2682
Sök

Den stora extraljus tråden

Xenoholic
2 559 Inlägg
4 mars 2012
H-Hansson skrev:
Aerocombi skrev:
Brago skrev:

Jag hade 4st LF 240 med 55w xenon innan ja byggde en 5båge med nbb, visst hade Lf bra längd, men nbb ja har aldrig haft så sjuk bredd som ja har med mina nbb!
Jag har nu 4st fjärr och 1 pencil, kommer att bli 2st pencil till!

http://www1.garaget.org/gallery/images/93/92772/92772-535cfdf4e27f23c432dcb83af1b2a6fd.jpg

Men om jag bara vill ha TRE lampor då? sad
O det kommer att bli med 55w speedstarter vilka lampor jag än väljer tror jag smile

Monterar du  Lightforce 240 blitz 2st med kombifilter 1st med fjärrljusfilter så får du en otroligt till bredd.

240 Blitz och XGT förkortas längden i punkten ner från 850 m till c:a 500 m men spridningen når 200 m och är 200 m bred.
Detta är med 100w halogen.
Så om du får i 75w xenon cool

Är de inte fjärrljus utan filter? neutral Det trodde jag hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Xenoholic
2 559 Inlägg
4 mars 2012
164anders skrev:
Aerocombi skrev:
Brago skrev:

Jag hade 4st LF 240 med 55w xenon innan ja byggde en 5båge med nbb, visst hade Lf bra längd, men nbb ja har aldrig haft så sjuk bredd som ja har med mina nbb!
Jag har nu 4st fjärr och 1 pencil, kommer att bli 2st pencil till!

http://www1.garaget.org/gallery/images/93/92772/92772-535cfdf4e27f23c432dcb83af1b2a6fd.jpg

O det kommer att bli med 55w speedstarter vilka lampor jag än väljer tror jag smile

Du verkar gilla bredd så jag skulle nog kört NBB bred ljusbild i ditt fall

Ja de behöver då inte lysa längre än Big knickarna jag har lyktorna jag är ute efter, men vill gärna ha bredden jag har med 5 Bosch fast med bara tre lampor big_smile big_smile big_smile
o jag vill ha likadana (alltså lika utseende på glasen med) tongue
Fan va det ska va svårt att bestämma sig då lol

Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

2 041 Inlägg
4 mars 2012
Aerocombi skrev:
Ja de behöver då inte lysa längre än Big knickarna jag har lyktorna jag är ute efter, men vill gärna ha bredden jag har med 5 Bosch fast med bara tre lampor big_smile big_smile big_smile

Någon som har Bosch Navigator xenonkonverterade? De borde väl ha ungefär lika bra bredd som NBB Alpha 225 eller?
Tänkte först köpa Navigator istället för Alpha 225, men blev NBB pga. lägre pris och vikt

Meldem
4 137 Inlägg
4 mars 2012
Mervolic skrev:
TouchOfRed skrev:
Om jag skulle få ny lampa, så skulle jag filma. Filmade och visade. Enligt dom kunde dom inte se att den ändrade färg. Och då skulle jag ta en bild på lampan som var gul, men det är svårt att få en bra bild eftersom dom lyser så starkt..

Jag har bollat fram och tillbaka med VVME nu angående en trasig ballast och en trasig lampa.

Först skulle jag ta en jäklans massa foton, och jag tog även en film för att förenkla det hela. Då först godkände dem att mina prylar verkligen var paj, men för säkerhets skull så skulle jag klippa sönder kablarna och fota en massa inpräntade koder som man knappt ens ser.

När jag gjort detta, så svarade dem att allt var ok, och att jag skulle få utbytesgrejer...men först måste jag betala $25 extra (??!?!?!!).

Någon dag senare fick jag ett mejl där dem ber mig skicka tillbaka grejerna till dem också. Det blir minst ytterligare 300 spänn i frakt, eller däromkring. Då har jag spenderat närmare 500kr på att få utnyttja min garanti. Känns fan mer värt att beställa ett nytt halvkit från ett annat, seriösare företag...

Jag kommer aldrig mer beställa därifrån, det är ett som är säkert... Men frågan är varifrån man då ska beställa, alla ställen verkar ju vara dåliga på ett eller annat vis.

P.s. Ett tips är att du fotar lyktan från sidan. Då är det enklare att få med nyanser tycker jag. D.s.

