AMD Cool'N'Quiet hjälper nog en hel den skulle jag tro.
Är ändå omöjligt att ha cpu-temp under rumstemp så länge man inte kör med peltier eller kompressor. Har han 16c på processorn bör han ha mellan 5-10c i rummet. Speciellt med tanke på att det är box-kylare. Stackarn.
Är ändå omöjligt att ha cpu-temp under rumstemp så länge man inte kör med peltier eller kompressor. Har han 16c på processorn bör han ha mellan 5-10c i rummet. Speciellt med tanke på att det är box-kylare. Stackarn.
Kostade mig 220kr för 10st. Dom är äkta, utan tvekan. Vet bara inte vad det är för modell riktigt. Enligt säljaren ska det vara Cooler Master Silent. -Air Flow (CFM) 44.73CFM -Fan Noise Level (dB-A) 19.1 dB-A -Dimension (W / H / D) 120*120*25mm
20:-/fläkten är väll inte så illa. Men det är ju inte speciellt "bra" fläktar.
Bästa på marknaden är väll som vanligt Noctuas. Men mest prisvärda är nog Schyte Gentle Typhoon. (<- Kör själv 8st via fläktkontroller)
Testade det Fractals originalfläktarna som sitter i mitt R3 chassi. Skulle säga att dom var dubbelt så bra som orignalen iaf.. Låter inte ett skit heller.
Nå så här blev det till slut iaf.. Har iaf inga temp problem längre
Fronten.. där de sitter 2x 200mm fläktar nu e bara tillfälligt.. ena ska upp i taket å blåsa ut luft... Satt den mest där för skoj skull tills ja orkar slita ut allt igen.. å kapa lite med rondellen så man får dit den.. Sen ska öven kapa så det blir ett stort hål för fläkten fram, och uppe.. istället för massor med små hål..
Hur har ni gjort med alla satans äckliga äckel kablar?
Nå e ju massor me kablar i min.. eller ja.. dom från fläktarna i sidoplåten.. vet inte riktigt hur jag ska lyckas gömma dom.. Men du menar när de syns så lite kablar på min bild tex?
Fronten.. där de sitter 2x 200mm fläktar nu e bara tillfälligt.. ena ska upp i taket å blåsa ut luft... Satt den mest där för skoj skull tills ja orkar slita ut allt igen.. å kapa lite med rondellen så man får dit den.. Sen ska öven kapa så det blir ett stort hål för fläkten fram, och uppe.. istället för massor med små hål..
Hur har ni gjort med alla satans äckliga äckel kablar?
Nå e ju massor me kablar i min.. eller ja.. dom från fläktarna i sidoplåten.. vet inte riktigt hur jag ska lyckas gömma dom.. Men du menar när de syns så lite kablar på min bild tex?
Hehe sorry, menade vanliga kablarna utanför datorn, Skärmkablar osv. Blir en hel drös med kablar