2893
Sök

Är din 745a lägre än min? ;) BILDER!

160 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
#1
länka om din är lägre smile skärkanterna skrapar . ca 2 cm markfrigång smile


http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1530058 länk!


http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=173586&image=1530058




http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=173586&image=1530059

Varför hatar alla svenssons mig? :)

579 Inlägg
7 februari 2012
#2
https://www1.garaget.org/gallery/images/171/170506/170506-a4dd59a2a6b7be6815657e9ec95be490.jpg
Vet inte om den är lägre ? Men inga fjädrar kommer inte ihåg om genomslagsgummina var kvar eller inte tongue . Gick inte att svänga fullt och låg va den big_smile


Fri fart för ett fritt folk!
14 285 Inlägg
7 februari 2012
#3
inte lägre men både bekvämare och bättre väghålning har min..iof inte så svårt för jag har fjädring..sånt som gör att bilen inte hopapr av vägen...förstår inte ens varför man ska ha bilen så låg att man inte kan använda den utan att slå halvt ihjäl sig

Kör fort så hinner inget hända...

297 Inlägg
7 februari 2012
#4
Growe skrev:
inte lägre men både bekvämare och bättre väghålning har min..iof inte så svårt för jag har fjädring..sånt som gör att bilen inte hopapr av vägen...förstår inte ens varför man ska ha bilen så låg att man inte kan använda den utan att slå halvt ihjäl sig

Håller med dig. Vart är fördelen?
Är det att:
Du får bättre framkommlighet
Vill ha ryggproblem vid 40
Inte ha något bättre för dig än att ligga och laga avgassystem.

Sätt dit riktiga saker så du har får fjädringsväg. Båda för din säkerhet och andras.


Forummoderator
26 389 Inlägg
7 februari 2012
#5
Till vilken nytta är den så låg, är den fråga som automatiskt poppar upp i mitt huvud?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Fri fart för ett fritt folk!
14 285 Inlägg
8 februari 2012
#6
sthlm_145 skrev:
Growe skrev:
inte lägre men både bekvämare och bättre väghålning har min..iof inte så svårt för jag har fjädring..sånt som gör att bilen inte hopapr av vägen...förstår inte ens varför man ska ha bilen så låg att man inte kan använda den utan att slå halvt ihjäl sig

Håller med dig. Vart är fördelen?
Är det att:
Du får bättre framkommlighet
Vill ha ryggproblem vid 40
Inte ha något bättre för dig än att ligga och laga avgassystem.

Sätt dit riktiga saker så du har får fjädringsväg. Båda för din säkerhet och andras.

mm min 740 är inte speciellt lågt och mitt avgassystem som är fabriksbyggt tar i i varje vägbula så frågan är nog hur många gånger i veckan dom får slå ihop avgassystemet för det har hoppat isär men det kan iof vara helsvetsat men mest troligen sitter det väll inte ens något sånt på bilen

värsta är faktist att en sönder sänkt 740 är inte att leka med när det väl börjar studsa

har sätt polarn bokstavligen studsat ner i diket när han vände med en söndersänkt 740 engång
han hade inte en chans att hålla bilen på vägen fast det inte ens gick speciellt fort

Kör fort så hinner inget hända...

513 Inlägg
8 februari 2012
#7
Inte nog med att du kan få en farlig bil, man vill ha lång fjädringsväg men hård för väghållningens skull.
varför är då tex DTM bilar så låga, för det är ju där ursprunget till låga bilar kommer ifrån, jo man vill inte ha ner någon luft under bilen.
Men det är väll inget bottsänkta hobbyraggar bilar vet, dom tror endas att dom impar på någon fjortis tjej.

Fri fart för ett fritt folk!
14 285 Inlägg
8 februari 2012
#8
Melin82 skrev:
Inte nog med att du kan få en farlig bil, man vill ha lång fjädringsväg men hård för väghållningens skull.
varför är då tex DTM bilar så låga, för det är ju där ursprunget till låga bilar kommer ifrån, jo man vill inte ha ner någon luft under bilen.
Men det är väll inget bottsänkta hobbyraggar bilar vet, dom tror endas att dom impar på någon fjortis tjej.

ja ingen kan komma och påstå att man får bra väghållning på en 740 när man tar bort fjädrar och genomslagsgummina

skulle inte förvåna mig om jag svänger bort en sån bil med skolbussen jag kör smile

min 740 har förvånad bra väghållning för att vara en 740 faktist en av dom bästa jag kört
vete tusan om den är sänkt eller inte
men den är ganska fast
enda är att däckena är svampiga som f-n
minns i slutet av sommarn så testade jag att plåga på den lite mer än vanligt men vid 210km/h så bangade t.o.m polarn som inte är rädd för något ur när jag flöt över hela vägen men sen är nog inte 185/65-15 dubbfria vinterdäck så stadiga smile

men fjädringen ska vara fast men inte för hård
märkte det på min golf mk2 hade vanlig 60/60 sänkningsats med nya dämpare på
och bilen var HELT underbar jag kunde inte överköra bilen så den började understyra in i kurvor
då min hjärna satte stopp långt innan greppet försvann

monterade sen ställbara coils på den "raceland" såg jätte fina ut
hade fjädrningsväg fast den var rejält låg men! bilen var stenhård
och minsta man stressade på bilen började framvagnen hoppa upp och ner

höjde upp den 2cm och det blev lite bättre men fortfarande så pass hård att greppet försämrades otroligt mycket
dessutom behövde man njurbälte

jag gillar bilar man kan använda tex åka över en vägbula i 50km/h utan att man ska tro att fjäderbenen ska hoppa igenom huven
men samtidigt får dom inte vara för mjuk så den svajar när man svänger lite

Kör fort så hinner inget hända...

160 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
#9
haha, varför jag kör så lågt? smile det är kul att studsa runt i samhället, kan inte påstå att den är hoppig på vägen om man håller hastighetsbegränsningen? utan ligger väldigt stadigt på vägen och är bra väghållning , smile den rostiga jäveln var ju lite fräck asså smile

Varför hatar alla svenssons mig? :)

474 Inlägg
8 februari 2012
#10
Jag vet inte, men min förra var lagomt låg smile http://www.garaget.org/?car=280466


577 Inlägg
8 februari 2012
#11
ptjaa
https://www1.garaget.org/archive/139/138524/251267/251267-2613398.jpg

Edit Hittade en bättre bild:
http://bayimg.com/HAmNFaaDh
Senast redigerat av risodlarn (8 februari 2012)

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

579 Inlägg
8 februari 2012
#12
Alla ni som klagar, hade ni förväntat er höga bilar här inne? Om ni nu inte gillar låga bilar varför då klicka in?


513 Inlägg
8 februari 2012
#13
Growe skrev:
Melin82 skrev:
Inte nog med att du kan få en farlig bil, man vill ha lång fjädringsväg men hård för väghållningens skull.
varför är då tex DTM bilar så låga, för det är ju där ursprunget till låga bilar kommer ifrån, jo man vill inte ha ner någon luft under bilen.
Men det är väll inget bottsänkta hobbyraggar bilar vet, dom tror endas att dom impar på någon fjortis tjej.

ja ingen kan komma och påstå att man får bra väghållning på en 740 när man tar bort fjädrar och genomslagsgummina

skulle inte förvåna mig om jag svänger bort en sån bil med skolbussen jag kör smile

min 740 har förvånad bra väghållning för att vara en 740 faktist en av dom bästa jag kört
vete tusan om den är sänkt eller inte
men den är ganska fast
enda är att däckena är svampiga som f-n
minns i slutet av sommarn så testade jag att plåga på den lite mer än vanligt men vid 210km/h så bangade t.o.m polarn som inte är rädd för något ur när jag flöt över hela vägen men sen är nog inte 185/65-15 dubbfria vinterdäck så stadiga smile

men fjädringen ska vara fast men inte för hård
märkte det på min golf mk2 hade vanlig 60/60 sänkningsats med nya dämpare på
och bilen var HELT underbar jag kunde inte överköra bilen så den började understyra in i kurvor
då min hjärna satte stopp långt innan greppet försvann

monterade sen ställbara coils på den "raceland" såg jätte fina ut
hade fjädrningsväg fast den var rejält låg men! bilen var stenhård
och minsta man stressade på bilen började framvagnen hoppa upp och ner

höjde upp den 2cm och det blev lite bättre men fortfarande så pass hård att greppet försämrades otroligt mycket
dessutom behövde man njurbälte

jag gillar bilar man kan använda tex åka över en vägbula i 50km/h utan att man ska tro att fjäderbenen ska hoppa igenom huven
men samtidigt får dom inte vara för mjuk så den svajar när man svänger lite

självklart håller jag med dig, allt är en balansgång. det handlar ju om att däcken ska vara i backen så mycket som möjligt. allt ska arbeta tillsammans, från ett bra chassi till kleniga däck.
Och som du beskrev med din golf, det krävs inte mycket för att få den bra eller dålig.

