Hej.
Generellt sett så står s60in högre i pris än s80. S60in antar jag är lite mer eftertraktad, därför den står lite högre. Sen beror det ju oxå mycket på mil och skick såklart.
Jag kör s60 och farsan kör s80. Jag tycker s60 känns lite smidigare och sportigare än s80. s80 känns lite större och tyngre. Personligen tycker jag s60ins säten är skönare än s80ins. Man sjunker lixom in i dom på ett annat sätt.
Sen att ligga och långköra är skönare med s80in. Den slukar verkligen motorväg.
Den tar ojämnheter i vägen bättre än s60in
29000 mil känns ju lite i överkant kanske. Själv hade jag inte köpt en som gått över 18000. Vid 16000 görs kamremsbyte o lite sånna grejer, så det e ju skönt o slippa. Men iofs. Sålänge bilen e välvårdad spelar milen midre roll.
Men ska du ut o provköra, lyssna efter missljud i framvagnen. Framtunga bilar, vilket sliter mycket på stag och länkarmar osv osv.
Sen det gammla vanliga, oljeläckage, koppling, rost, acc,
Kolla så den går bra på tomgång och så att den inte rycker eller så. För då kan det bli dyrt. Tex luftmassemätare eller spjällhus
Senast redigerat av Hoffmeister2 (20 november 2011)
En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.