3313
Sök

Hur mycke kan man skruva en D24 TDIC?

1 028 Inlägg
21 oktober 2011
Trådstartare
#1
Hejsan jag har aldrig haft en helt org D24 med plombering osv kvar.
Men på min 945a satt allt de dära kvar (73årig Gubbe som ägde den innan)
3" från turbon
T-kort på WG slangen
Blockat plast brickan under locket
Vridigt Membranet.
Å nu kommer vi till (Tomgångsskruven) Hur mycke brukar DU/NI skruva in den? Som sagt min e helt org har skruvat in min 1 och ett halvt varv. Går rätt bra men rycker inget mer än just när man nuddar gasen sen e röken borta. Ska jag skruva mer? DE SKA JU RYGA!
Ska plocka bort allt skit så jag kan sänkta tomgången mer nu e alla juster skruvar max nollade iaf. Plocka bort Plåtbleck osv.

Har inget å skriva ännu

2 266 Inlägg
21 oktober 2011
#2
Vill du ha den sotande även när laddtrycket eller?
Har du även skruvat ner membran stoppet mutter med massa taggar på?
De är lite olika från pump till pump hur mycke man kan vrida på, jag själv har väl vridit in min 3 varv säkert
Senast redigerat av PMPerformance (21 oktober 2011)

svetsdiff !!!

1 028 Inlägg
21 oktober 2011
Trådstartare
#3
PMPerformance skrev:
Vill du ha den sotande även när laddtrycket eller?
Har du även skruvat ner membran stoppet mutter med massa taggar på?
De är lite olika från pump till pump hur mycke man kan vrida på, jag själv har väl vridit in min 3 varv säkert

Exakt den ska ryka som fan hela tiden.
Vad menar du me Har du även skruvat ner membran stoppet mutter med massa taggar på?
??
Jo de e olika som fan ska testa skruva mer imon. se om de går mer utan den skeenar. Den börja redan bli seg att gå ner på tomgång om du förstår hur jag menar?

Har inget å skriva ännu

2 266 Inlägg
21 oktober 2011
#4
Ja precis den skruva jag ner så pinnen som sitter i membranet går i bott vid fullt ladd
Men den ryker bara upp till 2500 varv sen sparkar turbon igång och de blir en ljusgrå rök alltså mitt bränsle tar slut uppemot 4000 varv. Men då åker jag precis ifrån en 945 Ltt smile

Ja de området är inte roligt att vara i när den vill skena, har du kuggat om gasarmen?
Nästa steg är väl att riva pumpen och flytta lite fjädrar och brickor på reglagarmen.

svetsdiff !!!

28 Inlägg
21 oktober 2011
#5
skit i det där med rökbegränsare, skruva på pumpen ist tongue om ja fattade rätt hade du inte rört pumpen?
Senast redigerat av Rudolfsson (21 oktober 2011)


1 028 Inlägg
21 oktober 2011
Trådstartare
#6
PMPerformance skrev:
Ja precis den skruva jag ner så pinnen som sitter i membranet går i bott vid fullt ladd
Men den ryker bara upp till 2500 varv sen sparkar turbon igång och de blir en ljusgrå rök alltså mitt bränsle tar slut uppemot 4000 varv. Men då åker jag precis ifrån en 945 Ltt smile

Ja de området är inte roligt att vara i när den vill skena, har du kuggat om gasarmen?
Nästa steg är väl att riva pumpen och flytta lite fjädrar och brickor på reglagarmen.

Ska på de me raglaget imon.
Min gamla TD skruva ja satan i de!

Har inget å skriva ännu

1 028 Inlägg
21 oktober 2011
Trådstartare
#7
Rudolfsson skrev:
skit i det där med rökbegränsare, skruva på pumpen ist tongue om ja fattade rätt hade du inte rört pumpen?

Fatta fel

Har inget å skriva ännu

diesel beroende
48 Inlägg
21 oktober 2011
#8
synd köra slut på en så fin bil med maxskruvad pump... min är nog skruvad 2.5varv inget på membransidan än:P sotar endel men inte när du vill som sagt:P

dieselsmoke

1 028 Inlägg
21 oktober 2011
Trådstartare
#9
volvo_jonathan skrev:
synd köra slut på en så fin bil med maxskruvad pump... min är nog skruvad 2.5varv inget på membransidan än:P sotar endel men inte när du vill som sagt:P

Håller me dig man skulle haft den helt jävla org ångrar mig redan att jag byggt 3" å tagit av plomberingen... men men hade jag sålt den så vet jag hur den ser ut på mindre än en vecka......

Har inget å skriva ännu

diesel beroende
48 Inlägg
21 oktober 2011
#10
ja där har du helrätt men skruva den lagom då? 2-3varv men så att den inte vandrar sj och skruva wg i st för att ha t kors lite seriösare;)

dieselsmoke

Sothora <3
1 201 Inlägg
22 oktober 2011
#11
skruva inte wg! ryck slangen. Skruva på pumpen så att den nästan slutar ryka när du har fullt ladd.. =maximall effekt

Bildemonterare samt egen verkstad. !

diesel beroende
48 Inlägg
22 oktober 2011
#12
fattar inte vrf folk snackar om maxad pump och dragen slang en d24a är ingen race motor som många verkar tro......

dieselsmoke

Sothora <3
1 201 Inlägg
23 oktober 2011
#13
de äre ju ingen förutom merca som e. Men kan säga att mitt alternativ e 100ggr nyttigare än ditt alternativ på bilden..

Bildemonterare samt egen verkstad. !

124 Inlägg
19 november 2011
#14
Min d24 är skruvad 3 varv de går inte mer då skenar den, med 3varv är min lite seg att gå ner i varv. Men vad menar ni med "bort plockat plastbricka under locket" är de i rökbegränsarn ni menar? och vad gör de för skillnad?


Black Smoke Racer
73 Inlägg
19 november 2011
#15
thule_92 skrev:
Min d24 är skruvad 3 varv de går inte mer då skenar den, med 3varv är min lite seg att gå ner i varv. Men vad menar ni med "bort plockat plastbricka under locket" är de i rökbegränsarn ni menar? och vad gör de för skillnad?

sitter en vit plastbricka där under vill ja minnas. har för mig om man tar bort den sotar den även när man har laddtryck...

124 Inlägg
19 november 2011
#16
ok de får ja utforska nån dag då


Black Smoke Racer
73 Inlägg
19 november 2011
#17
vill minnas att de e nå sånt iaf..

2 266 Inlägg
19 november 2011
#18
Ekblom_ skrev:
thule_92 skrev:
Min d24 är skruvad 3 varv de går inte mer då skenar den, med 3varv är min lite seg att gå ner i varv. Men vad menar ni med "bort plockat plastbricka under locket" är de i rökbegränsarn ni menar? och vad gör de för skillnad?

sitter en vit plastbricka där under vill ja minnas. har för mig om man tar bort den sotar den även när man har laddtryck...

Sen vrider man även konan som sitter i membranet så de blir mer bränsle när turbon laddar. Justerar även ner den taggiga muttern så kommer konan ännu längre ner.

svetsdiff !!!

194 Inlägg
8 augusti 2013
#19
ursäkta att jag tar upp en gammal tråd men varför sätter man ett T-kors mellan wastegate och turbo?

Vissa faller för grupptryck andra för laddtryck :)
Kolla gärna min 945a turbo dizzel :)

1 028 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
#20
haha detta ja innan man blev dieselbög å inte fatta smile

Har inget å skriva ännu

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök