3596
Sök

Byte av turbo, Hjälp mig =)

8 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
Hej Hej införskaffade mig en saab för en stund sen o  har nu lust o plocka ut lite mer ur den...
det är en vanlig 2,0t på 150 Hk. Hur mkt måste jag ändra för att kunna ha en fungerande aero turbo på den? va ngn som sa att de kan bli ett kikhål i kolven om jag bara satte ditt aeroturbon nu... men vad tror ni om att?

Mvh Jan

537 Inlägg
14 november 2011
är det inte bättre att köpa en uppgraderingsturbo istället för att sätta i en aero? och jag tror absolut inte att det kommer gå kolvar bara för att du byter till aeroturbo, du kommer ju inte få nån enorm effektökning direkt. smile

8 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
uppgraderingsturbon till min är ju en aeroturbo, aero är ju en fulltryckare som kommer ge mig mer tryck hela tiden än min lilla lätt tryckare, Är ju mekaniker men på turbofronten är jag inte så haj, ska planna ner toppen o lite mer o sånt men steg 4 chipa den från nordicuhr med endast programvara, så undrade om jag kunde skicka i aeroturbon utan att allt dör....

537 Inlägg
14 november 2011
ok, om jag inte minns helt fel så läste jag en tråd på stcs forum om detta för ett tag sen men jag kommer inte ihåg riktigt vad som blev sagt där. du kan ju ta och kolla där om du hittar nån info.

en fråga: varför plana toppen? är det inte bättre att köra oplanat när det är turbo, för man vill ju ha in så mkt luft som möjligt? tongue

2 Inlägg
21 november 2011
Har en saab 9-3 ss 2,0T med 175hk .... och ska köra en uppgradering med en 16T turbo då jag behöver nya spridare och en programuppgradering för att få ut all kraft,,,

någon som vet ifall det bara går att göra en uppdatering ist för att bara stega bilen för 7000 ??

och isåfall vart och vad det skulle kosta??

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök