2954
Sök

Dörr som gått i baklås

25 Inlägg
21 november 2011
Trådstartare
#1
Hej, någon som vet hur man får upp bakdörren på en BMW 525i -90 (E34) som gått i baklås?
Går inte att dra upp låsknappen, och går inte att öppna innifrån med handtaget.

747 Inlägg
21 november 2011
#2
Tips 1
Pröva baka på dörrens medans du försöker låsa upp, i bästa fall öppnar den och du får upp dörren så du kan åtgärda felet.

Tips 2
Kolla om det går att skruva loss panelen utan att öppna dörren, du har ju en referenssida så du ser vart skruvarna sitter.

Utväg: Offra dörrsidan för komma åt låskistan för sedan köpa ny låskista + dörrsida.

/ Toni Larsson

49 Inlägg
18 april 2013
#3
behöver svar fort! samma problem med min men alla dörrarna är i balås, utom lbagage luckan, hur fan får jag upp den?yikes kan ju inte få upp bilen


7 360 Inlägg
18 april 2013
#4
tonimakaroni skrev:
Tips 1
Pröva BAKA på dörrens medans du försöker låsa upp, i bästa fall öppnar den och du får upp dörren så du kan åtgärda felet.

.
baka baka kaka,


2 174 Inlägg
18 april 2013
#5
granadadr skrev:
tonimakaroni skrev:
Tips 1
Pröva BAKA på dörrens medans du försöker låsa upp, i bästa fall öppnar den och du får upp dörren så du kan åtgärda felet.

.
baka baka kaka,
'


hahahah!!


2 174 Inlägg
18 april 2013
#6
BMWpwr skrev:
behöver svar fort! samma problem med min men alla dörrarna är i balås, utom lbagage luckan, hur fan får jag upp den?yikes kan ju inte få upp bilen
om kofferten inte är låst klättra in i den sträck dig efter dörrlåset, går ta något och greppa låspiggen eller handtaget med inte så jävla avancerat.

är bilen helt låst, du har inga nycklar? är dom inne i bilen? Slå sönder valfri ruta och åk och byt den.


2 174 Inlägg
18 april 2013
#8
granadadr skrev:
haha såg nu att tråden INTE var direkt dagsvärsk wink
ne men det tar ett bra tag om man ska baka sig igenom en dörr undra hur det gick för honom haha, har la jäst färdigt !


7 360 Inlägg
18 april 2013
#9
hangman skrev:
granadadr skrev:
haha såg nu att tråden INTE var direkt dagsvärsk wink
ne men det tar ett bra tag om man ska baka sig igenom en dörr undra hur det gick för honom haha, har la jäst färdigt !
hahahaha jooodu wink lär ta ett tag


49 Inlägg
18 april 2013
#10
hangman skrev:
BMWpwr skrev:
behöver svar fort! samma problem med min men alla dörrarna är i balås, utom lbagage luckan, hur fan får jag upp den?yikes kan ju inte få upp bilen
om kofferten inte är låst klättra in i den sträck dig efter dörrlåset, går ta något och greppa låspiggen eller handtaget med inte så jävla avancerat.

är bilen helt låst, du har inga nycklar? är dom inne i bilen? Slå sönder valfri ruta och åk och byt den.
funkar ej att he upp låspiggen, gjorde de genom skidsäckan (bmw 525i) centrallåset som ställer till med nå.



Sök