2896
Sök

Är din 745a lägre än min? ;) BILDER!

Fri fart för ett fritt folk!
14 285 Inlägg
8 februari 2012
Melin82 skrev:
Growe skrev:
Melin82 skrev:

självklart håller jag med dig, allt är en balansgång. det handlar ju om att däcken ska vara i backen så mycket som möjligt. allt ska arbeta tillsammans, från ett bra chassi till kleniga däck.
Och som du beskrev med din golf, det krävs inte mycket för att få den bra eller dålig.

exakt det gäller att hitta balansen förhållandet till däcken bilens tyngt stötdämpare och fjädringens funktion

den som påstår att en 740 som är toklåg har bra väghållning vet ingenting om hur en bil med bra väghållning uppförs sig men så har dom knappt körkort heller för den delen smile

Nej men det är väl coolt att stutsa omkring i en gammel bil med tretum och påställd pump så det ryker mer än det går och sen åka till feltema och köpa en jätte vinge så man kan diffa ut den vid korvmojen

mm det är nog så..världen går utför
förstår bara inte varför dom inte har någon skam i kroppen...
jag skäms över att min är laserblå är väll bara en 2meters alu vinge så glor killarna som är 18-19 bast ännu mera på bilen

hade den inte varit så skön att köra hade jag nog sålt den redan
som tröst så har jag sneglat på en gubbigare färg så man slipper skämmas smile

Kör fort så hinner inget hända...

513 Inlägg
8 februari 2012
Growe skrev:
_XeoN_ skrev:
Growe skrev:

exakt det gäller att hitta balansen förhållandet till däcken bilens tyngt stötdämpare och fjädringens funktion

den som påstår att en 740 som är toklåg har bra väghållning vet ingenting om hur en bil med bra väghållning uppförs sig men så har dom knappt körkort heller för den delen smile

En 740 ska va så låg, annars e de ingen 740;) Men vad vet jag, har ju bara haft körkort i snart 7 år, och avverkat en sisådär 50-60bilar.....

så du har inte lärt dig mer under den tiden? iof har man avverkat 50-60bilar så förstår jag den mentala statusen redan där...du har säkert ägt min 740..skulle inte förvåna mig men skulle oxå förklara ett och annat

är helt okej att ha en låg 740 men då ska den fan ligga bra på vägen oxå
vad är det annars för mening? hur skoj är det när en 940 2.3s svänger av dig när det börjar svänga och guppa lite
fast en sån är ostadigare än regalskeppet vasa!

ska man sänka en 740 så den blir riktigt låg så är inte lösningen att ta bort fjädrar och genomslagsgummina
utan att byta ut fjäderbenen ha korta dämpare och riktiga fjädrar
finns inget annat alternativ eller så köper man en vanligt chassi kitt och står ut med att bilen är hög och har väghållning

jag har ingen lust att se en söndersänkt 740 hoppa så mycket att den hoppar in i mig när jag är ute och åker

fördelen är att man blir förvarnad en bra bit innan då ljusen hoppar upp och ner som fan och det är sällan man ser en sån bil åka fort fast det går troligen inte endå smile

Men du får tänka på att man inte kan köra så fort förbi ica när fjortisarna står där

Drive It Like You Hate It
334 Inlägg
8 februari 2012
Melin82 skrev:
Growe skrev:
_XeoN_ skrev:

En 740 ska va så låg, annars e de ingen 740;) Men vad vet jag, har ju bara haft körkort i snart 7 år, och avverkat en sisådär 50-60bilar.....

så du har inte lärt dig mer under den tiden? iof har man avverkat 50-60bilar så förstår jag den mentala statusen redan där...du har säkert ägt min 740..skulle inte förvåna mig men skulle oxå förklara ett och annat

vad är det annars för mening? hur skoj är det när en 940 2.3s svänger av dig när det börjar svänga och guppa lite

ska man sänka en 740 så den blir riktigt låg så är inte lösningen att ta bort fjädrar och genomslagsgummina
finns inget annat alternativ eller så köper man en vanligt chassi kitt och står ut med att bilen är hög och har väghållning

jag har ingen lust att se en söndersänkt 740 hoppa så mycket att den hoppar in i mig när jag är ute och åker

fördelen är att man blir förvarnad en bra bit innan då ljusen hoppar upp och ner som fan och det är sällan man ser en sån bil åka fort fast det går troligen inte endå smile

