Andy_S4 skrev:
Hahaha... Vilka spridda svar..
Hej,
Jag skulle råda dig till att ta kontakt med någon bank, förslagsvis den du själv eller den dina föräldrar/familj använder. Det enklaste är ju att att ta hjälp av ett kreditinstitut typ Santander eller Wasa kredit eller liknande och låta bilfirman sköta allt. Problemet är att de oftast har högre räntor än ex en bank, typ Nordea eller Ica Banken. Jag kollade Santander bara för skoj skull, och ett lån på 50,000:- skulle kosta dig 59,340:- efter en avbetalning på 5 år.
Sedan får man inte glömma att du får bara låna till 80% av bilen. Resten måste du betala med andra medel. Vet att förr kunde man få dispens om man kunde bevisa att bilen skulle användas delvis i tjänsten. Efter lite kollande så såg det ut som att Ikano banken inte kräver kontant insats men låter det vara osagt
När det gäller ränta så är det väldigt olika men enklast är väl att söka på ex
http://www.compricer.se/billanDet är ju lite svårt att råda dig till något men om du nu bara har 6000:- / månad. Då är mitt råd, kör med mamma och pappas bilar 5 månader till så har du 30,000:- i Juni. Köp en bil för de pengarna så har du pengar över till att greja med bilen. Den skall ju servas, tankas, försäkras plus att du slipper betala 1000:- varje månad i amortering till någon som bara blir rikare och rikare..
Gör som du vill, detta var bara mina tankar.. Lycka till!