3131
Sök

_DamnIt´s garage. Bilen bytt, hojarna på g!

HU: Kenwood BT61u, A-stolpar: Amega Qcox 350, dörrar: Amega DRVRQ6 2 par, Bas: Gladen SQX12, Steg fram: SLP Dynamics ICE 150.4, Bas; SPL Dynamics ICE 1500.1, Processor: Mosconi Gladen 4to6

R1 driver!
191 637 Visningar
Uppdaterades senast 10 juni 2014
R1 driver!
5 128 Inlägg
4 november 2013
Trådstartare
Vad tror ni om detta?

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73489/73489-8f8708a8db50b33b7369a86fb160accd.jpg

Har även ett problem - jag har vatten i dörrarna. Hur fan löser jag detta? Har ju börjat se ytrost på magneterna, och det är ju inte så jäkla häftigt!

Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 november 2013
Trådstartare

Jepp, det spelar!

Hjultomte
1 500 Inlägg
4 november 2013
Bra juppat big_smile Kompat in o ställt in högtalarstorlek o dylikt? ^^

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 november 2013
Trådstartare
Ingenting sånt. Enbart ställt gain och delning. Högtalarstorlek känns inte lönt eftersom framkanalerna är diskant, och det alternativet finns inte. Tidskomp har jag inte pallat än, tar allt sånt när jag vet att det inte ska rivas mer.

493 Inlägg
4 november 2013
Jag har aldrig förstått varför man ska/kan ställa in högtalarstorlek i de där apparaterna? tongue

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se

Hjultomte
1 500 Inlägg
4 november 2013
Pontaaa skrev:
Jag har aldrig förstått varför man ska/kan ställa in högtalarstorlek i de där apparaterna? tongue

Dom kanske ändrar lite karaktär. Kommer nu inte ihåg om de gjorde det slutstegsdrivet för va ett tag sen men kopplade direkt i stereon så blev där lite skillnad. Kanske en placebo men jag blev nästan nöjd med ändrat

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 november 2013
Trådstartare
Jag har dessutom inaktiverat det interna steget, och är väldigt nöjd med ljudet från stegen (även om det kan bli lite bättre), så skiter nog i det.

Men är det någon som vet vad jag kan göra åt vattnet i dörrarna? Låg en liten pöl i bottnen på förardörren såg jag när jag skruvat loss högtalaren. Märkte dessutom att sidorna hade slagit sig lite, men det är inget som inte lite apskit kan ordna!

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 november 2013
Trådstartare
Btw, vad tycker ni om vinylen? Skulle va kul med lite feedback på vad ni tycker. smile

Gladen Audio
2 388 Inlägg
4 november 2013
_DamnIt skrev:
Jag har dessutom inaktiverat det interna steget, och är väldigt nöjd med ljudet från stegen (även om det kan bli lite bättre), så skiter nog i det.

Men är det någon som vet vad jag kan göra åt vattnet i dörrarna? Låg en liten pöl i bottnen på förardörren såg jag när jag skruvat loss högtalaren. Märkte dessutom att sidorna hade slagit sig lite, men det är inget som inte lite apskit kan ordna!

Har du vatten kvar där har du väl täppt för avrinningshålen nere i dörren eller nåt dämpmaterial som binder fukt?

Löses enklast genom att enbart köra när det inte regnar/snöar.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 november 2013
Trådstartare
Frippe_L skrev:
_DamnIt skrev:

Har du vatten kvar där har du väl täppt för avrinningshålen nere i dörren eller nåt dämpmaterial som binder fukt?

Jag har vanlig Silentcoat dämpmatta och har inte täppt till avrinningshålen. Dock ligger det kvar på den. Skulle gärna göra det, men har inte heller något garage att ställa bilen i.
Tänkte mer om det kanske kan va dåliga rutlister eller något?

