TurbOla skrev:
Ja, läcker packningen mellan motor och låda syns det i dräneringshålet under kopplingen.
Det som händer är att när det blir igensatt vevhusventilation, så måste trycket i vevhuset ta vägen någonstans.
I detta fallet resulterar det i att packningen trycks ut, från vevaxeln och mot svänghjulet.
Bytet är lite bökigt, för du måste plocka av växellådan för att kunna byta packningen, det är det som gör det hela så dyrt.
Är det en manuell bil eller automat?
Att fjädringen är styvare på T-5R stämmer bra - en del saker som inte syns skiljer T-5R från T5.
Är du säker på att det är en T-5R?
Många människor älskar att stoppa R-prylar på sina T5or, sen sälja dom som R eller T-5R för att få upp priset.
Bra grejer att kolla på:
Tankluckan (inte många som tänker på det, står 850 T-5R där)
Klädseln, ska vara alcantara och skinn, t.ex. växelspaksdamasken, dörrsidorna, sätena.
Mörkt björkinlägg på instrumentpanelen.
Alcantara på ratten.
Alcantara på locket till mittfacket.
Taklucka. (T-5R såldes ENDAST med taklucka, fullt utrustade från fabrik. Tillval var automat och baksätesvärme (utländska bilar).)
Annars kan du läsa på dig lite på
www.nordicr.com för mer information.