Tjena någon som vet om man kan köpa ett kit som brian har i 2 fast 2 furious på skylinen när han sprutar lustgas ifrån fälgarna fram. Är ju så jävla coolt.
Tjena någon som vet om man kan köpa ett kit som brian har i 2 fast 2 furious på skylinen när han sprutar lustgas ifrån fälgarna fram. Är ju så jävla coolt.
Jag hänger inte med för 25-öre Sprutar han lustgas från fälgarna?
Är ventilerna till urluftningssystemet som är placerat i hjulhusen. Ventilen kan köpas till vilket lustgaskit som hels och placeras enligt ägarens fantasi.
d är för att kyla ner systemet så har satt någon ventil utåt för att d ska vara häftigt men d klart kolsyrepatroner vi gjorde d på en audi a6 men d blev inte bra
det är från främre delen i hjulhusen det kommer och purge ventiler är precis vad det heter.. För att kyla ned systemet innan körning och för att tömma trycket ur systemet när bilen inte används... blåsa ur trycket på fälgen är nog inte så lämpligt med tanke på den extrema temperatur växlingen som blir... kan skapa microskopiska sprickor i fälgen och hur det kan gå vill jag inte spekulera i...
Purgeventilen används för att tömma ur Lustgasen i rören som har bildats till gasform för att fylla rören men lustgasen i flytande form precis innan Take off!
Har ingenting med nedkylning att göra what so ever.
===The nitrous purge===
The drivers push a button that activates a solenoid called a purge valve, which clears the gaseous nitrous oxide in the line out into the atmosphere without entering the motor. This brings the liquid nitrous oxide towards the motor, ensuring a correct mixture of nitrous oxide and fuel when the system is activated.
Man brukar ha system som sprutar en dimma av vatten (ofta blandat med alkohol för att dunsta snabbare) på intercoolern i lite mera seriösa sammanhang som t.ex racing på strippen osv. Man kan kombinera det med fläktar bakom intercoolern så att vattnet dunstar snabbt även om bilen står still. Precis som när man stiger upp ur vattnet så blir det kallt när vattnet dunstar, man kan alltså få kallare insugsluft än yttertemperaturen.
Finns ett till system som i princip bara används på strippar och det är vätske-luft-intercoolers. Man använder sig inte av luft utifrån för att kyla intercoolern utan man använder sig av kylt vatten med glykol (så att man kan få under 0 grader utan att det blir is) eller ibland flytande kväve (-195 C!). Detta system väger mer och är aningen mer avancerat än vanliga luft-intercoolers men har fördelen att man inte behöver dra lika mycket luftrör i motorutrymmet (cilket ofta behövs med vanliga IC's). MEN det blir jävligt sval och fin luft till motorn. (Som ni förstår är nackdelen med det här systemet att det inte funkar så länge, man måste ju fylla på med nytt kallt vatten eller flytande kväve, så det är mest strippen som gäller hehe.)