Nu blir det äntligen dags för uppdatering, fick tummen ur idag då jag även är på bra humör.
Som det redan hade gissats så kommer denna uppdatering handla om underredsbehandling utav hjulhusen samt instalation utav coilovers.
Förta steget, hissa upp bilen, älskar att jobba på denna liften!
Dags och ta fram coiloversen, jag och tvillingen hade massvis med diskutioner om hurvida vi skulle ha det gällandes hjälpfjädrarna, eftersom denna kommer att vara en daily driven så är det nog en självklarhet om att vi skall ha dem kvar...än så länge
Gammalt vs nytt, någon skillnad ser man iaf!
Maskering klar, och lampan gör sitt fina jobb, dags för en skönhetsbehandling
Gamla muttrar byttes mot nya låsmuttrar, det var lite synd att vi inte hade nya bultar också, får väl bli när vi går igenom väghållningskomponenterna senare, det fick räcka med roterande borste denna gången.
Resultatbilder med coilovers monterade, ni har säkert sätt hur coilovers monteras flera hundra gånger så vi skippar just den biten
Ett pro tip till folket, för att få denna mer knottriga texturen på underredsbehandlingen, så skall ni köra med lägre tryck från kompressorn, vi kinkade/klämde slangen till sprutan så att det precis sprutade lagom utan att kväva hela flödet, har man en tryckregulator/klocka så kan man lättare ställa in det på det viset fast då får ni expremtera lite då jag inte vet den exakta mängden tryck (i bar) som vi körde med.
Nakna coilover som väntar på sitt vaxskydd !
Ena topplagringen till bilen vart helt slut, det fanns inte i lager på mekonomen så jag vart tvungen att köpa det i biltema till slut, det är ingen skillnad från fjäderbenslager kvalitetsmässigt då det är en slitagevara som byts relativt ofta, billigt och bra från biltema så jag köpte en till i reserv till andra sidan med, ifall olyckan skulle vara framme, dock är den redan bytt för ett år sedan fast billen har inte körts sen dess ur huvud taget, jag vill dock vara på den säkra sidan och ha en hemma då man aldrig vet hur det blir med sortimentändringar osv.
Montering pågår
Nu till dem lite tråkiga bilderna, såg inte att kameran var inställt på AUTO vid detta läge...inte kul när folk skall pilla på min utrustning hela tiden
Sedan hade vi även otur med att kabeln på lampan glappade någonstans så vi hade inte heller något bra ljus att fota i, kan ju inte bli bättre inte sant ?
Framsidan är även den klar och dem underbart snygga skorna sitter på
Hoppas uppdateringen roar er iaf!