Fri fart för ett fritt folk!
14 285 Inlägg
8 februari 2012
#14
Melin82 skrev:
Growe skrev:
Melin82 skrev:
Inte nog med att du kan få en farlig bil, man vill ha lång fjädringsväg men hård för väghållningens skull.
varför är då tex DTM bilar så låga, för det är ju där ursprunget till låga bilar kommer ifrån, jo man vill inte ha ner någon luft under bilen.
Men det är väll inget bottsänkta hobbyraggar bilar vet, dom tror endas att dom impar på någon fjortis tjej.

ja ingen kan komma och påstå att man får bra väghållning på en 740 när man tar bort fjädrar och genomslagsgummina

skulle inte förvåna mig om jag svänger bort en sån bil med skolbussen jag kör smile

min 740 har förvånad bra väghållning för att vara en 740 faktist en av dom bästa jag kört
vete tusan om den är sänkt eller inte
men den är ganska fast
enda är att däckena är svampiga som f-n
minns i slutet av sommarn så testade jag att plåga på den lite mer än vanligt men vid 210km/h så bangade t.o.m polarn som inte är rädd för något ur när jag flöt över hela vägen men sen är nog inte 185/65-15 dubbfria vinterdäck så stadiga smile

men fjädringen ska vara fast men inte för hård
märkte det på min golf mk2 hade vanlig 60/60 sänkningsats med nya dämpare på
och bilen var HELT underbar jag kunde inte överköra bilen så den började understyra in i kurvor
då min hjärna satte stopp långt innan greppet försvann

monterade sen ställbara coils på den "raceland" såg jätte fina ut
hade fjädrningsväg fast den var rejält låg men! bilen var stenhård
och minsta man stressade på bilen började framvagnen hoppa upp och ner

höjde upp den 2cm och det blev lite bättre men fortfarande så pass hård att greppet försämrades otroligt mycket
dessutom behövde man njurbälte

jag gillar bilar man kan använda tex åka över en vägbula i 50km/h utan att man ska tro att fjäderbenen ska hoppa igenom huven
men samtidigt får dom inte vara för mjuk så den svajar när man svänger lite

självklart håller jag med dig, allt är en balansgång. det handlar ju om att däcken ska vara i backen så mycket som möjligt. allt ska arbeta tillsammans, från ett bra chassi till kleniga däck.
Och som du beskrev med din golf, det krävs inte mycket för att få den bra eller dålig.

exakt det gäller att hitta balansen förhållandet till däcken bilens tyngt stötdämpare och fjädringens funktion


den som påstår att en 740 som är toklåg har bra väghållning vet ingenting om hur en bil med bra väghållning uppförs sig men så har dom knappt körkort heller för den delen smile

Kör fort så hinner inget hända...

513 Inlägg
8 februari 2012
#15
motorraZ skrev:
Alla ni som klagar, hade ni förväntat er höga bilar här inne? Om ni nu inte gillar låga bilar varför då klicka in?

Har inget emot låga bilar men gör det på rätt sätt, airide tex.
Men att ta en skrotfärdig volvo och ställa den på genomslagen och tro man har en cool bil.
Nja det funkar inte för mig, men det kanske funkar för blöjraggarna.
Så det är skillnad på en låg och låg

Drive It Like You Hate It
334 Inlägg
8 februari 2012
#16
Growe skrev:
Melin82 skrev:
Growe skrev:

ja ingen kan komma och påstå att man får bra väghållning på en 740 när man tar bort fjädrar och genomslagsgummina

skulle inte förvåna mig om jag svänger bort en sån bil med skolbussen jag kör smile

min 740 har förvånad bra väghållning för att vara en 740 faktist en av dom bästa jag kört
vete tusan om den är sänkt eller inte
men den är ganska fast
enda är att däckena är svampiga som f-n
minns i slutet av sommarn så testade jag att plåga på den lite mer än vanligt men vid 210km/h så bangade t.o.m polarn som inte är rädd för något ur när jag flöt över hela vägen men sen är nog inte 185/65-15 dubbfria vinterdäck så stadiga smile

men fjädringen ska vara fast men inte för hård
märkte det på min golf mk2 hade vanlig 60/60 sänkningsats med nya dämpare på
och bilen var HELT underbar jag kunde inte överköra bilen så den började understyra in i kurvor
då min hjärna satte stopp långt innan greppet försvann

