dfine: Hur kunnig jag är inom bilvård låter jag andra avgöra: Jag skrev redan i början av tråden att allt som skyddar lacken är ett lackskydd... dock utan ytterligheter som dina att motorolja skulle vara ett skydd för lacken. Motorolja från en gammal 140 är enligt mig sån smuts som man ska skydda lacken emot. Inte med den som du skriver..
Du skriver dels att allt som skyddar lacken är ett lackskydd. (vilket jag redan hade skrivit då) Sen i nästa mening skriver du att det är en skillnad på vax och ett lackskydd? Och den skillnaden mellan vax och ett lackskydd är att vax är baserat på vax, vilket ANDRA lackskydd kanske inte är? Du pratar emot dig själv så man blir helt snurrig ju!
Motorolja är ett lackskydd enligt dig ena stunden och i nästa stund är inte vax ett lackskydd (fast du skrev det nån mening tidigare) och orsaken till det skall enligt dig vara att vax är baserat på vax vilket andra lackskydd kanske inte är?
Har svårt att svara på ditt inläg annat än att försöka uppmärksamma dig och andra på de tvetydligheter som du har i dina åsikter..
Men summerat så hade jag redan talat om att allt so skyddar lacken är i min mening ett lackskydd. Per defination så bör det ju vara så, vilket även du är inne på ena stunden. Sen skriver du om nån skillnad där motorolja framstår som ett lackskydd men att vax inte är ett lackskydd. Istället för att ifrågasätta mina eller andras kunskaper så kanske du ska försöka skriva ihop ett inlägg som inte är fullt av motsägelser och där du inte talar emot dig själv.. Mvh!
PS. Har redigerat mitt inlägg 7 gånger för det är svårt att besvara inlägg från personer som försöker göra sig lustig över andra istället för att komma med sakliga argument som har med sakfrågan att göra. Förslag är att man pratar om sak istället för att försöka "vinna över nån annan". Tror det blir trevligare så för alla eller hur? Och att man håller sig till topic!