2972
Sök

Lite uppfräschning av en vit 765:a -87

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
19 november 2011
Frizzox skrev:
4-stroke skrev:
den där rosten kommer med största sannolikhet komma tillbaka

de ska den nog inte göra... har aldrig gjort de på nån annan bil jag lagat rost på smile

har du blästrat insidan av skärmarna? för det der såg ut och va mer än ytrost hmm

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

528 Inlägg
19 november 2011
4-stroke skrev:
Frizzox skrev:
4-stroke skrev:
den där rosten kommer med största sannolikhet komma tillbaka

de ska den nog inte göra... har aldrig gjort de på nån annan bil jag lagat rost på smile

har du blästrat insidan av skärmarna? för det der såg ut och va mer än ytrost hmm

jag har bara fixat dörrarna o ena bakskärmen, där var det enbart ytrost, nu är jag inte hemma så de är Grizzo som fixar:P framskärmen är nog något sämre... men har en punktbläster  också så de är lugnt smile

22 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Just där var det bara ytrost men sen fins det det rost som har gått igenom längre upp så det blir nog att kapa och svetsa nytt sen:)

22 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158066/158066-be67bd88efeb2737a01fd74930144497.jpg
Det ska inte vara så;)

528 Inlägg
22 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Jag kan nog inte säga emot det där;)

528 Inlägg
19 november 2011
grizzo skrev:
Jag kan nog inte säga emot det där;)

inte just nu iaf tongue jag ska  nog lyckas med nåt likvärdigt tongue

22 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Haha ska nog, kommer att, heter det;)

528 Inlägg
19 november 2011
grizzo skrev:
Haha ska nog, kommer att, heter det;)

jaja... btw, kanske kommer ikväll så kan ja meka lite imorn smile

22 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Låter bra;)

528 Inlägg
19 november 2011
grizzo skrev:
Låter bra;)

logga in på fb eller msn:P

528 Inlägg
20 november 2011
tänkte fråga vad ni som läser detta tycker.... ska vi sätta tillbaks sidolisterna eller ska vi spackla igen hålen? big_smile

1 168 Inlägg
20 november 2011
Herregud, blir faktist sur när ni står och slipar en framskärm med vinkelslip. ska ni laga rost kan ni göra det seriöst? "kommer aldrig tillbaka" nä va tur att ni fick "bort" all rost då.
Scotch brite.
blästra.
Grundmåla in och utsidan.

Det är liksom hål i skärmen? Ska ni ha det?

528 Inlägg
20 november 2011
jimmzzan skrev:
Herregud, blir faktist sur när ni står och slipar en framskärm med vinkelslip. ska ni laga rost kan ni göra det seriöst? "kommer aldrig tillbaka" nä va tur att ni fick "bort" all rost då.
Scotch brite.
blästra.

du behöver ju inte följa tråden om du ska bli irriterad ^^

det är inte hål där vi kört med slipen, det ser dock ut så på bilden...
men ska folk börja klaga i tråden kommer den läggas ner direkt.  har lagat rost förut så jag vet hur det ska göras, sen finns det ju olika sätt för allt. gillar ni de inte behöver ni inte läsa!

1 335 Inlägg
20 november 2011
Låt pojken laga rost hur han vill. Ja lovar att Volvon kommer se bra ut då den e klar! big_smile

B5 #001

1 168 Inlägg
20 november 2011
Frizzox skrev:
jimmzzan skrev:
Scotch brite.
blästra.

du behöver ju inte följa tråden om du ska bli irriterad ^^

det är inte hål där vi kört med slipen, det ser dock ut så på bilden...
men ska folk börja klaga i tråden kommer den läggas ner direkt.  har lagat rost förut så jag vet hur det ska göras, sen finns det ju olika sätt för allt. gillar ni de inte behöver ni inte läsa!

Följa? jag läste igenom tråden idag roll

Nehe, det är hål där för att plåten är så frisk?
Du vet INTE hur det ska göras, det har du bevisat här och nu att du har inte en susning om hur det ska göras.
Tråkigt nog, men sant :p du förstör ju plåten som skam.

Lycka till.

2 788 Inlägg
20 november 2011
Kul projekttråd att ni fixar iordning den gamla Volvon! smile Jimmzzan har dock lite rätt, det är bättre att ni punktblästrar då det bildas små porer när plåten rostar, man kommer inte åt i dem genom enbart slipning, punktbläster är det allra bästa! smile

Ser bra ut annars, lycka till! smile

528 Inlägg
20 november 2011
_Fredrik skrev:
Kul projekttråd att ni fixar iordning den gamla Volvon! smile Jimmzzan har dock lite rätt, det är bättre att ni punktblästrar då det bildas små porer när plåten rostar, man kommer inte åt i dem genom enbart slipning, punktbläster är det allra bästa! smile

Jag vet att de inte räcker att slipa överallt... Men där det är väldigt lite ytrost räcker det gott o väl. Men nu är det så att punktblästern funkar som den ska, så tills den funkar blev det att vi körde slips på all rost så gott det gick, men kommer blästra där det behövs sen.

1 168 Inlägg
20 november 2011
Frizzox skrev:
_Fredrik skrev:

Jag vet att de inte räcker att slipa överallt... Men där det är väldigt lite ytrost räcker det gott o väl. Men nu är det så att punktblästern funkar som den ska, så tills den funkar blev det att vi körde slips på all rost så gott det gick, men kommer blästra där det behövs sen.

Problemet är ju att du kan inte stå och slipa plåten med lamellskiva eller dyl. du äter ju upp plåten, du förstör plåten rättare sagt. Skaffa en Scotch brite trissa och kör på borrmaskin eller något om du har en sån, då "slipar" du bort all skit utan att skada plåten.
Sen så blästrar du dom porerna som finns.
Ska ni penselbättra eller lacka om?

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
20 november 2011
jimmzzan skrev:
Frizzox skrev:
_Fredrik skrev:

Problemet är ju att du kan inte stå och slipa plåten med lamellskiva eller dyl. du äter ju upp plåten, du förstör plåten rättare sagt. Skaffa en Scotch brite trissa och kör på borrmaskin eller något om du har en sån, då "slipar" du bort all skit utan att skada plåten.
Sen så blästrar du dom porerna som finns.
Ska ni penselbättra eller lacka om?

japp enda sättet att få bort rosten..en vinkelslip fuckar bara till allt smile

en sån där lagning håller någon månad i bästa fall tyvärr =/

Kör fort så hinner inget hända...

Sök