monterade sen ställbara coils på den "raceland" såg jätte fina ut
hade fjädrningsväg fast den var rejält låg men! bilen var stenhård
och minsta man stressade på bilen började framvagnen hoppa upp och ner

höjde upp den 2cm och det blev lite bättre men fortfarande så pass hård att greppet försämrades otroligt mycket
dessutom behövde man njurbälte

jag gillar bilar man kan använda tex åka över en vägbula i 50km/h utan att man ska tro att fjäderbenen ska hoppa igenom huven
men samtidigt får dom inte vara för mjuk så den svajar när man svänger lite

självklart håller jag med dig, allt är en balansgång. det handlar ju om att däcken ska vara i backen så mycket som möjligt. allt ska arbeta tillsammans, från ett bra chassi till kleniga däck.
Och som du beskrev med din golf, det krävs inte mycket för att få den bra eller dålig.

exakt det gäller att hitta balansen förhållandet till däcken bilens tyngt stötdämpare och fjädringens funktion


den som påstår att en 740 som är toklåg har bra väghållning vet ingenting om hur en bil med bra väghållning uppförs sig men så har dom knappt körkort heller för den delen smile

En 740 ska va så låg, annars e de ingen 740;) Men vad vet jag, har ju bara haft körkort i snart 7 år, och avverkat en sisådär 50-60bilar.....

___ Life´s A Bitch Then You Die ____

513 Inlägg
8 februari 2012
#17
Growe skrev:
Melin82 skrev:
Growe skrev:

ja ingen kan komma och påstå att man får bra väghållning på en 740 när man tar bort fjädrar och genomslagsgummina

skulle inte förvåna mig om jag svänger bort en sån bil med skolbussen jag kör smile

min 740 har förvånad bra väghållning för att vara en 740 faktist en av dom bästa jag kört
vete tusan om den är sänkt eller inte
men den är ganska fast
enda är att däckena är svampiga som f-n
minns i slutet av sommarn så testade jag att plåga på den lite mer än vanligt men vid 210km/h så bangade t.o.m polarn som inte är rädd för något ur när jag flöt över hela vägen men sen är nog inte 185/65-15 dubbfria vinterdäck så stadiga smile

men fjädringen ska vara fast men inte för hård
märkte det på min golf mk2 hade vanlig 60/60 sänkningsats med nya dämpare på
och bilen var HELT underbar jag kunde inte överköra bilen så den började understyra in i kurvor
då min hjärna satte stopp långt innan greppet försvann

monterade sen ställbara coils på den "raceland" såg jätte fina ut
hade fjädrningsväg fast den var rejält låg men! bilen var stenhård
och minsta man stressade på bilen började framvagnen hoppa upp och ner

höjde upp den 2cm och det blev lite bättre men fortfarande så pass hård att greppet försämrades otroligt mycket
dessutom behövde man njurbälte

jag gillar bilar man kan använda tex åka över en vägbula i 50km/h utan att man ska tro att fjäderbenen ska hoppa igenom huven
men samtidigt får dom inte vara för mjuk så den svajar när man svänger lite

självklart håller jag med dig, allt är en balansgång. det handlar ju om att däcken ska vara i backen så mycket som möjligt. allt ska arbeta tillsammans, från ett bra chassi till kleniga däck.
Och som du beskrev med din golf, det krävs inte mycket för att få den bra eller dålig.

exakt det gäller att hitta balansen förhållandet till däcken bilens tyngt stötdämpare och fjädringens funktion


den som påstår att en 740 som är toklåg har bra väghållning vet ingenting om hur en bil med bra väghållning uppförs sig men så har dom knappt körkort heller för den delen smile

Nej men det är väl coolt att stutsa omkring i en gammel bil med tretum och påställd pump så det ryker mer än det går och sen åka till feltema och köpa en jätte vinge så man kan diffa ut den vid korvmojen

