3398
Sök

Hur mycke kan man skruva en D24 TDIC?

1 028 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
#21
Callediesel skrev:
ursäkta att jag tar upp en gammal tråd men varför sätter man ett T-kors mellan wastegate och turbo?

höja ladd

Har inget å skriva ännu

MolnbyPerformance
365 Inlägg
8 augusti 2013
#22
Callediesel skrev:
ursäkta att jag tar upp en gammal tråd men varför sätter man ett T-kors mellan wastegate och turbo?

ställa ladd? tongue

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

194 Inlägg
8 augusti 2013
#23
så man sätter alltså ett t-kors så att den tredje enden på korset går rakt ut i luften så att det inte blir något vakum? smile

Vissa faller för grupptryck andra för laddtryck :)
Kolla gärna min 945a turbo dizzel :)

MolnbyPerformance
365 Inlägg
8 augusti 2013
#24
Callediesel skrev:
så man sätter alltså ett t-kors så att den tredje enden på korset går rakt ut i luften så att det inte blir något vakum? smile

nja har finns t-kors med skruv eller använder man bara pysventil som släpper ut trycket så de inte blir lika stort på klockan alltså öppnar senare och ger mer ladd smile

bästa är å rycka slang jäveln big_smile
Senast redigerat av ADiKO (8 augusti 2013)

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

194 Inlägg
9 augusti 2013
#25
aha okej, men man kan helt enkelt bara sätta en pysventil där emellan utan att behöva skruva på wastegaten? smile

Vissa faller för grupptryck andra för laddtryck :)
Kolla gärna min 945a turbo dizzel :)

MolnbyPerformance
365 Inlägg
9 augusti 2013
#26
Callediesel skrev:
aha okej, men man kan helt enkelt bara sätta en pysventil där emellan utan att behöva skruva på wastegaten? smile

Yes smile

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök