Hejsan! Jag införskaffade mig en "liten" Peugeot 206'a, kombimodellen med 4 dörrar, för ungefär en månad sedan.
Jag har funderingar på att bygga nytt ljud i bilen, men vet inte vad jag använda mig av för grejor. Det är där NI kommer in!
Lägger upp lite info, och frågor, så får ni gärna svara om ni har några tips
Bil: Peugeot 206 SW XSI -04.
Tyvärr har jag inte tagit någon bild på den ännu.
Musik: Jag lyssnar nästan bara på Hardstyle. För er som inte vet vad det är så är det en tyngre typ av techno. länkar låtförslag:
http://www.youtube.com/watch?v=uxTWGZcjUAcNuvarande ljud: Bilen har just nu originalhögtalare i. 2 basar i framdörrarna, 2 diskanter på instrumentpanelen, och 2 koaixaler i bakre pasargerardörrarna (tror jag).
Tanken är att byta ut alla högtalarna, och slänga in en baslåda i bagageutrymmet. Och såklart skaffa ett rejält slutsteg.
Med tanke på vad jag lyssnar på för musik så är en ganska rapp och klar bas viktigt. och även myyycket klara diskanthögtalare. Finljud med andra ord.
Budgeten är just nu placerad på mellan 6-10k.
Jag behöver alltså tips om olika tänkbara högtalare och slutsteg.
Om någon vet vad det är för tum på originalhögtalarna runtom i bilen får ni gärna berätta! Jag har nämligen ingen aning själv, och vet inte hur jag tar reda på det, om jag inte börjar slita ut delar ur bilen.
Om ni behöver veta något annat eller har andra frågor så skriv på bara!
Tack på förhand!
Mvh Mathias