6 november 2011
Trådstartare
Hej
Har problem med laddet på min Evo 2a, hade tidigare läckage i grenröret men hade då stabila 1.3 kg's ladd.
Tröttnade på läckan i DNP kopians grenrör så smäcka dit orginala grenröret. MEN nu är det så att efter att läckan försvann så laddar den 1.5kg och en bra bit över! Vilket varken jag eller min bil gillar det minsta.
Har en så fint kallad "intern wastegate", aktuator, tryckklocka you name it.
Vad jag vet ska man justera pinnens längd för att ställa in laddet?
Längre pinne - mindre ladd
Kortare pinne - högre ladd
Började med att förlänga pinnen 2.5 varv, fortfarande same story.
Har nu justerat pinnen så den är HELA 1cm!!!! längre än tidigare, borde ju sänkt laddet något?
Testkör, laddet kommer 1500rpm senare än innan men flänger lika förbannat upp i 1.5kg ladd och t.o.m MERA!!!
Vad är det jag gör fel? Tippar inte på att det är fel i tryckklockan då den låg stabilt på laddet förut?
Går det att modifiera med "shims" eller något liknande i dessa eller?! för nått e ju helt åt helsike!
Antar att alla interna WG's fimgerar på samma sätt, så hoppas ni kan ge lite hjälp. Har aldrig haft intern WG innan då jag alltid använt mig av extern. Nu förstår jag varför
Tack på förhand