Tidigare under hösten skaffade man sig ett monster till bil.
Allt började med att en klasskompis tyckte denna bil var frän åh eftersom jag var så less på min förra bil så tänkte jag, äsch kanske ska sälja bort den och köpa denna.
Tur som man hade så köpte min lillebror av mig förra bilen, så slog fast i saken, bokade tågbiljett ner till varmare breddgrader och hämtade den. (120 mil enkel väg).
Det vare verkligen värt.
Nog om historia!
Här kommer iaf en bild på bilen innan den ställdes bort i garaget.
Iaf så har jag under sommaren och höstens gång samlat på mig diverse ljudgrejer. Som nu ska in i lupon.
En liten lista på det som finns just nu.
HU: Pioneer AVH-P5200DVD. Med tillhörande gps.
Högtalare:
8st Focal polyglass 6,5" middar (ska bli två till.)
2st Focal polyglass 6,5" koaxial.
Diskanter:
2st tillhöranda polyglass. (ska bli två till.)
Slutsteg:
Focal FP 2.75.
Focal Dual Direct.
Monoblock:
Ground Zero nuclear 1.2500
Basar:
Ground Zero Gzrw 38SPL.
Kommer endast köra med två stolar i bilen, då det kan bli lite trångt att få plats med allt annars.
Ja planer för bygget då:
Dämpa bilen. [/] Gjort klart bagaget, golvet och under intrumentpanelen, dörrarna och lite på sidorna bak kvar.
Plasta nya dörrsidor. Blir tre högtalare i varje dörr. [/] Bara slipning och inklädnad kvar.
Kapa bort onödig ventilation under instrumentpanelen, så man får plats med 2st högtalare. [ ]
Bygga ihop instrumentpanelen med en ny mittkonsol. Som även den ska plastas. [ ]
Bygga baslåda bak, bygga ställ för slutsteg. Plasta mm. [/]
Bygga in diverse belysning mm [ ]
Dessa är då grundplanerna, lär väl spåra iväg allt eftersom vintern går.
Lite bilder och info på det jag gjort än så länge:
Har rivit ut all inredning, instrumentpanelen var lite jävlig och få lös. Men annars så gick allt oerhört smidigt.
Då jag just hade börjat med dämpningen, snacka om att det tar tid. Inte de roligaste man gjort, men ett ont måste.
Nu är dock hela golvet som sagt dämpat och upp på sidorna.
Detta är då allt jag hunnit med än så länge.
Nästa gång jag åker till garaget, då börjas bygget av dörrsidorna, sen lär man nog börja med golvet mm till baslådan, slutstegen och batterierna.
Detta var allt för denna gång.