3143
Sök

V70 T5 2005 lättare styling och effekt jakt

Bytte in min 2005 års V70 2.5t BSR steg 1 mot en maskin med en lite mer potent motor, en 2005 års V70 T5 i stället. Bilen är och ska vara en familjebil, den ska gå fram och tillbaka mellan arbeten och hem, lämna grabben på dagis,... Visa mer

528 607 Visningar
Uppdaterades senast 14 juni 2017
3 860 Inlägg
19 oktober 2014
Trådstartare
UPDATE

Beställde nyss lite mer lampor tongue

Ytterligare LED till innerbelysningen, tänkte mig inte för tidigare så jag saknade ju diod till belysningen i bagaget.. Nu är det fixat, samt ett extra backljus!
Kan LED med 840 LUMEN något tror ni?! big_smile

Nu ska det väl allt lysa lite!?
Hoppas på snabba leveranser nu, då blir det nytt helljus och backljus samt komplett innerbelysning med LED denna vecka! smile
Senast redigerat av spokenratt (19 oktober 2014)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

465 Inlägg
19 oktober 2014
GUTT !! vart beställer du från? diodhuset eller? big_smile

3 860 Inlägg
19 oktober 2014
Trådstartare
Tiiimpa skrev:
GUTT !! vart beställer du från? diodhuset eller? big_smile

Japp! Allt kommer från diodhuset! LED och xenon till helljuset.

Autotech

465 Inlägg
19 oktober 2014
okej nice big_smile tänkte också beställa lite snart för jag behöver led till skylt och sen ska jag försöka byta lite lampor inne också tongue och positionsljus också tongue

3 860 Inlägg
20 oktober 2014
Trådstartare
Tiiimpa skrev:
okej nice big_smile tänkte också beställa lite snart för jag behöver led till skylt och sen ska jag försöka byta lite lampor inne också tongue och positionsljus också tongue

Gött!

Fick monterat xenon på etg av lysen innan mörkret föll... lyser bra wink

Autotech

3 860 Inlägg
21 oktober 2014
Trådstartare
Update

Det blir inga bilder än.. måste få rätt på sakerna först...
Ett helljuse är klart, lyser  bra som fan. Det andra startar dock inte, inget liv i ballasten.

Har inte hunnit byta platts på sakerna än däremot han jag ringa säljaren påväg till jobbet.
Enl dom så kan det även vara lampan, för om inte lampan vill starta går inte heller ballasten igång.
Alltså skiftar man platts på ballasten så kan man se vilket som strular, tänds den inte med den andra ballasten är det ju lampan. Hinnr inte testa ikväll får bli i morgon.
Men mycket smidig hantering av säljaren måste jag säga... fick till svar att testa så och sen höra av mig igen så skickar dom ny del och jag slipper returnera det trasiga!!
Senast redigerat av spokenratt (21 oktober 2014)

Autotech

465 Inlägg
21 oktober 2014
gutt de!! synd bara att det andra inte funkade alltid segt när det inte gör de ^^ men snyggt blir de nock ^^

3 860 Inlägg
21 oktober 2014
Trådstartare
Tiiimpa skrev:
gutt de!! synd bara att det andra inte funkade alltid segt när det inte gör de ^^ men snyggt blir de nock ^^

Aaaa.... surt faktiskt. Men, körde hem från jobbet nyss, lyser som fan på den sidan som är klar!

Ska kolla vilket som strular i morgon eftermiddag, räckte enligt dom att jag mailade på kvällen med namn och sådär så skulle dom skicka ny del dagen därpå och med tanke på de snabba leveranserna så är det fixat och igång i helgen iaf!

Fick även  saker till idag, samma leverantör.
Nya backljuset och sista lampan til, innerbelysningen wink
Bilder på det kommer i samband med montering!

Autotech

465 Inlägg
21 oktober 2014
spokenratt skrev:
Tiiimpa skrev:

Aaaa.... surt faktiskt. Men, körde hem från jobbet nyss, lyser som fan på den sidan som är klar!

Ska kolla vilket som strular i morgon eftermiddag, räckte enligt dom att jag mailade på kvällen med namn och sådär så skulle dom skicka ny del dagen därpå och med tanke på de snabba leveranserna så är det fixat och igång i helgen iaf!

Okej det låter ju fett !! vilken styrka har du på xenon till helljuset? va det lätt att montera?

3 860 Inlägg
21 oktober 2014
Trådstartare
Tiiimpa skrev:
spokenratt skrev:
Tiiimpa skrev:

Okej det låter ju fett !! vilken styrka har du på xenon till helljuset? va det lätt att montera?

Jag valde 55w xenon 4 300K... Över 55w kan man behöva relä på volvon.
Det är lätt att koppla in, men det är trångt och jävligt att mongera!

EDIT/RÄTTELSE:
Xenonkittet är köpt hos bilupplysningen och inte diodhuset som jag skrev innan.
Senast redigerat av spokenratt (21 oktober 2014)

Autotech

465 Inlägg
21 oktober 2014
haha det kan jag tro! det brukar inte vara gott om plats xD

3 860 Inlägg
21 oktober 2014
Trådstartare
Tiiimpa skrev:
haha det kan jag tro! det brukar inte vara gott om plats xD

Nä fy fan... Spec inte på passagerarsidan.... sad

Autotech

465 Inlägg
22 oktober 2014
nej det är tråkigt ^^ vart har du gjort av ballasten?

3 860 Inlägg
22 oktober 2014
Trådstartare
Tiiimpa skrev:
nej det är tråkigt ^^ vart har du gjort av ballasten?

Det kommer bilder på det när allt är klart!
wink

Autotech

3 860 Inlägg
23 oktober 2014
Trådstartare
Är det någon som har koll på vilka av kablarna som gåttill ljusena baktill som är backljusets kablar?! Det är ju inte direkt så att det går + och - kabel direkt till lampan. Kablarna verkar dragna med vanlaga bakljuset och inkopplat i den gemensamma armaturen med en kontakt.

Autotech

A.Sörman
1 299 Inlägg
23 oktober 2014
Va fan är du där å grejar med trodde du skulle ha bättre lyse framåt tongue

3 860 Inlägg
23 oktober 2014
Trådstartare
Drunk skrev:

Ajjemen, fram är så gott som klart, lyser bra trotts att jav bara har ett xenon helljus och ett halogen helljus.... tongue
Fick en trasig lampa i leveransn så dom ska skicka en ny. Men det blev ändå skillnad. Men jo, jag ska bättra backljuset något också.. men det är inte så lätt att se vilka kablar som går till vad där...... Tror det var 5 kablar så går via samma kontakt in i den armatur som bak- och backljus sitter i.

Annars får jag väl dra det och ha det styrt med en kontakt som jag får sätta framme, men helst direktkopplat...

Autotech

43 Inlägg
23 oktober 2014
spokenratt skrev:
Drunk skrev:

Ajjemen, fram är så gott som klart, lyser bra trotts att jav bara har ett xenon helljus och ett halogen helljus.... tongue
Fick en trasig lampa i leveransn så dom ska skicka en ny. Men det blev ändå skillnad. Men jo, jag ska bättra backljuset något också.. men det är inte så lätt att se vilka kablar som går till vad där...... Tror det var 5 kablar så går via samma kontakt in i den armatur som bak- och backljus sitter i.

Annars får jag väl dra det och ha det styrt med en kontakt som jag får sätta framme, men helst direktkopplat...

Är det inte så att en kabel är -/jord, en bromsljus, en backljus osv, isåfall äre de väl bara o mäta vilken som får spänning när du lägger i backen?

Sök