Tiden är mogen för en update!Jaha, vart ska jag börja nu då? Ähh, vi mjukar upp me en liten bild
![tongue](img/smilies/tongue.png)
![http://img217.imageshack.us/img217/7400/dsc01270wp.jpg]()
Som några av er säkert redan klurat ut genom att kolla på min bilprofil, så har jag ju börjat modda bilen redan, så jag ska slänga in updates så fort jag kan på det jag gjort.
Men jag tror vi börjar med en liten lista på mitt recept va?
I första utförandet, jag tror fan vi kallar det "Steg Tjej":
* Ny fancy pants snurra(jag håller på den lite till, 0 personer har gissat hittils)
* B5 S4 Bosch MAF
* Ringer Racing 1000cc spridare
* ER Competition FMIC, hemsnickrade tryckrör 2.25"/2.5"
* K&N panelfilter i guttad orginal luftburk + catch can
* Hemsnickrad 3" downpipe med 100cells racekisse --> Ferrita 2.5" rostfritt
* ClutchMasters 240mm(B5 S4/RS4 spec) svänghjul, 8.5kg billet stål
* ClutchMasters 240mm FX400 6-puck lamell, modifierad Sachs tryckplatta
* STERN soft motor+vxl fästen, Apikol billet bakdiff fäste och ECS snub mount
Detta kommer alltså köras med oöppnad maskin till en början, men nästa steg kommer se ut ungefär såhär:
* IE 19mm vevstakar, orginal kolvar(inte bestämt än, beror på hur responsen känns)
* IE v3 Intake cam
* IE billet idler roller + massa småtjafs, typ ARP här å där
* IE coilpack adaptors + TFSI spolar
* 044/walbro400 såspump + "nytt" soppasystem
* E85 och kräm i kalibreringen
För att kunna se och dokumentera tider(0-100, 402m, 60fot osv) och hur mycket pulver ändringarna ger, så införskaffade jag en G-tech Fanatic SS:
![http://img28.imageshack.us/img28/2222/img0298dn.jpg]()
Monterad i bilen:
![http://img189.imageshack.us/img189/2802/img0305kg.jpg]()
Knappade in alla parametrar för min bil(vikt, luftmotstånd etc), sen åkte jag och fanns mig en lååååång, fin och rak raka där jag gjorde min baseline. Där mätte jag 6 runs fram och tillbaka, direkt efter varandra för att få jämna mätningar. Jag mätte upp från 143whp till 150whp, 4 av runsen mätte 144-146whp.
Modsen var: Powerchip steg1 på bf98, BSR Optiflow insug och Ferrita avgas. Övrigt orginal.
Bör tilläggas att min insugstemp var apdålig och svänghjulet slirade. Mer än 30* över utetemp under en fullgasrepa på trean, 50-60* stillastående på tomgång.
![http://img29.imageshack.us/img29/773/img0308xj.jpg]()
![http://img846.imageshack.us/img846/5985/img0310q.jpg]()
Här har vi en icke-aggressiv tjejrepa med kasst svänghjul, 402m:
![http://img822.imageshack.us/img822/7294/img0312wy.jpg]()
0-100:
![http://img846.imageshack.us/img846/8594/img0311pz.jpg]()
60fotarn var typ 2.6-2.7sec om jag inte minns fel, tog inge pics på den av nån anledning.
Behövs väl kanske inte sägas, men jag dansade väl ingen segerdans efter dom siffrorna direkt
![lol](img/smilies/lol.png)
Jag "trodde" väl att den gick bättre än så, men svart på vitt så gjorde den inte det.