2560
Sök

Tyskstuka min golf 3 td

svetsare / ställningsmontör
34 Inlägg
4 februari 2012
#21
Jag skulle nog kirra 4 breddade plåtisar med för smala däck på smile

harrysson
66 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
#22
kannebanne skrev:
harrysson87 skrev:
turbo ras nu då? så nu blir det väl  att timma lite. nån som har nåt förslag på vad man ska använda?
och vad man ska göra.

In med en vr6 motor sen gå loss med turbo och skit wink

haha vore inte fel. men vill åka diesel älskar det ljudet och doften och vridet

harrysson

harrysson
66 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
#23
bylleman82 skrev:
Jag skulle nog kirra 4 breddade plåtisar med för smala däck på :)

ja det skulle inte vara fel.:) men dom jag har hittat tycker jag är för dyra. ger inte över 4000 för ett par plåt fäljar.:P

harrysson

harrysson
66 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
#24
blir inte klok på bilen. nu vägrar den att starta har motor värmare och har provat med start gas och allt möjligt men vill  inte starta. några idéer?

harrysson

BONKERS
519 Inlägg
6 februari 2012
#25
Vet inte om det är samma på td och min gamla golf 2 men den fick för sig att inte starta och då var de fördelar locket som var spruckit inåt i hmm kanske kan va något sådant smile


170 Inlägg
6 februari 2012
#26
gotich skrev:
Vet inte om det är samma på td och min gamla golf 2 men den fick för sig att inte starta och då var de fördelar locket som var spruckit inåt i hmm kanske kan va något sådant smile

En diesel ha inge fördelarlock wink


harrysson
66 Inlägg
6 februari 2012
Trådstartare
#27
BULLIS87 skrev:
gotich skrev:
Vet inte om det är samma på td och min gamla golf 2 men den fick för sig att inte starta och då var de fördelar locket som var spruckit inåt i hmm kanske kan va något sådant smile

En diesel ha inge fördelarlock wink

hahaha var lite kul.. men tacksam om ni kommer på nåt kan ni säga till. kanske inte är nåt jag inte tänkt på.

harrysson

hbxservice.com
1 471 Inlägg
6 februari 2012
#28
jag skulle satsat på ett cleanare stuk! ingen huvförlängare eller mörk toning utan bara orginal frächt utseende med rätt fälgar och en bra sänkning! smile men smaken är som baken! wink angående trimmning så kolla in min tråd eller få tag i en nyare diesel ur tex golf 4-5 vore roligt med något anorlunda! smile

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

170 Inlägg
6 februari 2012
#29
Du kan ju börja med lossa lite på ett spridarrör och sedan gnugga lite för att se ifall du får fram någe diesel te spridarna.


3 259 Inlägg
6 februari 2012
#30
tänder den inte ens med startgas? Är kamremmen hel? Om den är hel så kolla så den sitter där den ska... Det ska krävas mycket för att en dieselbil inte ska starta med startgas...

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

BONKERS
519 Inlägg
6 februari 2012
#31
BULLIS87 skrev:
gotich skrev:
Vet inte om det är samma på td och min gamla golf 2 men den fick för sig att inte starta och då var de fördelar locket som var spruckit inåt i hmm kanske kan va något sådant smile

En diesel ha inge fördelarlock wink

hehe ja då så aldrig haft diesel så ingen koll på hur dom fungerar ;D


hbxservice.com
1 471 Inlägg
6 februari 2012
#32
sladden till magnetventilen på pumpen då ( tändningen)?

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

harrysson
66 Inlägg
6 februari 2012
Trådstartare
#33
JonR skrev:
tänder den inte ens med startgas? Är kamremmen hel? Om den är hel så kolla så den sitter där den ska... Det ska krävas mycket för att en dieselbil inte ska starta med startgas...

Mvh/Jon

mm konstigt som fan ska kalla pumpen imorgon och filter.

harrysson

3 259 Inlägg
6 februari 2012
#34
Även om pumpen är rasad eller att den inte får nån soppa så startar den ändå på startgas.

