Hejsan jag har aldrig haft en helt org D24 med plombering osv kvar. Men på min 945a satt allt de dära kvar (73årig Gubbe som ägde den innan) 3" från turbon T-kort på WG slangen Blockat plast brickan under locket Vridigt Membranet. Å nu kommer vi till (Tomgångsskruven) Hur mycke brukar DU/NI skruva in den? Som sagt min e helt org har skruvat in min 1 och ett halvt varv. Går rätt bra men rycker inget mer än just när man nuddar gasen sen e röken borta. Ska jag skruva mer? DE SKA JU RYGA! Ska plocka bort allt skit så jag kan sänkta tomgången mer nu e alla juster skruvar max nollade iaf. Plocka bort Plåtbleck osv.
Vill du ha den sotande även när laddtrycket eller? Har du även skruvat ner membran stoppet mutter med massa taggar på? De är lite olika från pump till pump hur mycke man kan vrida på, jag själv har väl vridit in min 3 varv säkert
Senast redigerat av PMPerformance (21 oktober 2011)
Vill du ha den sotande även när laddtrycket eller? Har du även skruvat ner membran stoppet mutter med massa taggar på? De är lite olika från pump till pump hur mycke man kan vrida på, jag själv har väl vridit in min 3 varv säkert
Exakt den ska ryka som fan hela tiden. Vad menar du me Har du även skruvat ner membran stoppet mutter med massa taggar på? ?? Jo de e olika som fan ska testa skruva mer imon. se om de går mer utan den skeenar. Den börja redan bli seg att gå ner på tomgång om du förstår hur jag menar?
Ja precis den skruva jag ner så pinnen som sitter i membranet går i bott vid fullt ladd Men den ryker bara upp till 2500 varv sen sparkar turbon igång och de blir en ljusgrå rök alltså mitt bränsle tar slut uppemot 4000 varv. Men då åker jag precis ifrån en 945 Ltt
Ja de området är inte roligt att vara i när den vill skena, har du kuggat om gasarmen? Nästa steg är väl att riva pumpen och flytta lite fjädrar och brickor på reglagarmen.
Ja precis den skruva jag ner så pinnen som sitter i membranet går i bott vid fullt ladd Men den ryker bara upp till 2500 varv sen sparkar turbon igång och de blir en ljusgrå rök alltså mitt bränsle tar slut uppemot 4000 varv. Men då åker jag precis ifrån en 945 Ltt
Ja de området är inte roligt att vara i när den vill skena, har du kuggat om gasarmen? Nästa steg är väl att riva pumpen och flytta lite fjädrar och brickor på reglagarmen.
Ska på de me raglaget imon. Min gamla TD skruva ja satan i de!
synd köra slut på en så fin bil med maxskruvad pump... min är nog skruvad 2.5varv inget på membransidan än:P sotar endel men inte när du vill som sagt:P
synd köra slut på en så fin bil med maxskruvad pump... min är nog skruvad 2.5varv inget på membransidan än:P sotar endel men inte när du vill som sagt:P
Håller me dig man skulle haft den helt jävla org ångrar mig redan att jag byggt 3" å tagit av plomberingen... men men hade jag sålt den så vet jag hur den ser ut på mindre än en vecka......
Min d24 är skruvad 3 varv de går inte mer då skenar den, med 3varv är min lite seg att gå ner i varv. Men vad menar ni med "bort plockat plastbricka under locket" är de i rökbegränsarn ni menar? och vad gör de för skillnad?
Min d24 är skruvad 3 varv de går inte mer då skenar den, med 3varv är min lite seg att gå ner i varv. Men vad menar ni med "bort plockat plastbricka under locket" är de i rökbegränsarn ni menar? och vad gör de för skillnad?
sitter en vit plastbricka där under vill ja minnas. har för mig om man tar bort den sotar den även när man har laddtryck...
Min d24 är skruvad 3 varv de går inte mer då skenar den, med 3varv är min lite seg att gå ner i varv. Men vad menar ni med "bort plockat plastbricka under locket" är de i rökbegränsarn ni menar? och vad gör de för skillnad?
sitter en vit plastbricka där under vill ja minnas. har för mig om man tar bort den sotar den även när man har laddtryck...
Sen vrider man även konan som sitter i membranet så de blir mer bränsle när turbon laddar. Justerar även ner den taggiga muttern så kommer konan ännu längre ner.