Tjenare gott folk!
Nu har det ju ändå hänt något med bilen, det roliga har börjat och man får väl hoppas att vi blir nöjda med den nya optimeringen, tyckte nästan att bilen verkade lite lat innan men det skall det bli ändring på.
Vi har länge velat över att köpa en vr6 eller en GTI-motor för att sedan konvertera i och köra, men problemet är att bilen måste omreggas och besiktas så även det kostarc extra pengar. För att göra saken helt klar för oss, och för den delen att skatt och försäkring är mycket billigare och ett plus i kanten är ju ändå att den inte slösar så värst mycket bensin. Nu när vi inte har så värst bra ekonomi i tillfället så har vi valt att köra på RP motorn trots allt.
Nu kommer säkert massa personer att babbla om hur onödigt det är att trimma en RP, eller för den delen hur dyrt det är, men det kostar ju mer att köpa en motor, och sedan regga om och besikta för den delen, och allt det jag nämde ovan läggs ju bara till i slutsumman varje månad.
Ajaa, slut på det tjatet iaf:
Här är en lista på det jag och tvillingbrorsan vill uppnå med motorn för denna gång:
-Schrick 286* Kammaxel
-Plana toppen
-Flödesoptimera/Porta insug
-Flödesoptimera/Porta toppen (både avgas samt insugs kanaler)
-Extraktor Grenrör
-Sportavgas-system med en högflödes ljuddämpare och troligtvis en sportkatt
-Trimchipp
-K&N Insatsfilter (Ta bort strypning & Borra större hål till insuget för luftboxen)
-Röda Silikonslangar
Tiden flög iväg som fan när jag höll på att demontera motorn, och inte nog med det så hade jag inget minneskort på mig då jag glömde det i tvillingens fotoväska, på så vis kunde jag inte fota förräns brodern kom ifrån fotomässan för en stund sedan.
Det var ju synd, men jag tror nog inte ni skulle uppskatta dem bilderna ändå då det egentligen inte finns så värst mycket att kolla på.
Toppen är iaf ur motorn och mycket börjar synas utöver det, det finns så jävla mycket jag skulle vilja göra med kablarna och allt runt om kring i motorutrymmet , önskar att jag hade en bättre ekonomi och tid över till det, bilen måste bli körklar när som helst då det är mitt enda transportmedel.
Vi får väl se vad framtiden har att ge oss, jag kommer att vilja ha kvar golfen att bra tag, och man får väl hoppas att det händer något mer med den under utvecklingens gång.
Efter att jag blivit klar med rivningen utav toppen så fick jag svar utav
Spacers.se som gick med på att sponsra vårt bygge med rabbat till spacers. Jag och tvillingbrorsan blev skitglada över detta och och provade direkt fälgarna på bilen för att mäta hur tjocka spacers vi skall ha , jag satte i ett par smalare skruv diagonalt in i hålen bara så att det håller fälgen på plats när man sänker ner bilen på marken, för att fälgen då inte skulle skadas la jag en träkloss undertill.
Vi tackar spacers.se oerhört mycket för deras sammarbete i vårt projekt.
Än sålänge kan jag säga att det ser skitbra ut och båda är nöjda!
Jag har endast hunnit att mäta fram på bilen, och där kom vi fram till att det är 18mm från kanten till fälgen och ända ut till kanten på framskärmen, vilket motsvarar 20mm spacers, med 1.5(-)grader i camber så kommer det passa galant !
Jag vet att skärmarna inte är valsade, vi vill få det gjort men vi har ingen att låna en skärmvals ifrån, är det något som är bussig nog att göra det så hade det vart guldvärt
Jag la upp en tråd om någon skulle kunna photoshoppa en bild till mig där fälgarna hade däck, och med ett cremévitt centrum, sagt och gjort så var "Correadde" den enda som faktiskt ställde upp och hjälpte mig, och för detta tackar jag så hemskt mycket för !
Det börjar klarna och se bra ut, och motivationen är återigen återställd!
Känner mig sjukt taggad och bygga på bilen och det är ni personer som får oss att göra detta !
Nu framöver kommer det bra att bli motor optimerings bilder
Hoppas ni ser fram emot det !
Med vänliga hälsningar
/Venhar