3070
Sök

Audi a4 dör

3 Inlägg
Igår 08:04
Trådstartare
Har en audi a4 b7 som jag bytte glödstift på. När jag startar den så går den lite och dör sedan på tomgången. Därefter kommer jag ut från uppfarten och den dör igen när kag börjat köra och glödstifts lampan blinkar till. Händer också när jag kör över gupp i 30+kmh. Detta problemet fanns också innan glödstiftsbytet.
Vad kan felet vara?
Senast redigerat av Oskar12 (Igår 08:10)

6 214 Inlägg
Igår 15:28
Börja med att lämna in bilen till en bilmeck som läser av felkoder. Kostar inte många hundra.

3 328 Inlägg
Igår 17:41
Glödstiften jobbar bara FÖRE start, så förhoppningsvis byttes dom inte för försök till åtgärd av felet.
Dyr gissning isf.

Hursom så behövs felkoder nu.
Eftersom lampan blinkar/lyser så finns sådana sparade.  Glödstiftlampan är också bara en felsignal när den lyser när den inte ska.  Motsvarande motorlampa. Behöver inte alls vara glödstiften.
Senast redigerat av Mossan1 (Igår 17:45)

3 Inlägg
för 21 timmar sedan
Trådstartare
Mossan1 skrev:
Glödstiften jobbar bara FÖRE start, så förhoppningsvis byttes dom inte för försök till åtgärd av felet.
Dyr gissning isf.

Hursom så behövs felkoder nu.
Eftersom lampan blinkar/lyser så finns sådana sparade.  Glödstiftlampan är också bara en felsignal när den lyser när den inte ska.  Motsvarande motorlampa. Behöver inte alls vara glödstiften.

Vad tror du det kan vara.? Vi har fekods läst den men den har inga felkoder

3 328 Inlägg
för 12 timmar sedan
Vad har du läst felkoder med?

Enklare scanners för några hundra hittar säkert felkoder I motorstyrdonet, men inte I något annat system om den inte är VAG specifik.  Det är inte alltid så logiskt att det är motorns styrdon som har felkoderna i sådana här fall.

Strömlös gör så felkoder försvinner.
Om så skett.

Men berätta mer om bilen.
Årsmodell tex.

3 Inlägg
för 11 timmar sedan
Trådstartare
Audi a4 b7 2007. 23xxx mil. A-taktor. Partikelfilter och ljuddämpare borta men inte bortprogramerade.

Läste koderna med en billigare läsare
Senast redigerat av Oskar12 (för 11 timmar sedan)

3 328 Inlägg
för 19 minuter sedan
Oskar12 skrev:
Audi a4 b7 2007. 23xxx mil.
Läste koderna med en billigare läsare

Var det tex Biltemas VAG specifika borde den ha funnit allt relevant.
Men en helt universell hjälper bara om det är motorstyrdonet, och i nyare fordon även viss åtkomst till automatlåda.

Sök