Slumpen var nog den största faktorn att det blev en duett televerkare, grannen hade den i en loge sedan -86. Har inga större visioner! men lagas upp så den blir (rostfri)! och mekaniskt i gott skick, bromsar, motor, osv. ska... Visa mer
jag fumlar o donar med lite av det ena o det andra..... men knappt nåt värt att fota o lägga in! blanda annat fixa dit dörr, kablar, hastighetswire, sätta tbx säten, osv osv! förhoppningsvis kommer jag närmare kördugligt skick. men det går ju så jäkla långsamt, och tillfällena när jag mekar är inte alltför ofta!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Har läst din tråd. Projektet verkar rulla på med väldig fart när man läser några års arbete på en kväll... Ser ju jättebra ut, lägger en prenumeration o ser om det kommer mera Blev nästan lite sugen på en sån där krymp o sträck... Vad har du förresten för svets?
Har läst din tråd. Projektet verkar rulla på med väldig fart när man läser några års arbete på en kväll... Ser ju jättebra ut, lägger en prenumeration o ser om det kommer mera Blev nästan lite sugen på en sån där krymp o sträck... Vad har du förresten för svets?
kul att du tog dig tid att läsa, ja det kommer mera..... duetten finns kvar arkiverad under tak och i skydd. anledningen att det avstannade var väl att sonen kom över en saab 99 som det bara var (lite) jobb på. som dessutom är körduglig, nu är den snart klar och tanken är att spinna vidare. bytte dessutom både tjej och bostadsort, bara det gjorde att ett år försvann typ.
och krymp o sträcken bara älskar jag.. går att trixa till rejäla plåtformationer med den, ångrar inte en sekund att jag köpte den, svetsen är en Erfi 150 twin mig Turbo! minsann 220 volt och hittills har den funkat bra
nu har jag äntligen fått hem (öket) efter en 40 mila färd på släp, nu var det väl dags att det blir en fortsättning men som nämnt tidigare så blir ju målet körduglig! det är ju en bit kvar
har fixat laddning, oljetrycks-lampa, choke wire, monterat ett universal tändnings-lås från mekonomen det gamla finns inga nycklar till men det får sitta kvar så länge.
klipsen som håller värmereglage wiren till värmepaketet på 240 passar å till choke-hållaren (lite nörd-fakta bara) efter demont och smörjning löper det så lätt o fint
ja lite pyssel är det, och jag hade väl nån ambition att skippa bilder på rostig plåt! men det var ju bara att glömma, men hittills så har det bara varit urkapningar har syftat dit en plåt, men det är för att få till den obefintliga innerskärmsdelen.
har börjat med reservhjuls luckan, som sagt ett jäkla meck! en ny lucka kostar typ 2800 spänn kanske varit klokt att skaffa en sån istället
blir ett lapptäcke utan dess like, men jag har en plan för att rostskydda alla skarvar som blir. och använder krymp o sträck flitigt för att få till alla lång-böjar och passformen i övrigt
fanken så suddigt, blir nog bättre bilder nästa gång
Ser bra ut Duetter har en förmåga att rosta skam den som ger sig. Det går åt en hel del plåt
tack
Bob-Miller skrev:
Låg en sån lucka på blocket i bra skick,i Skåne....men kunde inte med o visa dig den när du börjat,
ja det är nog mina korkade gener som gör att jag börjar laga istället, men har för mig att jag gjort ett tafatt försök att leta rätt på en lucka tidigare, men inte hittat.!