Nu startar inte den gamla saaben 9-5 2.0T 190h -99
När jag startade den så var allt som vanligt, lät den stå ute i 10 min igång. När jag kom ut var den avstängd. Jag startade den igen och då var all instrumentbelysning släckt och inga mätare fungerade. Men den gick bra. När jag kört 3-4 kilometer hoppade hela bilen till, sen kunde jag köra vidare. Det fortsatte så i 2 mil. När jag kom hem igen stängde jag av och skulle starta igen, då startade den men dog direkt och gick inte att starta mer. motorn går runt men det händer inget mer.
Ladda batteriet, sen ber du ngn vrida på nyckeln o du ligger i baksätet o här ifall bränslepumpen går, Är ju vanligt med bränslepumpar som går sönder på 9-5or, Värt o kika på iaf!
Ladda batteriet, sen ber du ngn vrida på nyckeln o du ligger i baksätet o här ifall bränslepumpen går, Är ju vanligt med bränslepumpar som går sönder på 9-5or, Värt o kika på iaf!
Räcker ju att man har dörren öppen när man vrider på tändingen så ska man höra pumpen.
Tänkte på det med men då borde ju mätarna fungera men jag ska kolla det
Jag har lite över 12v, vid belastning går det ner till 11.80v så det borde väl vara godkänt. Bilen startade en gång när jag testade då "hoppade" varvräknaren men allt var svart och inget annat rörde sig.
kollat säkringar men inga trasiga.
när jag vrider på nyckel hör jag att ett relä drar men det händer inget mer..
Tänkte på det med men då borde ju mätarna fungera men jag ska kolla det
Jag har lite över 12v, vid belastning går det ner till 11.80v så det borde väl vara godkänt.
På vilket sätt belastade du batteriet?
Mätning när nyckeln vrids till startläge är det bästa sättet att belasta om man vill veta skicket på batteriet, om man nu inte har tillgång till en riktig belastningsmätare.