Men du får tänka på att man inte kan köra så fort förbi ica när fjortisarna står där

HAHAHA:lol:lollollollollollollollollollollollollollollollol

___ Life´s A Bitch Then You Die ____

513 Inlägg
8 februari 2012
Growe skrev:
Melin82 skrev:
Growe skrev:

Nej men det är väl coolt att stutsa omkring i en gammel bil med tretum och påställd pump så det ryker mer än det går och sen åka till feltema och köpa en jätte vinge så man kan diffa ut den vid korvmojen

jag skäms över att min är laserblå är väll bara en 2meters alu vinge så glor killarna som är 18-19 bast ännu mera på bilen

känner det samma när man tar en repa i min 240.

513 Inlägg
8 februari 2012
_XeoN_ skrev:
Melin82 skrev:
Growe skrev:

HAHAHA:lol:lollollollollollollollollollollollollollollollol

Att du använder utrycket lol säger allt.

Drive It Like You Hate It
334 Inlägg
8 februari 2012
En upplysning bara : lol : blir en lol wink
Senast redigerat av _XeoN_ (8 februari 2012)

___ Life´s A Bitch Then You Die ____

14 285 Inlägg
8 februari 2012
Melin82 skrev:
Growe skrev:
Melin82 skrev:

känner det samma när man tar en repa i min 240.

haha garva åt Brorsan när vi var och hämtade min 740 som blivit kvar där när jag hämtade en buss från verkstaden och det står ett gäng killar i 17-19års åldern och alla vänder sig och kollar på bilen
som om dom aldrig sätt en 740 i hela sitt liv.
tanten brukar oxå klaga när hon åker förbi ett gäng yngre killar

ska man vara poppis bland tjejerna är en fiat uno med ljudbygge för 20K rätt väg att gå
hade en när jag var 20bast och tjejerna dansade och glodde som fan när man brände förbi

men killarna idag är kanske mer intreserade av andra killar än tjejer vad vet jag lol
Senast redigerat av Growe (8 februari 2012)

785 Inlägg
8 februari 2012
Hmmmm olika åsikter är inte förbjudet..! finns vissa som tycker 147 Wundebaums i vinrutan är tufft.. Andra ska ha 30" fälgar, och andra ska köra utan avgassystem....
Tycker att det e härligt att se alla "sjuka" ideer och kreativitet på detta forum..

Hade varit lite trist om olle visade upp sin nytvättade fabia... Eller??

Keep up the sick shit..!!  big_smile

Its not the fart that kills, its the smell...

14 285 Inlägg
8 februari 2012
Fredde_Vette skrev:
Hmmmm olika åsikter är inte förbjudet..! finns vissa som tycker 147 Wundebaums i vinrutan är tufft.. Andra ska ha 30" fälgar, och andra ska köra utan avgassystem....
Tycker att det e härligt att se alla "sjuka" ideer och kreativitet på detta forum..

fast en sönderslagen 740 måste vara värre att se än en ny tvättad fabia..hade iaf hellre åkt fabian ;-)

faktist en riktigt trevlig om än lite homo varning så fyller den sitt syfte bättre än en sönderslagen 740 smile

513 Inlägg
8 februari 2012
Fredde_Vette skrev:

Att sticka ut är väl bilbyggande, kolla på hilmersson tex.
Anser dock att det är grymt med en låg bil, gjord på rätt sätt.
Nu har det ju dock vänt från låga bilar till blöjraggare.

767 Inlägg
8 februari 2012
Ni är för härliga big_smile grabben frågar om eran bil är lägre än hans och ni startar en livlig diskussion om vad dum man är om man kapar fjädrarna. Vart skrev TS att han hade kapat fjädrarna? Han skulle lika gärna kunna satt på 240 fjäderben med kortad dämpare och på så sätt få den så låg.
vad vet vi smile

667 Inlägg
8 februari 2012
Denna tråd gjorde min kväll! big_smile fan så underbart folk det finns här inne smile

160 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
verkar som folk har svårt hålla sig  till ämnet?  jag ville se toklåga 740is inte hör ert gnäll om blöjraggare och ungdomar utan körkort!

