3713
Sök

En ilsken liten jävla lådbil

Iden med hela projektet va, att jag vill ha en liten bil, rwd, och turbo, med grym väghållning, började leta efter en liten bil som jag kunde utveckla!! fick då av en kompis en lancia a112, perfekt utgångsobjekt tänkte jag!!... Visa mer

ms.no.fear
1 039 453 Visningar
Uppdaterades senast 7 april 2015
söggelslayer
34 Inlägg
13 februari 2012
fyfan vilken skön bil! men den skulle bli ännu fetare om du taksänkte den lite om det går, vet inte hur mycket plats man får i en sådan? smile

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 511 Inlägg
13 februari 2012
dra på lite grundfärg eller nåt på vingen så den inte utmärker sig så mycket, svårt att se hur en lysande blå
vinge matchar på en grundmålad/spacklad bil, det kan ju vara bara färgen som gör att den ser lite för stor ut.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

KHRacing
13 februari 2012

OJ OJ OJ OJOJJ SAAATANS vad coolt. ring Bilsport faen

till o med i detta skicket så platsar den mkt väl på ELMIA som projektbygge.

ms.no.fear
585 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
Tackar!!! Ja jag ska dra på ett lager på hela bilen så fort sfro har varit här och tittat!!

harrysson
66 Inlägg
13 februari 2012
så jävla fränt bygge ska bli kul att se hur det kommer bli. helt sjukt bygge. gillar folk som vågar göra nåt eget.

harrysson

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
13 februari 2012
Jävligt COOLT !!  tycker dock du ska skippa planerna om Rwd och köra på 4wd istället smile nästan lite grpB stuk

ms.no.fear
585 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
Tackar!! Hade tänkt på 4x4 först men den tar lite för stor plats, med tanke på att bilen bara är3,20 lång och 1,75 bred:-)

Arg Snickare
875 Inlägg
14 februari 2012
vilket jävla bygge haha

Herr
127 Inlägg
14 februari 2012
Haha fyfan vad rått! lol

-=Sin now Pray later=-

226 Inlägg
14 februari 2012
prenumeration lagd. impad av dina skills.

490 Inlägg
14 februari 2012
fronten påminner riktigt mycket om nya chevrolet aveo

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383

96 Inlägg
14 februari 2012
Helt sjukt grymt bygge asså!! Prem lagd big_smile

215 Inlägg
14 februari 2012
Ser ut som S40N front och skyline bak, så jävla ball!! pren lagd big_smile

2 230 Inlägg
14 februari 2012
denna ska absolut följas smile blire nån monster 5a? eller "bara" lite små trimm? big_smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

50 Inlägg
14 februari 2012
En 13b Wankel skulle göra sig bra i den där wink

ms.no.fear
585 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
gör om gör rätt!! hade gjort nya coilovers till bilen och använde mig av volvos spindlar, nu när jag skulle beställa bromsar fick jag veta att spindlar med integrerat hjulnav inte va så bra? åkte ut till skroten, och hämtade ett par nya fjäderben till en 940 som såg riktigt bra ut, kapade av dom och har nu lämnat in dom till en verkmästare på borrning så jag kan få i mina coilovers rör i dom nya spindlarna, shit jag som planerat att få ihop hela framvagnen nu!! ja ja blir att jobba inatt nu, så åker till garaget imorgon igen och hoppas på att dom får spindlarna klara tills imorgon, pratade även med en förvirrad försälgare idag nämner inget företag!! men fy fan ska man va återförsälgare för något så måste man väl veta hur prudukten är funkar, blir så trött på sånt!! over and out uppdates kommer imorgon!!

https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36380/36380-ba06058c91b0d08f1badac59a98ed49e.jpg

ms.no.fear
585 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
Rojpen skrev:
denna ska absolut följas smile blire nån monster 5a? eller "bara" lite små trimm? big_smile

utgår från original och sedan testar mig fram!!

DEVIL
1 171 Inlägg
14 februari 2012
turbo81a skrev:
Rojpen skrev:

utgår från original och sedan testar mig fram!!

Ser förjävla fint ut, fortsätt så!

bmw m power

ms.no.fear
585 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
KHRacing skrev:

OJ OJ OJ OJOJJ SAAATANS vad coolt. ring Bilsport faen

till o med i detta skicket så platsar den mkt väl på ELMIA som projektbygge.

tack kul att höra!!

ms.no.fear
585 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
harrysson87 skrev:
så jävla fränt bygge ska bli kul att se hur det kommer bli. helt sjukt bygge. gillar folk som vågar göra nåt eget.

ja enligt mig så kan väl alla beställa ett färdigt kjolpaket, och då blir det inte så rolig grej av det, min plan är ju att få hela kittet på en bil, utställnings skick, banbil, och något som ingen annan har, men visst det finns ju helt sjukt snygga paket och folk kan få en grym bil med lite plastdetaljer, men jag höjer ribban lite till ha ha

Sök