3321
Sök

Volvo 740 1989 glt värt att rädda ?

214 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
tjaa har en 740 , ni kan kolla min sida , är lite fundersam .. ska jag börja riva å renovera den ( är lite små kär i den ) eller ska jag skita i den å låta den gå till den rasar ?

frågan är alltså .. är det värt att renovera upp en gammal 740 som har gått 26 000+ mil ? å då tänkte jag mig riktigt fin renovering ,alla slitage delar ska bytas ut , på med ny "original" lack och renovera motor, låda och drivlina

dock under lång tid, för jag menar någon gång kommer ju även 740 bli veteran och möjligtvis öka i värde ... ??? va tycker ni lägga ner pengar eller lägga ner verksamheten och låta dom få fina 740s som finns kvar vara ensamna ? smile

6 630 Inlägg
21 februari 2012
Om allt är original och behålls LÄNGE så möjligen går du med plus/minus noll

Tja om inte det fortsätter snabbare med att köra sönder 740s

De/Dem

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
21 februari 2012
Jag tycker du ska satsa på det!smile Jag håller på med en "renovering" av min. dvs alla slitagedelar, bussningar och nysydd inredning å nya glas, kanske en lack med!

Är du fäst vid bilen så bör du behålla å renovera;)

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

663 Inlägg
21 februari 2012
tycker du ska skita i det, inte värt det, spara dina pengar istället och leta upp en fräsch eller så se utanför lådan och skaffa en bil med former=)

214 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
Marcus- skrev:
frågan är alltså .. är det värt att renovera upp en gammal 740 som har gått 26 000+ mil ? å då tänkte jag mig riktigt fin renovering ,alla slitage delar ska bytas ut , på med ny "original" lack och renovera motor, låda och drivlina

Absolut inte någonstans.

Man får vara rik, dum eller både och tongue

de e klart att de e lätt för er som har era töntiga bmw å audi å sånt skräp att säga skaffa något annat  ,  men nu snackar jag VOLVO = sverige å inget utlänskt skit som allt annat -.-  jag håller med dixie ska köra på de BARA för att ingen tycker de e värt de, 

admin kan låsa tråden

618 Inlägg
21 februari 2012
Ja det var ju ett jävla bra svar..

De råder dig att inte "rädda" bilen, för att det inte är värt det, inte för att hacka.

Visst, vill du kasta 30 lax i sjön på en bil av den modellen varsågod.

Edit: Min åsikt. Jag skulle inte ha gjort, för att det inte är värt det. Meeeen o andra sidan är inte vi samma person. Gillar du bilen, bygg och var glad. smile
Senast redigerat av Kollan (21 februari 2012)

Muttley
21 februari 2012
Nej. Serva och använd som bruksbil. Den kommer ALDRIG att höjjas i värde då den gått över 26 tusen. Hade den gått 1000 mil och du renoverat hade du kunnat spara den till samlare.

Men har du ett intresse av att slänga dina pengar i sjön ... Nej förlåt, tycker du de är roligt och har ett värde i dina ögon att du kan göra en så pass enorm förlust så är de din hobby, tro aldrig någonsin att du kommer få tillbaka pengarna för bilen dock.
Helt fel sorts av bil för att kunna tjäna på det.

Du verkar dock bli sur pga andras åsikter, men de är sant. 
Hade du fått tag i en gammal jänkare och lagt pengar på så hade du kunnat få igen pengar om de varit en bil som är eftertraktad i pedantskick.

214 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Nej. Serva och använd som bruksbil. Den kommer ALDRIG att höjjas i värde då den gått över 26 tusen. Hade den gått 1000 mil och du renoverat hade du kunnat spara den till samlare.

Men har du ett intresse av att slänga dina pengar i sjön ... Nej förlåt, tycker du de är roligt och har ett värde i dina ögon att du kan göra en så pass enorm förlust så är de din hobby, tro aldrig någonsin att du kommer få tillbaka pengarna för bilen dock.

