TouchOfRed skrev:
Ok det är det nog relät då.
Men jag har ju redan bytt 2st relän liksom.. Men vet inte om det är det man fick med i Kabelsatsen som är dåligt då?
Vet inte hur du dragit din el.
Men jag tog signal till relät från vänstra helljuset. Satte på en strömtjuv på den orange kabeln, ca 5cm från själva H3 lampan.
Borrade ett hål i sidan av lamphuset med dremeln, där kabeln precis kan gå ut. Denna kabel drar relät, oavsett om jag använder ljustutan, eller om jag drar spaken hela vägen.
Den orange kabeln får plus! (Ej minus)
Därifrån går signal till reläts spole och vidare direkt till jord på batteriet.
(När jag får tid, är det tänkt att jag skall dra den senare in i kupén, via en avstängnings knapp och till lämplig jord punkt.)
Denna setup har fungerat perfekt för mig från dag ett.
Ifall ett relä inte släpper, så är det troligtvis fel på den. Eller så ligger det någon tjuvspänning kvar på din signal kabel. Då kan det bli som du skriver. Tjuvströmen orkar inte hålla kvar alla reläer, men en förblir dragen.
Fram med multimetern och provocera fram felet. alltså att ljusen hänger sig, sedan ut och mät signalkabeln.