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

harrysson
66 Inlägg
6 februari 2012
Trådstartare
#35
JonR skrev:
Även om pumpen är rasad eller att den inte får nån soppa så startar den ändå på startgas.

vad kan det då vara?

harrysson

2 046 Inlägg
6 februari 2012
#36
Nån spridare kanske? smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

3 259 Inlägg
6 februari 2012
#37
JonR skrev:
tänder den inte ens med startgas? Är kamremmen hel? Om den är hel så kolla så den sitter där den ska... Det ska krävas mycket för att en dieselbil inte ska starta med startgas...

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

harrysson
66 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
#38
JonR skrev:
JonR skrev:
tänder den inte ens med startgas? Är kamremmen hel? Om den är hel så kolla så den sitter där den ska... Det ska krävas mycket för att en dieselbil inte ska starta med startgas...

Mvh/Jon


vet du hur den ska stå??? vara alla markeringar ska vara??

harrysson

3 259 Inlägg
7 februari 2012
#39
Du lossar gummipluggen ovanpå växellådan mot blocket(om den inte redan ramlat bort) sen snurrar du tills en markering kommer som ser ut som ett körnslag, det ska vara i mitten på hålet då är det noll! Det finns ett fräst djupt spår också men det är inte det som är noll-läget!

På pumpdrevet har du ett 6 eller 8mm hål (minns inte riktigt) som du tar en passande borr och kör igenom drevet och som sedan ska passa i ett hål i pumpen/pumpfästet. passar den så är pumpen också nollad = ok

Lossa ventilkåpan och kolla i bakkant på kamaxeln, där finns det ett fräst spår som tex ett plattjärn ska kunna skjutas i så det ligger i spåret och ligger tätt emot godset i toppen. Är spåret jäms med godset på toppen så är den också nollad = ok. Jag TROR att det är den lilla halvmånen som ska vara uppåt. Om du skulle behöva justera så sitter kamremsdrevet på kamaxeln utan krysskil så du kan lossa bulten ett varv och sen knacka till utåt på kamremsdrevet så det hoppar loss (om nu alla inställningar inte är som dom ska) sen kan du vrida kamaxeln utan att kamremmen rör sig.

På pumpen sitter det tre st bultar med 12 eller 13mm skalle som du lossar så kan du justera drevet så borren kan skjutas i hela vägen.

INNAN provstart så kan du snurra runt motorn 2 varv med handkraft(tex med en hylsa och dragskaft på veven som du kommer åt genom hjulhuset) för att se så att ventilerna inte tar i toppen, för då är nåt galet.

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

harrysson
66 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
#40
JonR skrev:
Du lossar gummipluggen ovanpå växellådan mot blocket(om den inte redan ramlat bort) sen snurrar du tills en markering kommer som ser ut som ett körnslag, det ska vara i mitten på hålet då är det noll! Det finns ett fräst djupt spår också men det är inte det som är noll-läget!

På pumpdrevet har du ett 6 eller 8mm hål (minns inte riktigt) som du tar en passande borr och kör igenom drevet och som sedan ska passa i ett hål i pumpen/pumpfästet. passar den så är pumpen också nollad = ok

Lossa ventilkåpan och kolla i bakkant på kamaxeln, där finns det ett fräst spår som tex ett plattjärn ska kunna skjutas i så det ligger i spåret och ligger tätt emot godset i toppen. Är spåret jäms med godset på toppen så är den också nollad = ok. Jag TROR att det är den lilla halvmånen som ska vara uppåt. Om du skulle behöva justera så sitter kamremsdrevet på kamaxeln utan krysskil så du kan lossa bulten ett varv och sen knacka till utåt på kamremsdrevet så det hoppar loss (om nu alla inställningar inte är som dom ska) sen kan du vrida kamaxeln utan att kamremmen rör sig.

På pumpen sitter det tre st bultar med 12 eller 13mm skalle som du lossar så kan du justera drevet så borren kan skjutas i hela vägen.

INNAN provstart så kan du snurra runt motorn 2 varv med handkraft(tex med en hylsa och dragskaft på veven som du kommer åt genom hjulhuset) för att se så att ventilerna inte tar i toppen, för då är nåt galet.

Mvh/Jon

Tack så jätte mycket ska kolla på det i morgon..
skriver hur det gick sen.

harrysson


Sök