2666
Sök

hur kan man få Sponsorer?

36 Inlägg
26 augusti 2006
Trådstartare
Tjenare
undrar hur man kan bli sponsrad av företag till sin bil?
tex relacar m.m
MVH
joppoe
Senast redigerat av joppoe (26 augusti 2006)

Svindåre
1 433 Inlägg
26 augusti 2006
man får väl ringa å prata med dom! big_smile visa bilder på bilen å litte framtidsplaner! tongue

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Billackerare
737 Inlägg
26 augusti 2006
Maila dem eller ring och fråga vad som krävs för att dem ska sponsra dig. Det är det absolut enklaste sättet att gå tillväga.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

36 Inlägg
26 augusti 2006
Trådstartare
hej o tack för tipsen=)

////
joppoe

SmartRepair.se
130 Inlägg
26 augusti 2006
Realcar....

Hehe, du kan ju börja med att lacka bilen orange... tongue wink

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?

StylingFreak
220 Inlägg
26 augusti 2006
ja du.. för det första måste du ju ha något att erbjuda dom. det vill säga att du lär få åka på mässor kanske svinlångt bort. inte använda bilen direkt till vardags. ha en ide som verkar intresant längre fram.
asså det där med sponsor är inget att ha direkt.. bättre du blir polare med dom och kan få lite rabbat annars strunta i det enligt mig. sen volvo bilar är nog inget dom flesta anser nytt på mässor så det kan nogbli lite körigt..

styling or tuning?

3 627 Inlägg
26 augusti 2006
håller med sk8kungensapa, man ska inte ha sponsorer.. det ska vara dina egna pengar, det är du som byggt den helt själv utan nån annans pengar.. ta å kolla på tex Mr Fun å Kooz.. visst deras bilar e fräcka.. men d dem sysslar mä tkr jag i rätt trökit.. d e lixom bara show.. har iofs sett Mr Funs Cooper som den e i dagsläget å då går den faktiskt i trafik men ändå... D e enbart trailerqueens å dem lever på sponsorer.. d blir lixom inte nån kamp å dem kämpar ju knappt för att ha råd för sponsorerna pröjjsar i princip allt för dem..

Så nej tkr jag till sponsorer, tkr inte du ska ha några! Visa att du e man nog att kunna skaffa dina egna pengar för att kunna förverkliga dina planer!!

Falk out

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Wankel
1 080 Inlägg
26 augusti 2006
håller inte med....sponsorer är bra att ha om man har dåligt med pengar...
ni säger alltså att har man dåligt jobb så ska man inte ha en schysst bil som man kan bygga som man vill?
har just fått spons av mds, har alltid köpt grejer därifrån och vart där en del och snackat med dom osv...sen när jag började bygga ljud i mazdan så frågade jag bara rätt ut...
men du lär ju ha nåt ovanligt som syns till att börja med

MDS Västerås

3 627 Inlägg
26 augusti 2006
StiFf skrev:
ni säger alltså att har man dåligt jobb så ska man inte ha en schysst bil som man kan bygga som man vill?
har just fått spons av mds, har alltid köpt grejer därifrån och vart där en del och snackat med dom osv...sen när jag började bygga ljud i mazdan så frågade jag bara rätt ut...

Aaah okej, får väl ta tbax en del av det, vad jag menar är att man inte ska bli vrålsponsrad för då blir d inget jobb i d hela lixom, d ska vara en kamp att få den som man vill tkr jag!

Inte som Peraero, Mr Fun lr Kooz bilar!

Wankel
1 080 Inlägg
26 augusti 2006
vet inte hur dom gör, men så länge man byggt bilen själv, eller åtminstone gjort så gott man kan själv så respekterar jag bilen...tycker man ska göra så mycket som möjligt själv, men alla har inte pengar/kunskap/vänner som kan hjälpa en tongue

MDS Västerås

3 627 Inlägg
26 augusti 2006
Jo det är sant.. men du måste hålla mä om d dem gör e lite snålskjuts.. Iaf Mr Fun, när jag ska fixa stereon åker han ju t BRL så bygger dem allt åt honom.. d e kasst tkr jag!

Man ska gö så mkt man kan, e man kass på nåt så tkr jag att man ska testa, om inte annat ska man ha nån som kan visa å ge en råd så du kan gö d själv t nästa gång;)

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
27 augusti 2006
visst är det tråkigt att kooz och mr fun är sponsrade långt över öronen.. men trailerqueens?? där har ni väldigt fel anser jag.. dom är ofta ute och kör med bilarna

3 627 Inlägg
27 augusti 2006
GurraG skrev:
visst är det tråkigt att kooz och mr fun är sponsrade långt över öronen.. men trailerqueens?? där har ni väldigt fel anser jag.. dom är ofta ute och kör med bilarna

Jasså? D va som fanken;P Men dem e väldigt osmidiga dock!
Å kan inte va särskilt bekväma att åka heller;)

Men ja, visst e d rätt trökit? D blir ju aldri nån kamp för dem, för dem vet att sponsorerna fixar grejjerna åt dem!

Wankel
1 080 Inlägg
27 augusti 2006
ToXtreme skrev:
Jo det är sant.. men du måste hålla mä om d dem gör e lite snålskjuts.. Iaf Mr Fun, när jag ska fixa stereon åker han ju t BRL så bygger dem allt åt honom.. d e kasst tkr jag!

nej om det är så håller jag helt med dej !!

MDS Västerås

3 627 Inlägg
27 augusti 2006
StiFf skrev:
ToXtreme skrev:

nej om det är så håller jag helt med dej !!

¨

Jo det e ju dessvärre så han gör, läste om d i bilsport lr Street Xtreme:/ Blev lite putt på d faktiskt!

StylingFreak
220 Inlägg
27 augusti 2006
StiFf skrev:

det är väll inte sponsor på det sättet.. bara rabbat?? eller?

styling or tuning?

lundwall
27 augusti 2006
Det är härligt att den svenska avundsjukan finns. Så underbart att missunna duktiga jävlar som slitit i tusentals timmar för att komma dit dom är idag, som Peraero som lagt ner all sin fritid på sitt senaste bygge. Om dom sen har sponsorer på grejer för att företag vill synas tillsammans med duktiga och kända killar... tja, det är knappast någon som snubblat in på sin position i bilbyggarsverige.

3 627 Inlägg
27 augusti 2006
lundwall skrev:
Det är härligt att den svenska avundsjukan finns. Så underbart att missunna duktiga jävlar som slitit i tusentals timmar för att komma dit dom är idag, som Peraero som lagt ner all sin fritid på sitt senaste bygge. Om dom sen har sponsorer på grejer för att företag vill synas tillsammans med duktiga och kända killar... tja, det är knappast någon som snubblat in på sin position i bilbyggarsverige.

Jo men nu handlade det mest om Mr Fun som lejjer bort hela sitt stereobygge, dvs halva bilen.. d gillar vi inte! Personligen så gillar jag inte någon av deras bilar, dem e för extrema för min del, gillar det cleana stuket, dock inte tyskstuk;)

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
27 augusti 2006
lundwall skrev:

Håller med dig där till 100 %.....

Allt för den där jävla hatten!

3 627 Inlägg
27 augusti 2006
Men Peraero har egentligen inget med detta å gö:P Han råkade vara ett exempel på en person som e helsponsrad.. jag tkr d e lite trökit menmen! D e min åsikt;)

Sök