Hade du fått tag i en gammal jänkare och lagt pengar på så hade du kunnat få igen pengar om de varit en bil som är eftertraktad i pedantskick.

nja blir lite irriterad på att dom som skriver att de bara e å skita i bilen bara har finbilar , å då e de väll klart att i deras ögon så e min gammla 740 skrot men då behöver man inte svara , kolla dixie , han har en liknande bil , absolut fräshare , men ser iaf intresse i en kanske tråkig bil , alla har inte råd att köpa 8 tyska bilar å tok chippa , men men har alltid tyckt att svaren på garaget har vart iq befriade
Senast redigerat av jolle-volvo (21 februari 2012)

Muttley
21 februari 2012
jolle-volvo skrev:
tkd_rille skrev:

nja blir lite irriterad på att dom som skriver att de bara e å skita i bilen bara har finbilar , å då e de väll klart att i deras ögon så e min gammla 740 skrot men då behöver man inte svara , kolla dixie , han har en liknande bil , absolut fräshare , men ser iaf intresse i en kanske tråkig bil , alla har inte råd att köpa 8 tyska bilar å tok chippa , men men har alltid tyckt att svaren på garaget har vart iq befriade

De menar på att de inte hade gjort det.
Du skriver och frågar om de är värt det. De är ju enskild individs åsikt om de är värt det. Om de är värt de om man tror på att man kommer få igen pengarna för en 740 som veteran så är man inne helt på fel bana då de inte är en speciell bil överhuvudtaget.   Om de är värt för dig personligen så är de väl inte fel i det, många renoverar upp sina vanliga gamla bilar och kommer aldrig få igen några pengar för dem så.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
21 februari 2012
jolle-volvo skrev:
men nu snackar jag VOLVO = sverige å inget utlänskt skit som allt annat -.-

*sniff* *Sniff* Doftar folköl, pissluder och sverigedemokraterna här roll

Skaffa dig en utbildning och ett jobb sen kan du börja bidra nånting till sverige...

Muttley
21 februari 2012
Såja, hoppa nu inte på ts.  Utan håll er till de aktuella ämnet.

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
21 februari 2012
Tänker du behålla den länge så är det ju värt det för din del. Eftersom du nu gillar de bilarna. Men har du inte tänkt ha den länge så är svaret nej. Pga av miltalet med så kommer värdet inte att höjas, men hade den gått betydligt mindre hade det varit något smile

Men enligt mig så är det inte värt det, då det inte är nån bil som du kommer få igen pengarna för sen smile
Senast redigerat av Marcus_89 (21 februari 2012)

214 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
jolle-volvo skrev:
men nu snackar jag VOLVO = sverige å inget utlänskt skit som allt annat -.-

*sniff* *Sniff* Doftar folköl, pissluder och sverigedemokraterna här roll

Skaffa dig en utbildning och ett jobb sen kan du börja bidra nånting till sverige...

hehe mogna folk de finns på de här stället ^^

214 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
Marcus- skrev:
jolle-volvo skrev:
Marcus- skrev:

Absolut inte någonstans.

Man får vara rik, dum eller både och tongue

de e klart att de e lätt för er som har era töntiga bmw å audi å sånt skräp att säga skaffa något annat  ,  men nu snackar jag VOLVO = sverige å inget utlänskt skit som allt annat -.-  jag håller med dixie ska köra på de BARA för att ingen tycker de e värt de, 

admin kan låsa tråden

Du är ju störd. Svarar bara på din fråga, jävla påhopp.

Du frågade om det var värt det. Svaret är enkelt, NEJ du kommer gå back ekonomiskt.

Omogna skitunge, lär dig stava istället för att sitta och snacka skit.

oj vart du lite ledsen för att jag sa att dina bilar va piss ? synd för de e de jag tycker

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
21 februari 2012
Renovera till originalskick, ja. Om du tycker bilen är värd de pengarna och den tiden du kommer lägga ner!