577 Inlägg
8 februari 2012
#18
äre någon har påstått att det blir bra väghållning när man sänker bilen, är ju ungefär som att säga att det är lättare o svänga med cykeln om man inte lutar sig. Anledningen till att man sänker är ju för utseendets skull. Jag har en isbil som jag har länkat bild till men min bil som jag kör med normalt den har jag höjt bak och den är orginalhög i fram.
Isbilen vill vi ska va tvärstum bak för att bakänden ska svansa som en kåt ål när man gasar. Min 740 har jag kört på ett endurospår i skogen med och jag kan ta fartbulor i 100 om jag vill de. Är det lika snyggt? nej. Är väghållningen bättre ja självklart och med 205 runt om på sommaren så utmanövrerar jag de flesta svenssons iaf, men det beror kanske snarare på att man vågar mer.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Fri fart för ett fritt folk!
14 285 Inlägg
8 februari 2012
#19
_XeoN_ skrev:
Growe skrev:
Melin82 skrev:

självklart håller jag med dig, allt är en balansgång. det handlar ju om att däcken ska vara i backen så mycket som möjligt. allt ska arbeta tillsammans, från ett bra chassi till kleniga däck.
Och som du beskrev med din golf, det krävs inte mycket för att få den bra eller dålig.

exakt det gäller att hitta balansen förhållandet till däcken bilens tyngt stötdämpare och fjädringens funktion


den som påstår att en 740 som är toklåg har bra väghållning vet ingenting om hur en bil med bra väghållning uppförs sig men så har dom knappt körkort heller för den delen smile

En 740 ska va så låg, annars e de ingen 740;) Men vad vet jag, har ju bara haft körkort i snart 7 år, och avverkat en sisådär 50-60bilar.....

så du har inte lärt dig mer under den tiden? iof har man avverkat 50-60bilar så förstår jag den mentala statusen redan där...du har säkert ägt min 740..skulle inte förvåna mig men skulle oxå förklara ett och annat

är helt okej att ha en låg 740 men då ska den fan ligga bra på vägen oxå
vad är det annars för mening? hur skoj är det när en 940 2.3s svänger av dig när det börjar svänga och guppa lite
fast en sån är ostadigare än regalskeppet vasa!

ska man sänka en 740 så den blir riktigt låg så är inte lösningen att ta bort fjädrar och genomslagsgummina
utan att byta ut fjäderbenen ha korta dämpare och riktiga fjädrar
finns inget annat alternativ eller så köper man en vanligt chassi kitt och står ut med att bilen är hög och har väghållning

jag har ingen lust att se en söndersänkt 740 hoppa så mycket att den hoppar in i mig när jag är ute och åker

fördelen är att man blir förvarnad en bra bit innan då ljusen hoppar upp och ner som fan och det är sällan man ser en sån bil åka fort fast det går troligen inte endå smile

Kör fort så hinner inget hända...

Drive It Like You Hate It
334 Inlägg
8 februari 2012
#20
Growe skrev:
_XeoN_ skrev:
Growe skrev:

exakt det gäller att hitta balansen förhållandet till däcken bilens tyngt stötdämpare och fjädringens funktion


den som påstår att en 740 som är toklåg har bra väghållning vet ingenting om hur en bil med bra väghållning uppförs sig men så har dom knappt körkort heller för den delen smile

En 740 ska va så låg, annars e de ingen 740;) Men vad vet jag, har ju bara haft körkort i snart 7 år, och avverkat en sisådär 50-60bilar.....

så du har inte lärt dig mer under den tiden? iof har man avverkat 50-60bilar så förstår jag den mentala statusen redan där...du har säkert ägt min 740..skulle inte förvåna mig men skulle oxå förklara ett och annat

är helt okej att ha en låg 740 men då ska den fan ligga bra på vägen oxå
vad är det annars för mening? hur skoj är det när en 940 2.3s svänger av dig när det börjar svänga och guppa lite
fast en sån är ostadigare än regalskeppet vasa!

ska man sänka en 740 så den blir riktigt låg så är inte lösningen att ta bort fjädrar och genomslagsgummina
utan att byta ut fjäderbenen ha korta dämpare och riktiga fjädrar
finns inget annat alternativ eller så köper man en vanligt chassi kitt och står ut med att bilen är hög och har väghållning

jag har ingen lust att se en söndersänkt 740 hoppa så mycket att den hoppar in i mig när jag är ute och åker

fördelen är att man blir förvarnad en bra bit innan då ljusen hoppar upp och ner som fan och det är sällan man ser en sån bil åka fort fast det går troligen inte endå smile

Så du säger att jag är idiot bara för jag tycker om o byta bil? Haha de är nog inte jag som har problem isf...
Om DU nu har problem med låga bilar, vrf ens gå en på denna tråden???

Sluta lipa för fan!

___ Life´s A Bitch Then You Die ____


Sök