3474
Sök

Golf MK2 -91 går sjukt dåligt!!

37 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
#1
Den går sjukt ojämnt på tomgång och när den blir varm blir det ännu värre. Den hoppar och hackar när man kör, kör man i tex 70km och håller in frikopplingen så dör den, släpper man upp kopplingen igen så startar den. När bilen är på tomgång så hackar, hostar och hoppar den till, värre blir det när motorn är varm. Ett litet filmklipp när bilen varit kall:

http://www.youtube.com/watch?v=pWpKaxbnJBk


Har nu bytt: Rotor, tänkablar, lambdasond, luftfilter, bränslefilter, oljefilter, tändstift, förgasarfot

Har gjort översyn på följande: Bränslepump i tank, tempgivare, fördelarlock, alla slangar runt motor.

Vad fan kan vara fel? mad
Senast redigerat av Fjelltrone (22 november 2011)


1 140 Inlägg
22 november 2011
#2
Kan det vara någon vacumslang som spökar?

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

37 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
#3
Jag har sprutat startgas på alla slangar i motorrummet för att höra om tomgången går upp, men har inte hittat något. Vacumslangen säger du, var sitter den?


fälg fantast
1 086 Inlägg
22 november 2011
#4
har du kollat tomgångsmotorn, rätt vanligt att de spökar

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

1 140 Inlägg
22 november 2011
#5
Vacumslangarna sitter lite här å var i motorrummet men om du sprutat startgas på dom så borde det väl inte vara dom.

Om tomgångsmotorn krånglar, krånglar bilen när man kör då med?

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

fälg fantast
1 086 Inlägg
22 november 2011
#6
om tomgångsmotorn krånglar, kan det rycka ibland vid låga varv eller allmänt gå ojämt i oftast låga varv,
men att det rycker ibland kan också vara dåliga tändstift eller dåliga tändkablar,

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

866 Inlägg
22 november 2011
#7
sitter där inte gummi under förgasare (insprutnings enheten) Det brukar spricka. Det är bara att ta tag i den och tycka lite fram o tillbaks så hörs det och eventuellt stannar motorn. !?

37 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
#8
förgasarfoten är byt om det är den du menar tekniknisse1. Tomgångsmotorn, men bilen dör ju under körning i några sekunder. tändstift och tändkablar är nya.
Senast redigerat av Fjelltrone (22 november 2011)


866 Inlägg
22 november 2011
#9
japp förgasarfoten men jag ! O det hade du skrivit oxå  roll

866 Inlägg
22 november 2011
#10
Det slog mig kolla så insprutnings enheten är jordad ordäntligt hade en som klydda den jorda igenom gasvajern.
bar en ide ?

25 Inlägg
22 november 2011
#11
Den misständer låter det som jag skulle byta rotor o fördelare o nollställa motorn o kolla brytarspetsarna o mäta kablarna...

Mr-Sniper Racing
!! Stockholm !!

37 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
#12
Kollade alla slangar med startgas nu, det blir ingen skillnad. Jag funderade också på brytarspetsarna, men nu börjar det övergå till sådant jag inte riktigt klarar av. Har bytt rotor och fördelare samt kollat över tändkablarna och slängt på nya. Har dock inte kollat tomgångsmotorn, men borde inte de försvinna när man gör isåfall? Tycker nästan bilen går sämre nu än innan, lyssna själva...

http://www.youtube.com/watch?v=Eh__k9XmlyA


25 Inlägg
22 november 2011
#13
om du har en halvelekrisk förgasare så e det den garanterat det va det på min polares bil o den gick likadant som din

Mr-Sniper Racing
!! Stockholm !!

37 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
#14
Hur vet jag om jag har halvelektrisk förgasare? Vad bör göras tycker du?


25 Inlägg
22 november 2011
#15
kolla på skroten om det finns en likadan o prova o byt

Mr-Sniper Racing
!! Stockholm !!

37 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
#16
Åh...biljävel. De känns ju lite sådär att springa o köpa en förgasare för 1000kr på skroten när de kanske inte är det som är felet. Jaja får prata med min arbetskamrat som äger bilen och se vad han säger...


16 197 Inlägg
22 november 2011
#17
hur långt har den gått?   å drog den mycke soppa innan den börja strula?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

37 Inlägg
22 november 2011
Trådstartare
#18
den har gått runt 25.000mil, nja de vet jag inte om den drack.


Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
23 november 2011
#19
sitter en rp motor i din bil så det är centralsprut med andra ord en spridare mitt i "förgasaren"
och på en sån finns inga brytare smile

börja med att kolla plastslangen mellan motor och bromservot
den brukar gå sönder väldigt lätt
och märks i regel inte med startgas

annars är det insprutningsenheten som börjat gå sönder
inget ovanligt direkt

Kör fort så hinner inget hända...

37 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
#20
Insputningsenheten, vart hittar men den? Vid förgasaren? Slangen har jag kollat ett par gånger. Den verkar hel.



Sök