Richtenb skrev:
Också blev du omkörd av mopeder som drog 0,1 per mil. Fiat uno måste ligga på topplistan av världens sämsta bilar.
Growe skrev:
AcesHigh666 skrev:
1.1 vid lek? Dra den om rödluvan kyss mig i röven efteråt är du snäll. Liknande siffror vid blandad körning och ner till 0.85 vid landsväg det kan jag köpa.
Inte ens en yaris drar 1.1 vid lek det vågar jag nästan lova, bortåt 2 liter kanske låter mer vettigt på en rödblockare, men absolut inte under 1,3 om du menar att ditt vinterlek består av mer än bara fräsa innehjul vid korsningarna på väg till jobbet.
min fiat uno drog litern när man åkte fullt ös konstant mätte aldrig den högre än så
lägsta förbrukning 0.55 och den var från 1986 och hade förgasare
sopskallar som tillverkar bilar idag och är impade av liknande förbrukning
med ett sprut med bredbandslambda hade man lätt gått under 0.5 på den och då var det inte ens eko driving utan bara att avgasystemet hade gått av så man inte orkade med ljudet och höll igen lite
det baserar du på vad? hur mycket uno har du kört?
kan säga att min uno med otroliga 57hk gjorde 160blås visst pigg var den inte men som ett exempel så kunde inte en 745Gle hänga på
den gick lika bra som en audi 100 både toppfart och ax
med en vikt på 740kg så var den inte död men inte pigg heller
fördelen att motorerna var riktigt bra drog ingen soppa och dom svängde RIKTIGT bra
sen får man tänka på att det är en liten bil som är billig att köpa
så man får aldrig samma komfort som i en stor dyr bil
men garanterat så är ekonomin bättre än samtliga nya bilar oavsätt pris och storlek
för 1000kr fick jag en bil jag plågade dygnet runt och drog ingen bensin
som ett exempel så drar en toyotas hybrid 0.5l/milen
en bil som är 20år nyare med nyaste tekniken och endå klarar dom inte att få den att gå speciellt mycket snålare
kan nog byta till eftermarknads sprut i en uno och komma under 0.5l/milen utan några större problem
och att påstå att fiat unon är världens sämsta bil visar jhu verkligen vilken dålig koll du har
med tanke på att den varit utsedd till årets bil minst 1gång
att ta reda på fakta först är nog aldrig fel
att tro saker kommer man inte långt..sånt hålls man med i kyrkan