martinn skrev:
marwin_of_sweden skrev:
TouchOfRed skrev:
Vill inte varna dig eller så, för jag gillar VVME, har själv mina nuvarande där ifrån, har köpt totalt 3 kit till mig, och 1 till farsan. Det är på senare tid som mina har börjat krångla, bla en defekt lampa sen en ballast som vägrar starta.
Fast å andra sidan, eftersom dom tillverkar så sjukt mycket, så är det klart att det blir många måndagsexemplar
Men dom har bra support, svarar snabbt på supporten oxå !
Ajdå, men har dom bara bra support och de inte är nåra problem att få grejerna utbytta så är det ju ändå lugnt.
Xenonkungen går bort direkt,
3 av ballasterna jag har köpt därifrån har börjat brinna.
utveckla detta? började dom bokstavligt talat BRINNA?
Japp, ett av dom tre brann bokstavligen. Två av dom hann bara ryka innan jag bröt strömmen.
Den första ballasten Började det fräsa i och ryka vid första uppstarten i bilen.
Jag han som tur va se att det rök och hann slå av strömbrytaren.
Den andra började ryka efter att den varit monterad i bilen i ca 2månader. Även den här gången hann jag se röken och bryta strömmen.
Tredje gången hände det när jag hade hittat ett par gamla extraljus i garaget som jag skulle testa hur dom lös med xenon.
Så jag kopplade ballasten direkt på ett bilbatteti i garaget, med säkring på kabeln såklart.
Slog på strömbrytaren och stod och lös med extraljuset ut mot trädgården och kollade hur det lös, efter ca två minuter började ballasten ryka. Den här gången tänkte jag att jag skulle se vad som hände om jag inte stängde av så jag fortsatte fast det rök om balladsten.
Det rök mer och mer, tillslut slocknade lampan som faktiskt fortsatt lysa ett tag.
När det hade kommit rök om ballasten i ca 40sek så började den faktiskt brinna med lågor!
Då slog jag av strömmen och slängde den i en hink vatten, kollade säkringen och den var fortfarande hel!
Den här gången i garaget var ballasten som sagt kopplad på ett löst batteri, bara + - och en 10A säkring på plus kabeln så inget kan ha varit fel kopplat.
Det är svårt att märka att dom börjar ryka om dom är monterade t.ex. i motorrummet, efter som att lampan fortsätter lysa en stund ändå, och säkringarna går inte heller som sagt.
Man kan ju tänka sig vad som skulle kunna hända.