Halloj !
Är äntligen tillbaka efter att ha vart sjuk, har påbörjat göra fint motorn inför hopmontering och det börjar se klart u hur det kommer att se ut
Fick bli en tripp till biltema för o köpa färg, hade igentligen velat köra wrinklepaint, men jag sparar nog det till den nya motorn som skall i senare.
Borstade återigen mer på motorblocket lite finslip innan prep inför lack samt tvättade av med wax and grease remover.
Lackat och klart, blev blankt o fint :thumbup:
Innan ni säger något, bilen i bakgrunden är en mk5:a som lackas om i den nya oranga pearlmor metalicen som sitter på nyare passater årsmodell 2015-2017, dvs, det är inte min bil
Avmaskerad, väntar tills det torkat ordentligt så jag kan ge mig på toppen med, sen börjar jag på alla småsaker och får dem redo inför lack och hopmontering. Färgen var fan inte alls så pjåkig som jag trodde att den skulle vara, körde tre tjocka lager som att lägga klarlack, torkade ordentligt med värmepistoler emellanåt (använde två stycken samtidigt) och lät det torka, redan vid avmaskeringen så hade färgen torkat på tejpen :thumbup:
gick åt en hel burk för motorblocket vilket är helt okey med tanke på prislappen, håller den i ett år eller två tills jag fått ihop en ny motor så är det ju guldvärt !
Jag kommer sätta igång och få motorn helt klar så jag har denna biten klar under tiden bilen lackas om.
Färgen är beställt, och den kommer hem under veckan önskar verkligen jag kunde lagt pengar på luft istället men ibland skiter det sig som sagt
Fälgbanor och däck skall beställas, då fälg banorna kan ta upp till 7 veckor att få hem, får väl böna och be om att få dem prioriterade hade vart jävla nice och få det gjort.