Varför hatar alla svenssons mig? :)

Pim_Pim
8 februari 2012
Daniieel skrev:
verkar som folk har svårt hålla sig  till ämnet?  jag ville se toklåga 740is inte hör ert gnäll om blöjraggare och ungdomar utan körkort!

Välkommen till Garaget.org roll

160 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
mjo, antar de . "blablablablabla" min sån "blablablabla" men min är "blablabla" men den var "blablabla"

1 722 Inlägg
8 februari 2012
Daniieel skrev:
mjo, antar de . "blablablablabla" min sån "blablablabla" men min är "blablabla" men den var "blablabla"

lol

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
8 februari 2012
Helt rätt, En gammal 240/740 ska vara bottsänkt bara för att det se fränt ut. Men finns många sätt sänka sina bilar på beroende på hur man ska använda dom. Troligen så är alla här inne på detta forum förstådda att en bil utan fjädring över huvudtaget inte ska köras fort med "glida" är mer normalt isf big_smile MEN, varför ska gnälliga tjurskallar gå in å börja komentera? Trött på dessa idioter som gnäller om precis vad som hellt, fan har ni inget annat att göra elr?

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

160 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
andreas, du har helt rätt.

detta är inte bara en hemsida för "pappa betalar så jag kan åka nissan skyline" utan den är till för alla, jag är inte intresserade av era sunkiga 850is med "bsr" "steg 3" "autotech" eller era nissan sjylines och toyota supror som ska föreställa "the fast and the furios"

jag har bara ögon för "sunkiga volvos" jag har själv köpt min bil för egna pengar jag jobbat ihop! sen om jag vill ha den bottsänkt behöver ni inte kommentera "fan vad blöjigt inga fjädrar"

bara för att min pappa inte köpt en bil för 3000000 som ni kan chippa och sätta coils på. men jag är fan nöjd ändå!

BÖTTSÄNKTA VOLVOS 4E <3

14 285 Inlägg
8 februari 2012
Daniieel skrev:
andreas, du har helt rätt.

detta är inte bara en hemsida för "pappa betalar så jag kan åka nissan skyline" utan den är till för alla, jag är inte intresserade av era sunkiga 850is med "bsr" "steg 3" "autotech" eller era nissan sjylines och toyota supror som ska föreställa "the fast and the furios"

jag har bara ögon för "sunkiga volvos" jag har själv köpt min bil för egna pengar jag jobbat ihop! sen om jag vill ha den bottsänkt behöver ni inte kommentera "fan vad blöjigt inga fjädrar"

bara för att min pappa inte köpt en bil för 3000000 som ni kan chippa och sätta coils på. men jag är fan nöjd ändå!

BÖTTSÄNKTA VOLVOS 4E <3

äger oxå mina bilar kontant betalda

har 3st 850 av olika modeller
1st 740
2st 940 en turbo och en classic

vet inte vad skillnaden är förutom att jag inte begriper varför man ska göra en volvo så ful och okörbar som möjligt

åker bekvämare i min 740 än vad jag gör i mina 850:isar
och dessutom håller 740 bättre än 850

lite förstånd skulle inte skada och då skulle vi andra bilintrserade slippa idiotstämpeln som man får idag pga en massa äkliga trasiga volvosar åker runt och sladdar och svinar sönder alla ställen som fungerat så bra förut men nu blivit helt ihoplåsta pga idioter som förstör och inte respkterar sina bilar och omgivningen

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
8 februari 2012
En bottsänkt 740 är ju solklart livsfarlig.
Men 1000whp BMW E30 med slitna originalbromsar är skithäftigt!

Bara för att tillföra något till tråden så skickar jag in en bild på min gamla 745 med fullpumpad nivåreglering bak...
https://www1.garaget.org/gallery/images/36/35331/35331-93ede04e20c03b16f632cfda988766fa.jpg

Sök