Melin82 skrev:
Inte nog med att du kan få en farlig bil, man vill ha lång fjädringsväg men hård för väghållningens skull.
varför är då tex DTM bilar så låga, för det är ju där ursprunget till låga bilar kommer ifrån, jo man vill inte ha ner någon luft under bilen.
Men det är väll inget bottsänkta hobbyraggar bilar vet, dom tror endas att dom impar på någon fjortis tjej.
ja ingen kan komma och påstå att man får bra väghållning på en 740 när man tar bort fjädrar och genomslagsgummina
skulle inte förvåna mig om jag svänger bort en sån bil med skolbussen jag kör
min 740 har förvånad bra väghållning för att vara en 740 faktist en av dom bästa jag kört
vete tusan om den är sänkt eller inte
men den är ganska fast
enda är att däckena är svampiga som f-n
minns i slutet av sommarn så testade jag att plåga på den lite mer än vanligt men vid 210km/h så bangade t.o.m polarn som inte är rädd för något ur när jag flöt över hela vägen men sen är nog inte 185/65-15 dubbfria vinterdäck så stadiga
men fjädringen ska vara fast men inte för hård
märkte det på min golf mk2 hade vanlig 60/60 sänkningsats med nya dämpare på
och bilen var HELT underbar jag kunde inte överköra bilen så den började understyra in i kurvor
då min hjärna satte stopp långt innan greppet försvann
monterade sen ställbara coils på den "raceland" såg jätte fina ut
hade fjädrningsväg fast den var rejält låg men! bilen var stenhård
och minsta man stressade på bilen började framvagnen hoppa upp och ner
höjde upp den 2cm och det blev lite bättre men fortfarande så pass hård att greppet försämrades otroligt mycket
dessutom behövde man njurbälte
jag gillar bilar man kan använda tex åka över en vägbula i 50km/h utan att man ska tro att fjäderbenen ska hoppa igenom huven
men samtidigt får dom inte vara för mjuk så den svajar när man svänger lite