Ghurra skrev:
Än så länge inga större bekymmer!
Det mesta ska vara åtgärdat, bl a kamremmen är bytt.
Men, det är en import så det är ju lite svårt att veta historiken.
Har den varit krockad, stämmer miltalet osv...
Ska vara otrimmad så stämmer det så ökar det väl livslängden litegrann.
Än så länge är jag mest irriterad på att framvagnsinställningen som skulle vara gjord inte blev bra...
Lite plastdetaljer som sitter lite löst och skramlar, måste kolla att det sitter som det ska.
Annars är det en mycket rolig bil!
För mig blev det ungefär samma försäkringskostnad som min 965:a också...
Va är det för historik du vill veta?
Det spelar väl ingen roll, om den nu har varit krockad när den var 1 år gammal så är den fullständigt reparerad hos en autoriserad firma.
Även om den är krockad 3gr om året innan den importerades så är den ju reparerad isåfall.
Troligtvis så är den aldrig krockad.
Även om den är Svensksåld så kan den ha varit krockad.
Miltalet lär nog stämma, är inte så enkelt att fuska med (Vem orkar hålla på med sånt?).
Även Svensksålda bilar kan man fifla med mätarställning på om man nu orkar.
På en Volvo har miltalet ej så stor betydelse iallafall.
Sen finns det autoriserade Volvoverkstäder även i Tyskland, så du behöver inte va orolig att bilen har varit på nån Volkswagns-smedja där alla kliat sig i huvudet.
Det enda som spelar roll är ju i vilket skick bilen är i nuläget och det kollar man ju lätt genom att öppna huven, provköra, kolla under och runt, att den är importerad spelar ingen roll.