1938
Sök

Varför kan folk inte köra bil i Göteborg?

Meldem
4 137 Inlägg
14 januari 2012
xoren skrev:
påtal om dålig bilkörning, så såg jag idag att det kommer en ny säsong av sveriges värsta bilförare! gud vad glad jag blev, bästa serien på länge, men hur dom kan ha körkort e ju konstigt.

Hahah ja det är jävla konstigt.
Jag litar inte ett dugg på det där programmet, fake and gay !

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
15 januari 2012
Känner en av deltagarna från förra säsongen, han är skådespelare. Säger en hel del. tongue

142 Inlägg
15 januari 2012
kom inte å förstör mitt favorit program nu sad xD

6 630 Inlägg
15 januari 2012
Räcker väl bara med att filma morgon trafiken lite överallt så kan få in de allra "bästa" till programmet.

Slutade åka södralänken och tar omvägar på morgonen istället. Morgon gökar i Stockholm som ska tränga sig

De/Dem

343 Inlägg
15 januari 2012
Att folk kör så in i helvetes dålig bil har jag börjat vänja mig vid nu även om jag blir lika förbannad varje gång som jag ser någon göra något korkat men vad jag inte förstår är att folk inte är läskunniga när det gäller skyltarna till den sk. "Röde orm" som vi nu har här i Göteborg. Hur jävla svårt kan det vara?
Varenda gång jag åker förbi där så är det någon som skall över heldragen eller ställer sig på hejdarna för att dom håller 90++ km/t på denna 70-väg.

Håll hastigheten så har man god tid att läsa skyltarna. mad

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
21 januari 2012
Jag har bott i både Göteborg och Stockholm tillräckligt länge för att få en uppfattning om hur de båda kör. Trots att jag bor i Stockholm nu så anser jag mig som en Göteborgare mer än en Stockholmare.

Hur som helst; I Stockholm kör man som kärringar (98/100 ggr), medans i Götet så kör folk mer "slappt". Jag fattar inte varför men det är väl en slappare kultur i GBG på många sätt. Själv föredrar jag trafiken i Göteborg över Stockholm på många sätt. För man blir mer irriterad av någon som är överdrivet försiktig än någon som kör så att det flyter på bättre men med ökade risker. Det kanske bara är jag.

Själv tycker jag att nästan alla kör dåligt. Men det är väl för att jag är 92:a och fortfarande tror att jag är kung på vägen. Av någon konstig anledning så tycker jag att alla som har nya "lyx" bilar som nya BMW, saab, Volvo, VW m.m. kör jävligt bra i jämförelse med andra oftast.
Senast redigerat av Eddy (21 januari 2012)

1 722 Inlägg
21 januari 2012
Kan ni sörlänningar inte köra bil big_smile cool

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

1 067 Inlägg
21 januari 2012
Göteborg sicksackar man mellan stridsvagnshinder och skyttegravar grävda lite här och där i vägbanan..

Det som är riktigt lulz är ju "snöröjningen"..  Hade de gjort så här så . Tjära & Fjäder. Minst smile

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
21 januari 2012
I denna hålan kör folk som fittor också så det är ett fenomen som sträcker sig över hal landet.

Är det lite blött= kör vi gärna 10 km/h för sakta.

Rondeller och mycket trafik= alla gasar på som fan innan rondellen och den som kommer in får ett stort koppel med bilar efter sig som inte lämnar lucka kör blixtlås principen. Detta resuleterar i att man blir stående lika länge som i en vanlig korsning.

Säkerhetsavstånd? 10m på sin höjd även på motorvägen för det ska minsann inte kunna lägga sig en bil imellan när det går över till 1 filigt.

Finns en ganska riskfylld korsning där sikten är hemst dålig och där finns övergångställen. en liten bit efter korsningen är det 70 väg=90/100 väg om man ska hänga med i tempot folk håller. I vilket fall så börjar dem som ska ut på 70 vägen accelerera så pass tidigt att dem håller sina 70 förbi korsningen och är uppe i 90/100 vid 70 skylten.

Och vise versa för dem som kommer från andra hållet. dem börjar ju släppa av från 90 vid 70 skylten och har inte saktat ner förenns flera hundra meteter efter korsningen.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

420 Inlägg
22 januari 2012
Hool skrev:
Göteborg sicksackar man mellan stridsvagnshinder och skyttegravar grävda lite här och där i vägbanan..

Det som är riktigt lulz är ju "snöröjningen"..  Hade de gjort så här så . Tjära & Fjäder. Minst smile

Vad är fel på den?

1 067 Inlägg
22 januari 2012
Jimmylainen skrev:
Hool skrev:

Vad är fel på den?

Förutom underdimensionerad osv vilket jag kan förstå då det inte snöar SÅ ofta i Göteborg.   De plogar upp vallar som är över halvmetern i rondeller osv som de inte tar bort.. 

Bland annat.

564 Inlägg
24 januari 2012
Hool skrev:
Jimmylainen skrev:
Hool skrev:

Vad är fel på den?

Förutom underdimensionerad osv vilket jag kan förstå då det inte snöar SÅ ofta i Göteborg.   De plogar upp vallar som är över halvmetern i rondeller osv som de inte tar bort.. 

Bland annat.

Du ska se hur det är i Östersund då kommunen sparar pengar och här har det snöat MYCKET
Edit: Mitt 100:ade inlägg smile
Senast redigerat av Lillalilja (24 januari 2012)

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

JFfoto
26 januari 2012
Varför tror folk att människor är så olika i varje län? vissa pratar som om de vore annat folkslag, det är lika i varje stad och by, trafiken i ditt län är inge annorlunda..

Sök