Jaha.. dags för en uppdatering igen tycker jag
När bilen kom hem i fredags började jag och en polare (Borgaren) att montera diverse inredningsdetaljer som är lagom bra att ha i bilen (Innertak, golvmatta, solskydd, stolar, dörrsidor och några lister:rolleyes:). Under tiden jag höll på med inredningen så fixade han bakluckan så den va klar för att bli mördad med klistermärken:cool:
När allt detta var klart rullade vi in bilen i verkstaden, då var klockan runt 17~ och motorn förbereddes för att lyftas i. Kopplingen skruvades på och växellådan åkte på hur enkelt som helst
När oljekylen var rengjord och klar så gick adaptorgängorna i en av anslutningarna till kylen av, så fick montera oljefiltret utan oljekylen
Problemet ska åtgärdas imorgon så jag kan våga rasa lite mer
Motorn lyftes i på nolltid och samtidigt som allt skruvades fast började det trilla in massa folk som ville hjälpa till
Skruvade non-stop från 17-01 tills morsan kommer ut i verkstaden med en stor beställning från McDonalds, haha! Blev en paus på 5 minuter, sen fortsatte skruvandet.
Bilen startades lite senare på natten när alla var som tröttast (förutom jag;)). Då tyckte alla att det var stopp för dagen, så mina slavar åkte hem.. då var klockan 04.00~. Jag tvingade Borgaren att iallafall hjälpa mig med att hänga på huven, sen fick han gå in och lägga sig. Efter de höll jag på i en timme med allt möjligt runt bilen (lampor osv).
På morgonen byttes fälgar och lite annat som behövdes göra.
Sorry för wall of text, men har inte så bra med bilder från skruvadet, så fick bli bättre med en snabb(lång) sammanfattning av min fredagskväll
Lite bilder från fredagskvällen
Något seriösa
Efterlängtad paus
Så här såg bilen ut när jag begav mig in för att sova någon timme (05.30~)
Hemma ifrån Japan vs Germany på Ring Knutstorp. Fick problem med servon som fixades snabbt (en slang som var böjd fick en förstärkning av en fjäder)
Såhär såg den förövrigt ut första gången den rullades ut ur garaget
(lampan är fixad)
Blir lite pill med bilen imorgon så kanske blir en uppdatering till då
Vill också tacka alla något sjukt mycket som hjälpte till med bilen i fredags/lördags. Uppskattas verkligen
/Mattias