3353
Sök

min 200a vill inte varva ur ?

29 Inlägg
29 augusti 2006
Trådstartare
#1
hej ja har en nissan 200 som inte vil varva ur ,har bytt allt på bil jäveln men inge resultat .....någon som vet en bra verkstad som kan hopplösa fall mvh

Kan tillägga att den gör det hela tiden. Jag har kollat allt på min bil, tändstift, tändspolar, bränslefilter, fördelare, spellägesgivare, luftvägsmätare, brännlsetryck & pump, tätning och databoxen utan att det var något fel. Min varvar men vid typ 3500 - 4000 varv då turbon borde kicka in och ge bilen skjuts, så börjar den hacka och axar inte mer så då får jag släppa av på gasen så axar den igen, dock utan nån turbo. Min bil kommer knappt över 110 km /h hur går era?


Och den som löser gåtan blir belönad med en en pressent mvh
Senast redigerat av callitu (29 augusti 2006)

7 Inlägg
29 augusti 2006
#2
Vad jag förstår av din beskrivning verkar det som turbon laddar ok i alla fall. Annars vore det tänkbart med ett läckage någonstans men om vi utgår från att turbon är ok så låter det som den inte får bränsle. Jag menar när du börja ladda behövs med bränsle. Luft får du ju rejält i och med turbon vilket borde tyda på dåligt med bränsle.

29 Inlägg
29 augusti 2006
Trådstartare
#3
gundepost skrev:
Vad jag förstår av din beskrivning verkar det som turbon laddar ok i alla fall. Annars vore det tänkbart med ett läckage någonstans men om vi utgår från att turbon är ok så låter det som den inte får bränsle. Jag menar när du börja ladda behövs med bränsle. Luft får du ju rejält i och med turbon vilket borde tyda på dåligt med bränsle.

ja så långt är ja oxå med och ja har bytt pump o mätt tryck o allt är okej där i alla fall ....kan oxå tillägga att turbon är oxå bytt inge fel på den o heller inge läcka .....mvh
Senast redigerat av callitu (29 augusti 2006)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
29 augusti 2006
#4
har du vässat nåt på?? Ger pumpen tillräckligt med soppa när han börjar ladda... Är vakumslangen till BTR inkopplad??


SSS -12
3 217 Inlägg
29 augusti 2006
#5
Du har inte en spricka i toppen, kass toppackning... kanske rent av kan vara dålig kompression? Kanske fel på avgasflödet, alltså igensotat eller liknande! Katalysatorn kan ju faktiskt stoppa upp när avgaserna ska ut lite snabbare...

Hur beter sig bilen när du står och gasar på tomgång?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

29 Inlägg
30 augusti 2006
Trådstartare
#6
bumpe skrev:
har du vässat nåt på?? Ger pumpen tillräckligt med soppa när han börjar ladda... Är vakumslangen till BTR inkopplad??

hej kollat tryck o allt i dag och den funkar om man höjer trycket till 4bar orginal ska det vara 2,58bar ....bilen är ej trimmad ...

29 Inlägg
30 augusti 2006
Trådstartare
#7
Fuckface skrev:
Du har inte en spricka i toppen, kass toppackning... kanske rent av kan vara dålig kompression? Kanske fel på avgasflödet, alltså igensotat eller liknande! Katalysatorn kan ju faktiskt stoppa upp när avgaserna ska ut lite snabbare...

Hur beter sig bilen när du står och gasar på tomgång?

bilen går kanon upp till 3500 o tomgång super....har kollat kompen o den är bra ....idag mätte ja trycket igen och det var enligt rekomendationerna men när ja klämmer ihopp returen så svarar bilen mycket bättre inte bra men STOR skillnad nu varvar den ju ur i alla fall när du står still...kan det vara spridarna som spökar ....