Renovera och se ut som bilen rullat ur "pimp my ride", nej! Köp istället en bättre Volvo big_smile
Senast redigerat av FordRSC (21 februari 2012)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

79 Inlägg
21 februari 2012
jag renovera upp min bara för besiktingen, de är inte värt de, du får en färdig billigare än du renovera för! de är min åsikt

huh?
10 427 Inlägg
21 februari 2012
Kan säkert vara värd att rädda, men räkna inte med att tjäna några pengar på den.
Det gör definitivt inte jag med min gamle pärla. Som iofs borde ha hyfsat goda möjligheter
att bli "intressant" i framtiden lite beroende på hur pass hårt liv den får framöver wink

4 637 Inlägg
23 februari 2012
Fina 740 kryllar det inte av längre och GLT är extra spännande. Har sett flera 140/240 i bra skick som sålts för mkt pengar även fast de rullat en bra bit över 30 000 mil, en Volvo är inte slut vid de milen...
Men i dagsläget tjänar du på att köpa en som redan är fin än att totalrenovera.
Varför du nu ska du byta alla slitdelar på en gång föressten? Räcker det inte med att byta lite då och då när det behövs, det är lönsamt i längden.
Men gillar du just din bil och har råd, renovera och rädda den om du vill, skit i trollen. Bilar måste räddas för att finnas i framtiden och då folk blir allt latare med bilunderhåll så lär 740 bli mer ovanlig än Amazonen...
Och 140/240 som i allmänhetens ögon är skrot blir trots det allt dyrare. Även fina 740 börjar kosta.
Senast redigerat av Navkapsel (23 februari 2012)

671 Inlägg
23 februari 2012
Freddeponken skrev:
tycker du ska skita i det, inte värt det, spara dina pengar istället och leta upp en fräsch eller så se utanför lådan och skaffa en bil med former=)

SKITSNACK SOM DU INTE SKA LYSSNA PÅ
Hur stor andel i % av BMWna från sent 80tal fungerar idag..
Hur mkt man än sköter dessa skithögar så rasar de.
Du får kalla din kvalite för vad du vill men de tål inte att plågas eller misskötas...
RWD Volvon från denna tidsera är superunik i kvalite och funktion...

Jag har 3 940s och isbilen har jag lagt ner minst 40 lax på...
Asfaltsbilen mer än ett par hundra lax och jag ångrar inte det...
De e så skönt o blåsa bort dörrarna från skithögarna.

Varför försvara dessa alla märken med alla deras nackdelar...
BMW sexorna har så fin sång.... ventilslammer o oljerök från 70tal o ända upp till de senare misslyckade nicasealbehandlingarna.
Så underbart rustik inredning....med elfel och lösa detaljer....
Fina former det är delat tycke som bakdelen på en ko....

Varför är det ok att älska en BMW eller en Alfa Romeo från sent 80tal när de är sämre än en Volvo...
Kör din linje !

Muttley
23 februari 2012
endorfinslaven skrev:
Freddeponken skrev:

SKITSNACK SOM DU INTE SKA LYSSNA PÅ
Hur stor andel i % av BMWna från sent 80tal fungerar idag..
Hur mkt man än sköter dessa skithögar så rasar de.
Du får kalla din kvalite för vad du vill men de tål inte att plågas eller misskötas...
RWD Volvon från denna tidsera är superunik i kvalite och funktion...

Jag har 3 940s och isbilen har jag lagt ner minst 40 lax på...
Asfaltsbilen mer än ett par hundra lax och jag ångrar inte det...
De e så skönt o blåsa bort dörrarna från skithögarna.

Varför försvara dessa alla märken med alla deras nackdelar...
BMW sexorna har så fin sång.... ventilslammer o oljerök från 70tal o ända upp till de senare misslyckade nicasealbehandlingarna.
Så underbart rustik inredning....med elfel och lösa detaljer....
Fina former det är delat tycke som bakdelen på en ko....

Varför är det ok att älska en BMW eller en Alfa Romeo från sent 80tal när de är sämre än en Volvo...
Kör din linje !

99% av allt junk från tidigt 90tal och hela 80 tal är skit. Vare sig de är volvo bmw honda eller vad man nu vill. Man får tycka vad man vill. Alla bilar kan vara jävligt fina om man lagt pengar på dem. Men de är ju upp till var och en. Som du har lagt några hundra tusen på en 940. Men som ts skriver så undrar han om de kommer bli värda pengar i viss bemärkning.
Och rakt jävla svar är NEJ.
Lägger han ner 500 timmar och gör så allt är nytt på den och lägger 100 tusen så kommer fortfarande ingen köpa den. ja kanske en eller 2. Men de är inget samlingvärde alls i dem hur man än vrider och vänder på möget.

Sök