Gladen Audio
2 388 Inlägg
4 november 2013
_DamnIt skrev:
Frippe_L skrev:
_DamnIt skrev:

Jag har vanlig Silentcoat dämpmatta och har inte täppt till avrinningshålen. Dock ligger det kvar på den. Skulle gärna göra det, men har inte heller något garage att ställa bilen i.
Tänkte mer om det kanske kan va dåliga rutlister eller något?

Det sista var inte så seriöst dock, hade samma "problem" i min saab, vatten kommer ju alltid in i dörren, därför det sitter "plastpåsar" lite varstans i dörrarna. Kollat så det inte är igentäppt i hålen då?

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 november 2013
Trådstartare
Ska kolla det ordentligt när jag har panelerna av nästa gång. Va svårt att se när man bara hade en högtalare av och det är halvmörkt. wink

486 Inlägg
5 november 2013
vart köper du vinylen? å vilket klister använder du?

ROCK ON!!!
KOLL IN MIN PROJEKT:
VW LUPO DEMO BIL GROUNDZERO: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=287059

R1 driver!
5 128 Inlägg
5 november 2013
Trådstartare
BERGGREN666 skrev:
vart köper du vinylen? å vilket klister använder du?

Har inte köpt det än, bara en provbit. Men Topntrim har nog alla typer av vinyl du kan tänkas behöva. smile Lim har jag inget, men har sett att många använder 3M fastbond. Men skulle tro att racer_putte kan ge bättre svar, han har klätt en hel del!
Senast redigerat av _DamnIt (5 november 2013)

493 Inlägg
5 november 2013
Jag slår ett slag för fastbond. Det luktar inte, det går att göra rent lacksprutan med varmvatten, det är busenkelt att jobba med då det inte bettar på en gång när man lägger på vinylen, man värmer fast den. smile Det går att applicera med pensel också för den delen.

Sponsor:

493 Inlägg
5 november 2013
Vinylen på bilden tror jag skulle bli snygg till din vita bil smile Vore kul om den kunde gå igen i fler saker i inredningen dock smile

Sponsor:

R1 driver!
5 128 Inlägg
5 november 2013
Trådstartare
Pontaaa skrev:
Vinylen på bilden tror jag skulle bli snygg till din vita bil smile Vore kul om den kunde gå igen i fler saker i inredningen dock smile

Kul med lite respons på vinylen! wink
Men det kommer bli på dörrpaneler, baslåda, instrumentpanel när jag köpt en annan att bygga om och funderar på hur jag ska kunna integrera det på något snyggt sätt i taket med. smile

493 Inlägg
5 november 2013
Låter ju bra smile Det finns alltid lite roliga plastdetaljer man kan klä också. typ a,b,c-stolpar eller liknande wink Fast det får ju inte bli för mycket av det goda smile

Sponsor:

6 558 Inlägg
5 november 2013
_DamnIt skrev:
Pontaaa skrev:

Men det kommer bli på dörrpaneler, baslåda, instrumentpanel när jag köpt en annan att bygga om och funderar på hur jag ska kunna integrera det på något snyggt sätt i taket med. smile

svart tak med en rand beiga  i mitten   de svarta ska va tyg smile  lr vw loggan i vinylen big_smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

R1 driver!
5 128 Inlägg
6 november 2013
Trådstartare
Pontaaa skrev:
Låter ju bra smile Det finns alltid lite roliga plastdetaljer man kan klä också. typ a,b,c-stolpar eller liknande wink Fast det får ju inte bli för mycket av det goda smile

Har bara klädsel på C-stolpen! tongue Och får se om jag pallar va så ambitiös som putte och göra egna A-stolpar. tongue

racer-putte skrev:
_DamnIt skrev:
Pontaaa skrev:

svart tak med en rand beiga  i mitten   de svarta ska va tyg smile  lr vw loggan i vinylen big_smile

Det där lät faktiskt inte så dumt! Men så får man nästan brodera loggan  eller så får jag brodera in bilens namn itaket?

Sök