Såld på Italienare
579 Inlägg
30 augusti 2006
#8
Hade exakt samma problem på min lancia delta hpe innan jag kraschade den.
Mekanikern var 100% säker på att det var MAPsensorn som var kass. Mycket riktigt var det MAPsensorn som var sönder.
Testa att låna en mapsensor från någon annan 200a så ska du nog se att det löser sig.

130 Inlägg
30 augusti 2006
#9
kollat tändningen? Fördelare finns ju inte på Ca18det motorn, kan vara kamremmen som hoppat en kugg med.

-=//[b-6]\\=-

29 Inlägg
30 augusti 2006
Trådstartare
#10
Johanromeo155 skrev:
Hade exakt samma problem på min lancia delta hpe innan jag kraschade den.
Mekanikern var 100% säker på att det var MAPsensorn som var kass. Mycket riktigt var det MAPsensorn som var sönder.
Testa att låna en mapsensor från någon annan 200a så ska du nog se att det löser sig.

hej har kollat med en annan databox om det är det du kallar mapsensor

29 Inlägg
30 augusti 2006
Trådstartare
#11
MM skrev:
kollat tändningen? Fördelare finns ju inte på Ca18det motorn, kan vara kamremmen som hoppat en kugg med.

hej har kollat k-remen sitter där den ska

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
30 augusti 2006
#12
Johanromeo155 skrev:
Hade exakt samma problem på min lancia delta hpe innan jag kraschade den.
Mekanikern var 100% säker på att det var MAPsensorn som var kass. Mycket riktigt var det MAPsensorn som var sönder.
Testa att låna en mapsensor från någon annan 200a så ska du nog se att det löser sig.

Det sitter inte mapsensor på s13, finns LMM istället.
Tror dock inte att det är LMM som spökar heller, då skulle det inte gå att varva över 2500rpm.


29 Inlägg
30 augusti 2006
Trådstartare
#13
insane_1 skrev:
Johanromeo155 skrev:
Hade exakt samma problem på min lancia delta hpe innan jag kraschade den.
Mekanikern var 100% säker på att det var MAPsensorn som var kass. Mycket riktigt var det MAPsensorn som var sönder.
Testa att låna en mapsensor från någon annan 200a så ska du nog se att det löser sig.

Det sitter inte mapsensor på s13, finns LMM istället.
Tror dock inte att det är LMM som spökar heller, då skulle det inte gå att varva över 2500rpm.

nej lmm är oxå bytt

29 Inlägg
30 augusti 2006
Trådstartare
#14
mkIII-Manta skrev:
kolla spridarna så dom är ok iaf för å va på säkra sidan

hur kollar man dom ,,,,,

personbilstekniker
147 Inlägg
30 augusti 2006
#15
Det låter som din katalysator har stoppat igen. Låter motorn mer ansträngt nu än den gjorde innan felet kom?

29 Inlägg
30 augusti 2006
Trådstartare
#16
stilren skrev:
Det låter som din katalysator har stoppat igen. Låter motorn mer ansträngt nu än den gjorde innan felet kom?

nej inge fel på min kat helt nytt system hela vägen efter att felet uppkom.....

personbilstekniker
147 Inlägg
31 augusti 2006
#17
okej. hade du testat med en annan databox? det låter ju som att du inte får tillräkligt med soppa när själva laddningen kommer.

Angående spridarna, det är ju svårt att se med ögonen om spridarna är ok, men du har inte någon polare eller nåt som du kan låna spridare ifrån och testa. så har man utteslutit dom.
Senast redigerat av stilren (31 augusti 2006)

2 652 Inlägg
31 augusti 2006
#18

157 Inlägg
2 september 2006
#19
Tycker det låter precis som om at den skulle få för lite bensin som någon mer nämnde.
Blir det mer som att motorn dör eller bara skiter i att ge mer effekt? (Då efter 3500?


210 Inlägg
13 mars 2007
#20
Har samma problem med min...
Kom någon fram till vad det kan vara för fel?!

Vissa har penisförlängare, andra kör Mini...
Sponsorer: Inga...
Köper skiten själv!


Sök