spokenratt skrev:
UPDATEJodå, inga bilder än tyvärr men det kommer, slangen till vevhusventilationen är bytt. Mycket riktigt finns det en uppdaterad version av slangen, den nya ser annorlunda ut och har inte den räfflade delen som någon skrev. Kunde också se att servicen aldrig bytte slangen förra gången. Om någon minns så var det ju en skitservice utan dess like som gjordes april 2014. Jag frågade innan service ifall man bytte den slangen, dom svarade att man gjorde så om den var sliten. Nu var den frasig som knäckebröd, svår att ta bort då den hela tiden knäcktes. Men bytt var den inte, tydligen har den på ett år förvandlats till knäckebröd...?
Sak samma, orkar inte tänka på den tiden längre, slangen byttes igår men satan vad trångt det var! Tur att man har små händer!!!
Klämmorna som sitter original, hur i
(pip) klämmer man åt dom hos verkstaden, specialverktyg?
Är ju stenhårda, hade världens bekymmer att få dit dom, blev inte bra så jag kommer byta dessa mot hederliga slangklämmor i nästa vecka...
Och som om inte det var bekymmer nog.. Frugan ringer när hon är ute och kör... Larmet har börjat tjuta under färd
Lyfta av minuspolen ett tag, kollade så att alla dörrar, motorhuv, baklucka och tanklock gick igen som de skulle. Så fort minuspolen gick emot så tjöt sirenen... får upp texten om att "Larm Service erfodras"
Ryckte säkringen till sirenen och bokade tid hos Autotech på tisdag. Kan ju inte läsa ur felkoden själv då min OBD läsare endast läser koder som har med motorn att göra.
Också bokat tid för kontrollbesiktning i veckan som kommer bilen ska bli utan anmärkning.