YES!Efter en undersökning bland våra medlemmar i BMW-gruppen
BIMMERS OF SWEDEN på Facebook, har det visat sig att många ska ner/upp till Elmia med sin BMW.
Datum för detta
"lilla" arrangemang blir lördagen 7 april.
* ROADTRIP
* BMW-MEETVi kommer att göra så här:Vi bakom
BIMMERS OF SWEDEN startar en roadtrip från vår stad Eskilstuna. De som vill får joina oss, antingen vid träffplatsen, eller längs vägen. Kom ihåg att det är
helt valfritt om man vill följa med.
Vi samlas vid Statoil E20 i Eskilstuna kl. 07:15.
Avfärd kl. 07:30.
Alla som vill får hänga med, även om man inte kör BMW.
Vi kör inte som idioter ner, men håller "normal" fart.
Vid macken bredvid Mantorp tar vi paus (
se karta). Vi är där ca.
kl. 09:45. Här brukar många samlas och pausa.
Vi parkerar samlat och stannar ca. 30-40 minuter. Jag ropar upp när vi åker vidare.
Vi åker sedan vidare mot Elmia, parkerar på stora gräsmattan och möter de BMW´s som kommit dit från annat håll (
se karta). Försök att parkera på platsen, på bilden. Vore riktigt kul att samla
MÅNGA BMW på samma plats.
Sedan gör man som man vill, om man t.ex. vill fota bilar med vattnet som bakgrund, snacka skit, gå in direkt på mässan etc.
När eftermiddagen lider mot sitt slut, så brukar de flesta samlas vid A6-parkeringen. Vi gör ett försök att stå samlat även där, uppe till vänster på parkeringen (
se karta).
Vi hoppas att vi kan stå så samlat som möjligt på bägge parkeringarna (
gräsparkeringen vid mässan & A6). Dock kan vi inte i förväg veta hur folk parkerat och det rådande läget, men vi försöker så gott vi kan.
Det blir inte som den stora träffen 26 maj, då vi har en hel arena för oss själva.
Vi håller dock tummarna att det blir en riktigt bra dag i Jönköping.
OM det skulle vara snöoväder/vinterväglag, är det precis som allt annat, valfritt om man åker. Själv kommer jag inte göra det då.
Hemfärd till respektive stad, sker givetvis också när man själv vill.
Jag kommer ha med mig rykande, färska
BIMMERS OF SWEDEN-dekaler ner, så den som vill köpa säger till mig.
Smådekaler:Stora streamers:VI ses va?