Fina men? Är dom rackliga? Skulle vilja känna på dom men dom är ju rätt nya så jag har inte hittat dom nånstans.
Hur lyser dom?
Är också lite nyfiken på dom nya Bosch Rallye 225 Highlight, är ganska snygga me klarglas.
Var förbi Meca på lunchen och tittade på den lampan. Jag vet inte riktigt hur den lyser så klart, men mina intryck var:
1. TUNG, säkerligen minst 2 kg. 2. Gedigen, som en gjutjärnsstekpanna 3. Bra fot, vinklingsbar minst 90 grader och grymt stabil. 4. Samma typ som NBB Alpha 225, alltså utvecklad som xenonstrålkastare för D1S och sedan konverterad till H1 Halogen via en liten bricka. Denna går att ta bort och alltså går det att montera D2S och få ljusbilden så som Bosch tänkt sig den. 5. Snygg! 6. Enkel att montera på exempelvis nyare volvo då den inte bygger något alls bakåt från fästfoten. 7. Tyvärr lite dyr. ~1000 kr. Men jag kan tänka mig att den är värd pengarna.
Jag själv är lite nyfiken på PILOT 225 då dessa inte bygger lika mycket bakåt somm NBB/HELLA samt att bosch brukar ha trevlig ljusbild
+ kabeln från helljuslampan till relä uttag 85 igenom relä till 86 och vidare till minus (jord)
Reläna är kopplade rätt Dock så är switchen, bara "bryggad" mellan reläna. Men det ska väl fungera ändå?
Är inte helljusen på en S40 fas 1 minusstyrda? Kopplar man in extraljusen på pluskabeln får man dem att lysa när man slår på helljusen, men även på parkeringsljusen. Jag har för mig att det var samma problem för mig när jag monterade extraljus på föräldrarnas V40 för måååånga år sen. Jag kunde inte ljustuta med extraljusen annat än att jag antingen slog på dem helt, eller att jag vred på ljusvredet till parkeringsljus snabbt på och av.
Är också lite nyfiken på dom nya Bosch Rallye 225 Highlight, är ganska snygga me klarglas.
Var förbi Meca på lunchen och tittade på den lampan. Jag vet inte riktigt hur den lyser så klart, men mina intryck var:
1. TUNG, säkerligen minst 2 kg. 2. Gedigen, som en gjutjärnsstekpanna 3. Bra fot, vinklingsbar minst 90 grader och grymt stabil. 4. Samma typ som NBB Alpha 225, alltså utvecklad som xenonstrålkastare för D1S och sedan konverterad till H1 Halogen via en liten bricka. Denna går att ta bort och alltså går det att montera D2S och få ljusbilden så som Bosch tänkt sig den. 5. Snygg! 6. Enkel att montera på exempelvis nyare volvo då den inte bygger något alls bakåt från fästfoten. 7. Tyvärr lite dyr. ~1000 kr. Men jag kan tänka mig att den är värd pengarna.
Jag själv är lite nyfiken på PILOT 225 då dessa inte bygger lika mycket bakåt somm NBB/HELLA samt att bosch brukar ha trevlig ljusbild
Ja, jag är också lite fundersam på dessa. Dock är det H3 vilket gör att jag inte snabbt kan flytta över mina lampor till de här ljusen. Som jag förstår det är Pilot "nya" big knick och Highlight "nya" Navigator. Så att säga.
+ kabeln från helljuslampan till relä uttag 85 igenom relä till 86 och vidare till minus (jord)
Reläna är kopplade rätt Dock så är switchen, bara "bryggad" mellan reläna. Men det ska väl fungera ändå?
Är inte helljusen på en S40 fas 1 minusstyrda? Kopplar man in extraljusen på pluskabeln får man dem att lysa när man slår på helljusen, men även på parkeringsljusen. Jag har för mig att det var samma problem för mig när jag monterade extraljus på föräldrarnas V40 för måååånga år sen. Jag kunde inte ljustuta med extraljusen annat än att jag antingen slog på dem helt, eller att jag vred på ljusvredet till parkeringsljus snabbt på och av.
Vet inte om dom är det, men det stämmer att när jag slår på parkeringskjuset så lyser extraljusen. Är det svårt att fixa så man kan använda ljustutan?
du kanske måste koppla så du jordar reöäet med hellyset kolla upp om du har ström på helljuslampan så fort du startar bilen har du det så jordar den vid helljusandvändning,, å då istället för att ha plus input till extraljusreläet så tar du jorden så den jordar,, finns sådana relän,
Reläna är kopplade rätt Dock så är switchen, bara "bryggad" mellan reläna. Men det ska väl fungera ändå?
Är inte helljusen på en S40 fas 1 minusstyrda? Kopplar man in extraljusen på pluskabeln får man dem att lysa när man slår på helljusen, men även på parkeringsljusen. Jag har för mig att det var samma problem för mig när jag monterade extraljus på föräldrarnas V40 för måååånga år sen. Jag kunde inte ljustuta med extraljusen annat än att jag antingen slog på dem helt, eller att jag vred på ljusvredet till parkeringsljus snabbt på och av.
Vet inte om dom är det, men det stämmer att när jag slår på parkeringskjuset så lyser extraljusen. Är det svårt att fixa så man kan använda ljustutan?
Om jag inte minns fel får du alltså sätta konstant plus på styrströmmen (brygga från plusmatningen till reläna) och sedan ta jorden till reläna från jorden på H4-lampan. Då ska det fungera som tänkt.
du kanske måste koppla så du jordar reöäet med hellyset kolla upp om du har ström på helljuslampan så fort du startar bilen har du det så jordar den vid helljusandvändning,, å då istället för att ha plus input till extraljusreläet så tar du jorden så den jordar,, finns sådana relän,
Är inte helljusen på en S40 fas 1 minusstyrda? Kopplar man in extraljusen på pluskabeln får man dem att lysa när man slår på helljusen, men även på parkeringsljusen. Jag har för mig att det var samma problem för mig när jag monterade extraljus på föräldrarnas V40 för måååånga år sen. Jag kunde inte ljustuta med extraljusen annat än att jag antingen slog på dem helt, eller att jag vred på ljusvredet till parkeringsljus snabbt på och av.
Vet inte om dom är det, men det stämmer att när jag slår på parkeringskjuset så lyser extraljusen. Är det svårt att fixa så man kan använda ljustutan?
Om jag inte minns fel får du alltså sätta konstant plus på styrströmmen (brygga från plusmatningen till reläna) och sedan ta jorden till reläna från jorden på H4-lampan. Då ska det fungera som tänkt.
Vet inte om dom är det, men det stämmer att när jag slår på parkeringskjuset så lyser extraljusen. Är det svårt att fixa så man kan använda ljustutan?
Om jag inte minns fel får du alltså sätta konstant plus på styrströmmen (brygga från plusmatningen till reläna) och sedan ta jorden till reläna från jorden på H4-lampan. Då ska det fungera som tänkt.
Är nog inte med riktigt.. Sorry för min tröghet
Den kabel du nu har dragit från bilens ordinarie helljus drar du istället till batteriet med säkring. Den går att brygga precis som du redan gjort mellan de tre reläna.
Istället sätter du en strömtjuv (eller klipper och löder ihop) på jorden som går till helljuset och drar denna som jordning till dina relän. Så har jag förstått det hela.
Edit:
Givetvis har någon annan redan löst problemet. Läs och begrunda.
Om jag inte minns fel får du alltså sätta konstant plus på styrströmmen (brygga från plusmatningen till reläna) och sedan ta jorden till reläna från jorden på H4-lampan. Då ska det fungera som tänkt.
Är nog inte med riktigt.. Sorry för min tröghet
Den kabel du nu har dragit från bilens ordinarie helljus drar du istället till batteriet med säkring. Den går att brygga precis som du redan gjort mellan de tre reläna.
Istället sätter du en strömtjuv (eller klipper och löder ihop) på jorden som går till helljuset och drar denna som jordning till dina relän. Så har jag förstått det hela.
Edit:
Givetvis har någon annan redan löst problemet. Läs och begrunda.
Okej Hade du förslängnings-sats och startrelä direkt från batteriet? Jag vart tvungen att ha startrelä på mina org xenonljus då de inte ville tända samtidigt vissa ggr.
Någon som konverterat hella 3003? Jag är lite sugen fast snart är de ju ljust igen..
Jag konverterade 3st med 70w, lyser riktigt behagligt!
Farsan har ett par 3003or, med 55w xenon, riktigt fin ljusbild ! Dock lyser dom inte så brett, med tanke på att det bara är 2. Men väldigt jämn och fin ljusbild faktiskt !
Okej Hade du förslängnings-sats och startrelä direkt från batteriet? Jag vart tvungen att ha startrelä på mina org xenonljus då de inte ville tända samtidigt vissa ggr.
Pratar du med mig? Isf, nej jag har inte förlängingskablar, startrelä?
Någon som konverterat hella 3003? Jag är lite sugen fast snart är de ju ljust igen..
Jag konverterade 3st med 70w, lyser riktigt behagligt!
Farsan har ett par 3003or, med 55w xenon, riktigt fin ljusbild ! Dock lyser dom inte så brett, med tanke på att det bara är 2. Men väldigt jämn och fin ljusbild faktiskt !
då kanske ja får bredare om ja har 3 Ja, man kanske skulle fixa xenonljus på mina 3003or då. Men hur gör man bak på dem? Borra upp 25 mm eller?