2304
Sök

Subaru Legacy Turbo. Fultrim

61 Inlägg
19 september 2011
Trådstartare
#1
Tja. Har köpt mig en legacy turbo nu till vintern. Hur reagerar dom på pysventiler? Om man höjer laddet till 1 bar eller nåt med hjälp av pysventil, skulle bilen spika ihjäl då eller hur funkar det? Antar att det blir högre bränsletryck ju högre laddtryck man har eftersom det är vaakumstyrd bränsletrycksregulator på dessa vad jag vet? Eller hur ska man fultrimma helvetet? Den får gärna hålla vintern ut.

. ,_
>' )
( ( \
Kraaa, Kraaa
''|\

61 Inlägg
19 september 2011
Trådstartare
#2
Ingen som har den blekaste aning? Får la ställa på laddtrycket o se va som händer då..

. ,_
>' )
( ( \
Kraaa, Kraaa
''|\

552 Inlägg
19 september 2011
#3
BTR, gärna en med mätare & lätt justerning, häng på en ladd klocka inne i bilen så du har någon koll på skiten i alla falll. Sen om sprutarna sätter stop vetefan vad du kan hitta på i så fall..

61 Inlägg
19 september 2011
Trådstartare
#4
Jag har 6 st 1000cc precision injectors liggande... kanske går att trycka i... smile Ne byte av spridare är inte aktuellt. Om jag skulle höja bränsletrycket borde den väl rimligtvis gå skit på tomgång och lägre ladd? Eller hur funkar det? Kanske skulle ha en progressiv BTR?..

. ,_
>' )
( ( \
Kraaa, Kraaa
''|\

552 Inlägg
19 september 2011
#5
släng i en progressiv BTR... Är den besiktigad så är det ingen fara med att montera "fullflödes avgassystem" + någon värre intercooler alá Saab 9000? Vet dock inte hur Subarus ser ut men tror dom kan vara underdimensionerade för just detta ändamål.

harrykarlsson
25 september 2011
#6
du bör chippa bilen innan du höjer något ladd. är elektrisk laddstyrning på dessa som styrs av ecun, dock funkar den sällan, iaf inte på min, jag kör pysventil, men en extra soppa pump och chipp är nog ett måste. kolvarna klarar 1,1bar.

61 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
#7
Borde inte bilen rimligtvis kompensera högre luftflöde med mer bränsle? I annat fall med progressiv BTR så måste den ju få mer bränsle och kanske gå lite fett till och med vid högt laddtryck? Chippa är inget jag pysslar med. Då kör jag hellre ett MS sprut. Men det kommer inte på tal i en sketen vinterbil smile

. ,_
>' )
( ( \
Kraaa, Kraaa
''|\

3 Inlägg
7 oktober 2011
#8
ECU:n slår ifrån vid 1,14 bar. Kör just nu med VOS-chip, 3" avgas och pyser till 1-1,05 i ladd på min. Det är på järsken vissa gånger att soppan räcker till. Tillräckligt med effekt för att skrota koppling och låda...
Senast redigerat av Antonol (7 oktober 2011)


61 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
#9
Min slår inte ifrån förens vid 1,3 verkar det som och släpper man inte gasen utan väntar tills soppan kommer igen så jobbar han ända till 1,5 bar... verkar vettigt... smile Ska nog greja lite med wg pinnen och bara pysa lite. Verkar svårt att pysa från 0,4 till 1.0 typ.. får den inte att stanna på 1,0.. smile Men den går fint, spikar inte eller nåt. Soppan räcker till upp till 1,5 för mig iaf. Det är la klent lyft som fan på kammarna i dom här motorerna.

. ,_
>' )
( ( \
Kraaa, Kraaa
''|\

3 Inlägg
12 oktober 2011
#10
Vill veta hur du får det att hålla så pass länge. Vid 1,3 kommer fuelcut för mig och då är det på väg genom framrutan känns det som...


. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
12 oktober 2011
#11
Olika mätare, olika nivåer..

C H E V R O L E T <3

harrykarlsson
12 oktober 2011
#12
Antonol skrev:
Vill veta hur du får det att hålla så pass länge. Vid 1,3 kommer fuelcut för mig och då är det på väg genom framrutan känns det som...

kör du orginal ecu då på 1,3? för min fuelcut kom inte förens 2 bar då jag skulle prova min laddtryckssyrning. dock var solonoiden öppe n hela tiden. drf jag råkade ladda 2,

61 Inlägg
13 oktober 2011
Trådstartare
#13
Jag får fuelcut vid 1,3 ja. Men står jag på så kommer bränslet tillbaka. Då fortsätter den upp till 1,5 bar. Skall dock köra på 1 bar ungefär har jag tänkt. Ska ju ha bilen i vinter trots allt. Men den sticker iväg skapligt vid 1,5 bar smile. Men komma på fullt ställ i en kurva i vinter och så slår aset ifrån.. det går inte...

. ,_
>' )
( ( \
Kraaa, Kraaa
''|\

3 Inlägg
17 oktober 2011
#14
Då det påstås att kolvarna inte pallar mer är jag inte sugen på att ladda så hemskt mycket mer heller, inte utan en fmic och btr åtminstone. En mappning skulle vara på sin plats också...



Sök