Tja Jag kommer länka en video så det blir lättare att förså hur den beter sig https://streamable.com/rxmk3f Det är inte alltid den beter sig så ibland kan man köra iväg utan några problem. Det är bara under belastning lägger jag den i neutral o varvar går det hur fint som hellst. Tomgång sviktar lite mellan 900-600 varv. ibland när man kommer upp till 3000 varv på 2an så känns den otroligt orkeslös det tar många sekunder mellan 2900-3300 varv.
Bilen är i hyfast orginal utförande inget höjt laddtryck eller så har väldigt svårt o tro att det sitter något annat chip i.
saker bytta förra vinter soppa pump bytte till biltemas Artnr. 52-260 soppa filter tändkablar rotor fördelare och stift
saker bytta nyligen soppa filter rotor
jag har försökt felsöka men just nu står det bara still i huvudet vet inte vart jag ska fortsätta. När jag kollade på stiften ser dom lite ljusa ut som att den får lite för lite soppa så jag testa byta till polarens btr det gjorde ingen skillnad. Jag provade rycka ur temp givaren ingen skillnad samma med spjällägesgivaren och knack sensorn men rycker jag ut lmm så går den bra på tomgång men så fort jag försöker köra iväg så dör bilen. Jag har letat efter tjuvluft längs med insugs slangarna med hjälp av brake cleaner hittade inget. Vart ska jag fortsätta?
Jag har för mig att jag har hört att lambdan och lmm jobbar tillsammans så rycker man ut lmm så använder den inte något av värdena stämmer det?