon om du krämar på lite.
Jag är annars sjukt nöjd med nya alpha elementet.. spelar sjukt bra för dom pengarna. Kör en sån 12" i en något mindre portade låda en rekomenderat då jag vill ha lite hårdare bas. Funkar prima.
Driver med GAS minsta monosteg. Går dunka på bra högt också om man vill.
Glid förbi BRL o provlyssna lite fall du har butik i närheten. När det gäller ljud har jag insett att många har olika smak om hur det ska låta. Så bästa är ju att alltid provlyssna innan.
okey, passar kanske itne mej då, vill ha djup och fin bas även på låg volym
fast silver-basarna behöver inte alls lika mkt effekt som PRO-basarna.
/Gustav
liten fråga bara, vad är mycke effekt?
Tjena Örjan!
Allt är ju relativt, även begreppet "mycket effekt" I detta fall när vi pratar om PRO-basarna och dom skriver "mkt effek"t innebär det att 2st behöver ett steg liknande GAS PRO1000D för att få det riktigt roligt.
GAS PRO1000D 1X500W RMS vid 4ohm 1% dist 1X1000W RMS vid 2ohm 1% dist 1X1500W RMS vid 1ohm 1% dist
fast silver-basarna behöver inte alls lika mkt effekt som PRO-basarna.
/Gustav
liten fråga bara, vad är mycke effekt?
Tjena Örjan!
Allt är ju relativt, även begreppet "mycket effekt" I detta fall när vi pratar om PRO-basarna och dom skriver "mkt effek"t innebär det att 2st behöver ett steg liknande GAS PRO1000D för att få det riktigt roligt.
GAS PRO1000D 1X500W RMS vid 4ohm 1% dist 1X1000W RMS vid 2ohm 1% dist 1X1500W RMS vid 1ohm 1% dist
Alpha basar är uteslutet, är inget fel på dem.. men har haft sådanna och jag har högre krav. somsagt hade dem gammla Silver 10"arna och dom tyckte jag lät riktigt bra! dom nya lär knappast låta sämmre.
Ska du spela högt så rekomenderar jag gas silver elementet.. Ska du lyssna på musik i lite lägre ljudivå skulle jag kika på nått mera lättdrivet.
Gas elementet är otroligt bra men kräver som sagt enormt med effekt då det är tungdriver. Och spelar därmed inte så superexakt på lägre volym men låter kanon om du krämar på lite.
Jag skulle då inte säga att ett element med en känslighet på 90 db är tungdrivet!!
Lånar tråden. Komisen har köpt två Gas silver gs1222d2, tänkte hjälpa han att bygga låda, men vart hittar man parametrar till basarna? Finns ju inte på BRL's hemsida.
Lånar tråden. Komisen har köpt två Gas silver gs1222d2, tänkte hjälpa han att bygga låda, men vart hittar man parametrar till basarna? Finns ju inte på BRL's hemsida.