Oj då :o
Hoppas dom inte är så svininga mot mig..
Verkar som att alla företag är seriösa mot vissa, och svininga mot andra :S
Men så länge dom löser det utan att jag behöver betala nåt så ska jag fortsätta att köpa saker från dom.

Fick ett mail precis nu, och dom vill att jag ska klippa av alla kablar på ballasten och ta kort på koder.
Sen skulle jag betala 5$ i "Frakt fee" :S
Grejen är väl att jag som kunde inte SKA behöva betala detta när man har Garanti på skiten?
Senast redigerat av TouchOfRed (4 mars 2012)

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
4 mars 2012
MammDiin skrev:
Aerocombi skrev:

Någon som har Bosch Navigator xenonkonverterade? De borde väl ha ungefär lika bra bredd som NBB Alpha 225 eller?
Tänkte först köpa Navigator istället för Alpha 225, men blev NBB pga. lägre pris och vikt

Polarn har 3st xenonkonverterade navigator. De får bredden närmare bilen, mot NBB som har bredden längre bort.
Mina lyser längre, dock har jag 2st fjärr 1st pencil mot hans 3 fjärr. Svårt att jämföra bredden, men de lyser hyfsat lika brett.

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Yawn...
3 151 Inlägg
4 mars 2012
TouchOfRed skrev:
Men så länge dom löser det utan att jag behöver betala nåt så ska jag fortsätta att köpa saker från dom.

Fick ett mail precis nu, och dom vill att jag ska klippa av alla kablar på ballasten och ta kort på koder.
Grejen är väl att jag som kunde inte SKA behöva betala detta när man har Garanti på skiten?

Haha, precis. smile Så tyckte jag med, men fick följande svar när jag påpekade detta:

VVME skrev:
"Dear Customer,

Thanks for your reply.
we are sorry for the inconvenient.we have to have warranty on the base of the warranty rule and we really appreciate your kindly understanding."

Du kom dock undan billigare än mig, för mig ville dem ha $15 i "shipping fee" för ballasten, och ytterligare $10 om de skulle skicka med en lampa.

Jag ids inte hålla på med dem något mer, det är enklare (och billigare) att bara köpa en ny ballast och en ny lampa från ett svenskt företag istället. Det blir snabbare leverans också, antagligen.

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
4 mars 2012
Mervolic skrev:
TouchOfRed skrev:
Om jag skulle få ny lampa, så skulle jag filma. Filmade och visade. Enligt dom kunde dom inte se att den ändrade färg. Och då skulle jag ta en bild på lampan som var gul, men det är svårt att få en bra bild eftersom dom lyser så starkt..

Jag har bollat fram och tillbaka med VVME nu angående en trasig ballast och en trasig lampa.

Först skulle jag ta en jäklans massa foton, och jag tog även en film för att förenkla det hela. Då först godkände dem att mina prylar verkligen var paj, men för säkerhets skull så skulle jag klippa sönder kablarna och fota en massa inpräntade koder som man knappt ens ser.

När jag gjort detta, så svarade dem att allt var ok, och att jag skulle få utbytesgrejer...men först måste jag betala $25 extra (??!?!?!!).

Någon dag senare fick jag ett mejl där dem ber mig skicka tillbaka grejerna till dem också. Det blir minst ytterligare 300 spänn i frakt, eller däromkring. Då har jag spenderat närmare 500kr på att få utnyttja min garanti. Känns fan mer värt att beställa ett nytt halvkit från ett annat, seriösare företag...

Jag kommer aldrig mer beställa därifrån, det är ett som är säkert... Men frågan är varifrån man då ska beställa, alla ställen verkar ju vara dåliga på ett eller annat vis.

P.s. Ett tips är att du fotar lyktan från sidan. Då är det enklare att få med nyanser tycker jag. D.s.

Jag tycker du skall beställa från xenonkungen, dom har snabb leverans tid och bra service;)

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

Meldem
4 137 Inlägg
4 mars 2012
Mervolic skrev:
TouchOfRed skrev:

Haha, precis. smile Så tyckte jag med, men fick följande svar när jag påpekade detta:

VVME skrev:
"Dear Customer,

Thanks for your reply.
we are sorry for the inconvenient.we have to have warranty on the base of the warranty rule and we really appreciate your kindly understanding."

Du kom dock undan billigare än mig, för mig ville dem ha $15 i "shipping fee" för ballasten, och ytterligare $10 om de skulle skicka med en lampa.

Jag ids inte hålla på med dem något mer, det är enklare (och billigare) att bara köpa en ny ballast och en ny lampa från ett svenskt företag istället. Det blir snabbare leverans också, antagligen.

Får se vad dom svarar på mitt mail .. hmm tongue

Lastbilschaufför
176 Inlägg
4 mars 2012
Tråkigt att inte TS är kvar på garaget pga tråkiga omständigheter... Men tråden flyter ju på nu som han ville.
Senast redigerat av DB_Power (4 mars 2012)

Meldem
4 137 Inlägg
4 mars 2012
DB_Power skrev:
Tråkigt att inte TS är kvar på garaget pga tråkiga omständigheter... Men tråden flyter ju på nu som han ville.

What? Snackar vi att han blev bannad eller något allvarligt "in real life" ? hmm

Lastbilschaufför
176 Inlägg
4 mars 2012
TouchOfRed skrev:
DB_Power skrev:

What? Snackar vi att han blev bannad eller något allvarligt "in real life" ? hmm

I det riktiga livet så att säga sad

Jag som kusin har tagit bort all info på hans sida...
Senast redigerat av DB_Power (4 mars 2012)

Meldem
4 137 Inlägg
4 mars 2012
DB_Power skrev:
TouchOfRed skrev:
DB_Power skrev:

Något du kan dela med oss? sad
Vill veta.. hmm

Lastbilschaufför
176 Inlägg
4 mars 2012
TouchOfRed skrev:
DB_Power skrev:
TouchOfRed skrev:

Vill veta.. hmm

Han har varit med i en allvarlig olycka, så vi vet inget än hur det kommer att gå...

Meldem
4 137 Inlägg
4 mars 2012
DB_Power skrev:
TouchOfRed skrev:
DB_Power skrev:

Vill veta.. hmm

Han har varit med i en allvarlig olycka, så vi vet inget än hur det kommer att gå...

Hoppas han klarar sig .. hmm

Lastbilschaufför
176 Inlägg
4 mars 2012
TouchOfRed skrev:
DB_Power skrev:
TouchOfRed skrev:

Vill veta.. hmm

Hoppas han klarar sig .. hmm

Det hoppas vi alla... roll

Xenoholic
2 559 Inlägg
4 mars 2012
DB_Power skrev:
TouchOfRed skrev:
DB_Power skrev:

Vill veta.. hmm

Ajdå, det lät ju för hemskt. sad
Du får hälsa från oss "Gorgare" att han är välkommen tillbaka hit.

Lastbilschaufför
176 Inlägg
4 mars 2012
Aerocombi skrev:
DB_Power skrev:
TouchOfRed skrev:

Vill veta.. hmm

Ajdå, det lät ju för hemskt. sad
Du får hälsa från oss "Gorgare" att han är välkommen tillbaka hit.

Det ska jag när och om jag får chansen till det.

servicetekniker
73 Inlägg
4 mars 2012
Usch va hemskt sad
Hoppas det går bra och vi snart får se honom här igen!

235 Inlägg
4 mars 2012
Aerocombi skrev:
H-Hansson skrev:
Aerocombi skrev:

Monterar du  Lightforce 240 blitz 2st med kombifilter 1st med fjärrljusfilter så får du en otroligt till bredd.

240 Blitz och XGT förkortas längden i punkten ner från 850 m till c:a 500 m men spridningen når 200 m och är 200 m bred.

Fjärrljusfilter är de som man får med när man köper dom= smalt å långt.

Kombifilter är dom som är lite räflor på så man får bredd på det hela.

Du kanske ska ha 3st kombifilter, så då får du en branog till bredd:)

Xenoholic
2 559 Inlägg
4 mars 2012
H-Hansson skrev:
Aerocombi skrev:
H-Hansson skrev:

Fjärrljusfilter är de som man får med när man köper dom= smalt å långt.

Kombifilter är dom som är lite räflor på så man får bredd på det hela.

Du kanske ska ha 3st kombifilter, så då får du en branog till bredd:)

Hur är de om man jämför med NBB Alpha? Du hade väl haft 3 av varje om jag inte missminner mig? tongue

Sök