3673
Sök

Audi A6 1.8t -99 allmän "styling" & framtida stance! långtidsprojekt. [4 sale!]

Audi A6 som skall få sig gnutta stance på sig! mycket gjort & mycket som ska göras! lägg gärna en synpunkt/tips eller bara en vänlig kommentar! :) Mvh Cgee

ohshit
232 722 Visningar
Projektet avslutat 24 september 2012
Västra Wärmland
236 Inlägg
13 mars 2012
fästena sitter kvar på bilen med en del av vingen o lite låg på marken med.är ju två flugor i en smäll då ju:P

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
13 mars 2012
Cgee skrev:
mingan77 skrev:
Cgee skrev:

ja det är då inte roligt sad

tackar! vill ha ner den lite mer bak med, skruvad i bott, något tips på det? smile

värdelöst med dessa coils bak  till audi/golf mk4 tongue   jag gjorde så här att först testade jag med o köpa begagnade  bak fjädrar.. kapade och sen sänkte.. visst den gick ner men inte tillräckligt.  så jag hämtade på skroten  dämparna med.. dom modifierade jag en aning.. så åkte den ner, fast som den är nu så ska den ner 5 cm till bak tongue min mk4 dvs

ja helt värdelösa, fast kanske bara är dålig sänkning på mina specifika coils.

så det är dämpar-mod som gäller alltså? ska ta bort genomslagen bak efter besiktning så får vi se om det kan hjälpa till med nån liten cm smile

blir itne många cm .. bättre du  åker o köper begagnade dämpare o fjädrar som du kan förstöra.. så har du de nya coilsen kvar inför bes/och försäljning, så gjorde jag iaf spara peng på det med

2 322 Inlägg
13 mars 2012
N!cke skrev:
fästena sitter kvar på bilen med en del av vingen o lite låg på marken med.är ju två flugor i en smäll då ju:P

sant hmm

ohshit
1 285 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
mingan77 skrev:
Cgee skrev:
mingan77 skrev:

värdelöst med dessa coils bak  till audi/golf mk4 tongue   jag gjorde så här att först testade jag med o köpa begagnade  bak fjädrar.. kapade och sen sänkte.. visst den gick ner men inte tillräckligt.  så jag hämtade på skroten  dämparna med.. dom modifierade jag en aning.. så åkte den ner, fast som den är nu så ska den ner 5 cm till bak tongue min mk4 dvs

så det är dämpar-mod som gäller alltså? ska ta bort genomslagen bak efter besiktning så får vi se om det kan hjälpa till med nån liten cm smile

blir itne många cm .. bättre du  åker o köper begagnade dämpare o fjädrar som du kan förstöra.. så har du de nya coilsen kvar inför bes/och försäljning, så gjorde jag iaf spara peng på det med

är ju som tur är inte så många cm jag vill åt heller dock wink

hm! ligger nåt i det du säger, ska försöka leta upp en audi skrot nånstans så ska ja ta en kik på det! smile

The löwer class.

Västra Wärmland
236 Inlägg
13 mars 2012
finns de inte nå kul på bildelsbasen då?

ohshit
1 285 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
N!cke skrev:
finns de inte nå kul på bildelsbasen då?

har inte kollat faktiskt, men vill hellre till en skrot så man kan strosa runt o kika lite wink

The löwer class.

2 322 Inlägg
13 mars 2012
Cgee skrev:
mingan77 skrev:
Cgee skrev:

hm! ligger nåt i det du säger, ska försöka leta upp en audi skrot nånstans så ska ja ta en kik på det! smile

haha så säger alla.. " ne den ska inte ner så mkt.... men sen  spåra det ur och så sänks det mer än man hade tänkt sig.. det blir en slags hjärnskada.. mentaliteten säger, nee fan   se inte bra ut den måste ner   mer...

2 322 Inlägg
13 mars 2012
Bildelsbasen är ju as dyra... usch på de stället

Västra Wärmland
236 Inlägg
13 mars 2012
jo det är ju alltid roligare när man kan se o pilla lite

ohshit
1 285 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
mingan77 skrev:
Cgee skrev:
mingan77 skrev:

haha så säger alla.. " ne den ska inte ner så mkt.... men sen  spåra det ur och så sänks det mer än man hade tänkt sig.. det blir en slags hjärnskada.. mentaliteten säger, nee fan   se inte bra ut den måste ner   mer...

haha, true wink har redan gjort det dära på dom främre coilsen, vilket resulterade i att ett flexrör redan är trasigt m.m wink

Men nu ÄR det faktiskt bara en ynka cm som ska till så är jag nöjd wink

The löwer class.

ohshit
1 285 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
N!cke skrev:
jo det är ju alltid roligare när man kan se o pilla lite

ja jag tycker ju detta! smile

The löwer class.

2 322 Inlägg
13 mars 2012
cgee vi byter.. du får min mk1 o jag tar din  audi tongue

ohshit
1 285 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
mingan77 skrev:

haha! det värsta är väl att jag är sjukt nära på att säga ja där! kan ha sneglat på en eller flera mk1or på blocket den senaste tiden roll

The löwer class.

Västra Wärmland
236 Inlägg
13 mars 2012
Förstår dig golf 1or är riktigt coola.har sj haft en dretfin -84 som jag sålde för typ 4000:(

ohshit
1 285 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
N!cke skrev:
Förstår dig golf 1or är riktigt coola.har sj haft en dretfin -84 som jag sålde för typ 4000:(

surt! ja så sjukt sugen! skattebefriad & helst en cab! iiiinga fel big_smile

The löwer class.

2 322 Inlägg
13 mars 2012
Cgee skrev:
mingan77 skrev:

haha! det värsta är väl att jag är sjukt nära på att säga ja där! kan ha sneglat på en eller flera mk1or på blocket den senaste tiden roll

anledningen till att jag vill byta mk1an är för att jag behöver en större bil helt enkelt.. annars hade jag  inte sålt/bytt den.. ja den är till salu eller byte iaf smile  så länge det är inom tyska ramer så  är allt good to go

Västra Wärmland
236 Inlägg
13 mars 2012
så in i helvete surt då den va rosfri o toppskick.klar röd va den med skärmbreddare.riktigt snyggt.kommer ångra det läänge

2 322 Inlägg
13 mars 2012
Cgee skrev:
N!cke skrev:

surt! ja så sjukt sugen! skattebefriad & helst en cab! iiiinga fel big_smile

cab... ??  fan dom är ju så små så de räcker med att rulla ner rutorna ju big_smile

ohshit
1 285 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
mingan77 skrev:
Cgee skrev:
mingan77 skrev:

anledningen till att jag vill byta mk1an är för att jag behöver en större bil helt enkelt.. annars hade jag  inte sålt/bytt den.. ja den är till salu eller byte iaf smile  så länge det är inom tyska ramer så  är allt good to go

ja du får för gudars skymning inte lämna den tyska marknaden med dina kunskaper big_smile

en 3bg passat kanske? smile

The löwer class.

ohshit
1 285 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
N!cke skrev:
så in i helvete surt då den va rosfri o toppskick.klar röd va den med skärmbreddare.riktigt snyggt.kommer ångra det läänge

ja, vissa bilar skulle man aldrig sålt! smile
Mingan77 skrev:
cab... ??  fan dom är ju så små så de räcker med att rulla ner rutorna ju

du får icke dissrespektera caben! tänk dig 14" rs, slammed & vinden i håret wink

The löwer class.

Sök