9 är en "sleeve" som du skjuter på ventilskaftet o först därefter trycker du dit ventil-tätningen, detta är alltså en form av "monteringsverktyg" med uppgift att "brygga över" knasterspåren på ett skonsamt sätt. Skippar du "sleeven" så är risken att de vassa knasterspåren skadar ventiltätningens "läppar" o den kommer dra olja...
PS: När man monterar ventiltätningarna så skall ventilerna sitta i toppen, alla andra sätt är felaktiga o man riskerar att skada tätningarna. Sen kommer du få svar i stil med "Men så gjorde inte jag o det funka kallas". Vill du följa tillverkarens (packningstillverkarens då...) rekommendation så gör du som jag skrivit.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure