Huvuduppgiften med det hela är att dra om all el som jag dragit själv (under lister osv) och göra det ordentligt. Bilen kommer under hösten och vintern att byggas om en hel del på insidan med en hel del modifikationer på... Visa mer
Besiktningen gick finfint i fredags... lite hög ljusbild på höger strålkastare men det släppte han igenom.
Sen tickade motorn över 10000 mil också...
I lördags var det då dags för premiärutställning äntligen.... en helt underbar känsla även om jag är aningen bitter över domarnas bedömning som jag faktiskt inte kan förstå alls men, men.... sånt är livet! Det slutade med en 2:a plats i S/V40 & C30 -klassen
....väldigt fin i lacken men enligt min bedömning så var det mycket som inte var bra på den:
Passform på bakspoilern helt hopplöst dålig. Breddar man skärmarna måste man ju bredda resten också. Plus att jag har för mig att passformen bakdörr -> framdörr inte var helt hundra heller direkt. Kjolpaketet var "bara" färdigt kit (realcarfront och adrianbak) från fabrik via lackerare på plats. Inga positionsljus i fronten, bara öppna hål.
Inredningen kommer jag inte helt ihåg men har för mig att det typ bara var sportstolar i den och inte mycket mer. Bagaget var aldrig öppet när jag var där så det vet jag inte.