Hej, har en volvo 740-90 som började leka clown under en natt.
Felen på den är att alla blinkerasarna på vänster sida lyser hela tiden, även den i instrument brädan.
När man ska blinka åt det hållet så måste man ha helljus på annars funkar det inte samt att när man blinkar så skiftar det med vänster positions lampan i fram(alla blinkar men när dom släcks av så tänds position lampan, och tvärt om fast det är endast på vänster sida det blir så).
När man stänger av helljuset så stängs inte instrument lampan av, den glöder fortfarande efteråt.
Även så är vindrutetorkarna på i det näst snabbaste läget hela tiden, ända sättet att stänga av dom var genom att plocka bort säkringen eller sockeln bakom ratten.
Vissa lampor i instrument brädan lyser väldigt svagt, men den startar och går att köra med.
När man har halvljus på så lyser dimljusen och när man vill ha helljus så lyser halvljuset..
Det är säkert några fler saker som jag har missat för allt det här hände på 1 natt, det ända jag gjorde annorlunda den dagen va att jag stod rätt så länge men inte alldeles för länge med motorn i gång och ganska hög värme på, annars har den funkat näst intill felfritt under tiden jag har haft den.
Försökte dela upp det så det blir lättare och förstå
Någon annan som har haft ett sånt här problem eller som ser något samband mellan alltihop?
Tack på förhand:)