Hej,
Då var det dags för en liten uppdatering... vilket är på tiden
Har inte blivit jättemycket gjort med bygget under sommaren då det varit en hel del jobb samt att det kommit några andra "småprojekt" emellan...
Kan börja med min andra manta som gjorts iordning med ny lack samt motor (riktigt kul att skruva cih motorerna igen, blev 2.2 botten med 1.9 topp och org. förgasare). Har varit i familjen sen 1978 då den bara var 1 år gammal vilket gör det lite extra kul, syrran har varit med då hon ska ha den som första bil
Även blivit en moped och cykel lackad / iordninggjord tillsammans med tjejen...
Och självklart har det hunnits med lite på mantan också, dock inte mycke bilder då det varit mest småpill och tråkjobb.
Fått klart det mesta under huven, största jobbet som återstår är att få dit elensystemet som jag byggt (hittar dock inte bilderna jag tog på detta). Har fixat adapter mellan v-låda o volvo kardan, åter monterat rutor och fått i en stol... dock varit mycket jävelskap med dessa smågrejer...
Har även bestämt mig för att även denna manta ska bli orange, dock matt orange så inhandlade en rulle vinyl film till den, förvånansvärt lätt att montera
Är någon intresserad så kan jag ordna fram rullar (30mx1.50m) till bra priser.
Så här blev bagage och vinge efter folieringen, gör resten när det blir varmare ute då vinylen kräver värme vid montering
Detta får vara allt för denna uppdatering, men hoppas på att få lite gjort snart igen....
God natt på er!
/Ronnie