3337
Sök

Lustgas till fälgarna

259 Inlägg
4 september 2006
Trådstartare
Tjena någon som vet om man kan köpa ett kit som brian har i 2 fast 2 furious på skylinen när han sprutar lustgas ifrån fälgarna fram. Är ju så jävla coolt.

787 Inlägg
4 september 2006
gasgas skrev:
Tjena någon som vet om man kan köpa ett kit som brian har i 2 fast 2 furious på skylinen när han sprutar lustgas ifrån fälgarna fram. Är ju så jävla coolt.

Jag hänger inte med för 25-öre tongue
Sprutar han lustgas från fälgarna?

Zoom Zoom
381 Inlägg
4 september 2006
hur går de till?
det va längesen ja såg filmen ;S
får kolla på den när jag får den från drive

Power is Nothing Without Control

BMW Power
2 362 Inlägg
4 september 2006
det är väl att han kyler ner hela systemet etc?

BMW, bogsering med wire :/

stolt sosse!
61 Inlägg
4 september 2006
han har väl satt ventilen till lustgasen i skärmakanterna. så det ser ut som han sprutar från fälgarna. rätta mig om ja har fel tongue

jävla moderat sida!

Greetings, infidel.
91 Inlägg
4 september 2006
Det är väl Purge ventiler? O_o Kan ha fel, är ganska trött och förkyld.

The left lane is the passing lane.
NOT the "go as fast as I fucking want to hurr de hurr durr" lane.

Chef
103 Inlägg
4 september 2006
e de inte vatten han sprutar!??!??!?!!?!

Habere Unum Acceptabilis Dies!

5 710 Inlägg
4 september 2006
Är ventilerna till urluftningssystemet som är placerat i hjulhusen.
Ventilen kan köpas till vilket lustgaskit som hels och placeras enligt ägarens fantasi.

MVH Jonas
..............

12 Inlägg
4 september 2006
d är för att kyla ner systemet så har satt någon ventil utåt  för att d ska vara häftigt men d klart kolsyrepatroner vi gjorde d på en audi a6 men d blev inte bra

Anställd.. =)
126 Inlägg
4 september 2006
det är från främre delen i hjulhusen det kommer och purge ventiler är precis vad det heter..
För att kyla ned systemet innan körning och för att tömma trycket ur systemet när bilen inte används...  blåsa ur trycket på fälgen är nog inte så lämpligt med tanke på den extrema temperatur växlingen som blir... kan skapa microskopiska sprickor i fälgen och hur det kan gå vill jag inte spekulera i... smile

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
16 mars 2007
Purgeventilen används för att tömma ur Lustgasen
i rören som har bildats till gasform för att fylla rören
men lustgasen i flytande form precis innan Take off!

- V8 - 4 ever . . .

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
16 mars 2007
Har ingenting med nedkylning att göra what so ever.

===The nitrous purge===

The drivers push a button that activates a solenoid called a purge valve, which clears the gaseous nitrous oxide in the line out into the atmosphere without entering the motor. This brings the liquid nitrous oxide towards the motor, ensuring a correct mixture of nitrous oxide and fuel when the system is activated.

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_racing

---------------

Man brukar ha system som sprutar en dimma av vatten (ofta blandat med alkohol för att dunsta snabbare) på intercoolern i lite mera seriösa sammanhang som t.ex racing på strippen osv. Man kan kombinera det med fläktar bakom intercoolern så att vattnet dunstar snabbt även om bilen står still. Precis som när man stiger upp ur vattnet så blir det kallt när vattnet dunstar, man kan alltså få kallare insugsluft än yttertemperaturen.

Finns ett till system som i princip bara används på strippar och det är vätske-luft-intercoolers. Man använder sig inte av luft utifrån för att kyla intercoolern utan man använder sig av kylt vatten med glykol (så att man kan få under 0 grader utan att det blir is) eller ibland flytande kväve (-195 C!). Detta system väger mer och är aningen mer avancerat än vanliga luft-intercoolers men har fördelen att man inte behöver dra lika mycket luftrör i motorutrymmet (cilket ofta behövs med vanliga IC's). MEN det blir jävligt sval och fin luft till motorn. smile
(Som ni förstår är nackdelen med det här systemet att det inte funkar så länge, man måste ju fylla på med nytt kallt vatten eller flytande kväve, så det är mest strippen som gäller hehe.)
Senast redigerat av FL3JM (16 mars 2007)

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök